گزارش فعالیت برترین خرده فروشان جهان در...
نیمه اول سال ۲۰۲۰ برای صنعت خرده فروشی کاملا متفاوت و عجیب سپری شد.
از یکئ سو شیئع ویوس کرونا،کسب و کارهای زیادی را به تعطیلی موقت و دائم کشاند و از سوی دیگر ، تحولات و نوسانات اقتصادی،کارفرمایان و کارآفرینان این صنغت را به مبارزه بزرگ فراخوند.
در چنین شرایطی ، برندهای خرده فروشی تمهیدات متفاوتی را برای مقابله با این ذو وضعیت ویژه در نظر گرفتند و در نهایت ،حاصل تلاش آنها در قالب گزارشی از عملکردشان در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۰ در معرض دید عموم قرار گرفت.
تغییرات ، تصمیمات و نوآوری های اتخاذ شده در راستای شیوع کرونا :
- استخدام ۵۰۰۰۰ نیروی جدید طیِ چهار ماه گذشته برای تقویت فروش اینترنتی.
- ثبت افزایش ۷۴ درصدی فروش غیر حضوری در سایت والمارت در روزهای ابتدایی ماه جولای.
- تخصیص بودجه ۲۵ میلیون دلاری در راستای حمایت از مراکز درمانی و خرید محصولات بهداشتی.
نوآوری :
شرکت فروشگاه های والمارت در جهت افزایش فروش اینترنتی و ایجاد حس رضایت مندی در مشتریان تصمیم به برگزاری تور سینما و رانندگی در ماه آگوست کرده است. درجریان این طرح نمایشگرهایی عظیم در پارکینگ فروشگاه ها تعبیه شده وتمامی مشتریان می توانند با خودروی خود در محل پارکینگ فروشگاه های والمارت حاضر شده و به صورت رایگان فیلم های روزِ سینمای آمریکا را در کنار خانواده خود تماشا کنند. در مسیر ورود به پارکینگ منوی کامل فروشگاه محل برگزاری در اختیار مشتریان قرار گرفته و آنها می توانند مواد خوراکی و سفارشات خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند. سفارشات مشتریان در سریع ترین زمان ممکن و به صورت کاملا بهداشتی در محل حضور خودروی مشتریان به آنها تحویل داده می شود.
تغییرات، تصمیمات و نوآوری ها در راستای شیوع ویروس کرونا :
- افزایش ۲ دلاری حقوق کارکنان فروشگاه ها به ازای هر ساعت در پی اعتراض کارکنان در کشور های ایتالیا، فرانسه و آمریکا
- استخدام حدود ۱۰۰هزار نفر جهت پخش و فروش اینترنتی محصولات بهداشتی در سراسر آمریکا
تغییرات، تصمیمات و نوآوری های اتخاذ شده در راستای شیوع کرونا :
- افزایش ۷.۵ درصدی فروش اینترنتی از ۱۱.۶۷ بیلیون دلار به ۱۲.۵۵ بیلیون دلار
- افزایش حقوق کارکنان فروشگاه ها به ازای هر ساعت ۲ دلار ( همانند آمازون )
- الزام و کنترل تمامی کارکنان فروشگاه ها برای استفاده از ماسک پزشکی
- اختیاری کردن حضور فیزیکی کارکنان بخش سازمانی و اداری ( انجام کارها از راه دور )
تغییرات، تصمیمات و نوآوری های اتخاذ شده در راستای شیوع کرونا :
- افتتاح مرکز پردازش اینترنتی القرهود برای فروش اینترنتی در سراسر امارات تنها در ۱۲ روز !
- توقف جلسه حضوری سهامداران در تاریخ ۲۹ ماه مِی و برگزاری جلسه بصورت مجازی در وب سایت شرکت
نوآوری:
طبق تصمیمات اتخاذ شده تمامی جلسات هییت مدیره وسهامداران از ماه مِی بصورت اینترنتی برگزار شده و افراد حاضر در جلسه قادر به ثبت رای، نظرات و سوالات خود به صورت اینترنتی خواهند بود.
تغییرات، تصمیمات و نوآوری های اتخاذ شده در راستای شیوع کرونا :
- تخصیص بودجه ۲۷۵ میلیون دلاری برای گسترش پردازش و تحویل اینترنتی محصولات غذایی
تغییرات، تصمیمات و نوآوری های اتخاذ شده در راستای شیوع کرونا :
- ایجاد محدودیت حضور افراد در فضاهای بسته مانند آسانسور و ...
- مانیتورینگ و کنترل رعایت نکات بهداشتیِ افراد حاضر در فروشگاه
- ایجاد صفحات نمایش قیمت برای به حداقل رساندن لمس محصولات توسط مشتری ها
تغییرات، تصمیمات و نوآوری های اتخاذ شده در راستای شیوع کرونا :
- بسته بندی و ایزوله تمام مواد غذایی از بدو تولید تا عرضه به مشتریان برای جلوگیری از تماس دست
- تولید بسته های کوچک بهداشتی با لوگوی شرکت شامل ماسک و... جهت پخش در تمام کشور چین بصورت رایگان
نوآوری:
- تبلیغ رایگان برای گروه های کاری تضعیف شده در چین به علت ویروس کرونا
- اختراع و نصب دستگاه نمایش گر تب و علایم کرونا در ورودی فروشگاه های مختلف
تغییرات، تصمیمات و نوآوری های اتخاذ شده در راستای شیوع کرونا :
- افزایش ۲۰ درصدی فروش اینترنتی طی دوهفته اخیر
- استخدام ۴۵۰۰۰ نیروی موقت جهت افزایش خدمات فروش اینترنتی
- ۱۵% تخفیف محصولات تسکو برای کارکنان فروشگاهی
نوآوری:
- تاسیس فروشگاهی کوچک در بیمارستان نایتینگل شهر بیرمنگام برای خدمات رسانی فروشگاهی به کارکنان بخش کرونا
تغییرات، تصمیمات و نوآوری های اتخاذ شده در راستای شیوع کرونا :
- اجبار مشتریان و کارکنان به رعایت موارد بهداشتی در هنگام ورود به فروشگاه ها
- ایجاد محدودیت تعداد مشتریان حاضر در هر فروشگاه
- تخصیص ۱۰% تخفیف خرید برای کارکنان فروشگاه ها
نظرات