تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز رشد دشتی، بسیج مهندسین و مرکز فنی و حرفه ای منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز رشد دشتی، بسیج مهندسین و مرکز فنی و حرفه ای منعقد شد



به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خلیج فارس، تفاهم‌نامه همکاری بین بسیج مهندسین  و مرکز فنی و حرفه‌ای و مرکز رشد شهرستان دشتی به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود هر یک  در ارائه خدمات بهتر به افراد جامعه  در سالن جلسات مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دشتی منعقد شد.

مهندس علی روستا، مسئول بسیج مهندسین شهرستان دشتی در ابتدای این نشست گفت: باتوجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، رسالت بسیج مهندسین می پذیرد که تمام توان تخصص خود را در این امر مهم بکار گیرد، و در راستای این امر، یک قرارگاه با شش کارگروه در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن، گفتمان سازی، انرژی، علمی و فرهنگی تاکنون تشکیل شده است که هر یک در بخش خود کارهای ارزشمندی را انجام داده‌اند.

وی افزود: این تفاهم نامه همکاری با توجه به ظرفیت‌های موجود مرکز فنی حرفه‌ای شهرستان دشتی در بحث آموزش‌ها و مرکز رشد در بحث ایده‌های نو با برخورداری از مجموعه معظمی از اندیشمندان و پژوهشگران متخصص این حوزه، در راستای تقویت همکاری‌های چندجانبه منعقد شده است.

روستا با اشاره به کارهای‌انجام شده در بسیج مهندسین تصریح کرد: بسیج مهندسین با داشتن نیروهای حاذق و متعهد در شهرستان در تمام زمینه‌ها بخصوص مشاور، عارضه یابی، بازاریابی، هماهنگی و ارتباط موثر وکارآمد بین ادارات فعال بوده و با انعقاد این تفاهم‌نامه کارها و طرح‌های جدیدتری هم در دستور کار خود قرار خواهد داد.

در ادامه علی قاری بوشهری، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان دشتی بیان داشت: مرکز رشد یعنی مکانی برای رشد و پرورش ایده‌ها، و افراد تحصیلکرده بین دانشگاه و صنعت یک خلا احساس می‌کند که این خلا توسط مرکز رشد پر خواهد شد و در این مکان شرایط ورود به بازار کار برای آنها فراهم می‌گردد.

وی افزود: مرکز رشد علاوه بر حمایت مالی و معنوی نخبگان و صاحبان‌ ایده، استقرار مکانی، بیمه، مشاوره فنی هم در برنامه کاری خود دارد و همچنین کمک می‌کند تا آنها در زمینه کسب و کار و بازاریابی نیز بتوانند موفق باشند.

قاری بوشهری با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بسیج مهندسین و مرکز رشد و مرکز فنی و حرفه‌ای افزود: این تفاهم‌نامه همکاری راهی است تا ما بتوانیم با توجه به ظرفیت‌ها، آموزش ایده‌های و کسب و کارهای جدید داشته باشیم و مشاوره‌ها به صورت همفکری و آموزشی خواهیم داشت و از امکانات و فضاهای موجود همدیگر در رسیدن به اهداف خود استفاده کنیم.

در ادامه نشست عبدالحمید رسولی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دشتی گفت: وظیفه ما در این مرکز آموزش همراه با مهارت است یعنی مهارت‌هایی را به افراد جامعه ارائه می‌دهیم که منجر به راه‌اندازی کسب و کار برای فرد شود و بتواند موجب رونق اقتصادی افراد گردد.

وی افزود: با توجه به نو شدن کسب و کارها نیاز است آموزش‌ها نیز به روز شود و برای این کار می‌توانیم از ظرفیت‌ها و نیروی انسانی توانمندی که در اختیار هر قسمت است برای بحث آموزش به کار گیریم و دوره‌های آموزشی کسب و کارهای جدید در پرتال آموزشی فنی و حرفه‌ای تعریف کرده و به ارائه خدمات در سطح شهرستان بپردازیم.

رسولی با بیان اینکه مرکز فنی و حرفه‌ای در تلاش است در تمامی حوزه‌ها در بحث آموزش مهارت‌ها فعال باشد افزود: در زمینه کشاورزی باید آموزش‌های سبک کشاورزی جدید ارائه شود و در بخش صنعت و معدن بیشتر با رویکرد معادن و استفاده از سنگ‌ها آموزش مهارتی خواهیم داشت و به ویژه در بحث انرژی های نو و انرژی خورشیدی که شهرستان حرف اول می‌زند پتانسیل لازم جهت برگزاری این آموزش‌ها دارا هستیم.

وی افزود: مهارت آموزی یکی از وظایف ذاتی که برعهده فنی وحرفه‌ای درحوزه آموزش گذاشته شده و با امضای این تفاهم نامه به سمت آموزش مهارت‌های نو در زمینه‌های متنوعی علمی خواهیم رفت.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    منبع خبر

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

      نظرات