چالش‌ها و راهبردهای توسعه مهندسی نقشه‌برداری در کشور شناسایی شد

چالش‌ها و راهبردهای توسعه مهندسی نقشه‌برداری در کشور شناسایی شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این پنل به همت گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری و با حضور فعالان حوزه ژئوماتیک شامل شرکت های دانش بنیان، انجمن ها و قطبهای علمی، اساتید و دانشجویان و سازمانهای بهره بردار برگزار شد.

از جمله مهمترین موضوعاتی که در این پنل به بحث و تبادل نظر گذاشته شد می‌توان به «چالشها و پتانسیلهای ژئوماتیک در کشور»، «راهکارها و راهبردهای توسعه ژئوماتیک در کشور»، «موازی کاری سازمانها در حوزه ژئوماتیک»، «اقدامات اولویت دار در توسعه ژئوماتیک در کشور» و «توسعه کسب و کار دانش بنیان حوزه ژئوماتیک» اشاره کرد.

یاسر ابراهیمیان قاجاری، رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری، مهمترین اقدامات اولویت دار در راستای توسعه ژئوماتیک در کشور را تدوین اسناد بالادستی، ترویج و فرهنگ سازی و حمایت از استارتاپها و شرکتهای دانش بنیان حوزه ژئوماتیک دانست.

وی ضرورت تولید نقشه های پایه توسط سازمان های متولی را از نیازهای مبرم دولت به ویژه برای اهداف استراتژیک دانست و بر تقویت جایگاه سازمانهای متولی تاکید کرد.

ابراهیمیان ضمن تایید پتانسیل های بالای موجود در کشور در حوزه ژئوماتیک، گفت: حمایت از نیروی انسانی متخصص و توسعه فعالیت های دانش بنیان، راهکار اساسی ایجاد تحول در حوزه ژئوماتیک کشور است.

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات