قدردانی وزیر علوم از نقش دانشگاهیان و پارک های علم و فناوری در مقابله با بیماری کرونا



به گزارش پارک علم و فناوری خلیج فارس، در متن نامه دکتر غلامی آمده است:
دوران دشوار پیدایش و همه‌گیری بیماری کووید –۱۹ که از اسفند سال گذشته و مقارن با شروع نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ آغاز شده و توفان آن آموزش عالی کشور ما را همچون بقیه نظام‌های آموزش عالی جهان درنوردیده، تجربه تازه و چالش پیچیده‌ای است که مستلزم حفظ آمادگی و اتخاذ تصمیمات مدبرانه در تمامی ارکان دانشگاهی است. دستاورد ما در مقابله با همه‌گیری این بیماری در کنار اهتمام به حفظ چرخه حیات و فعالیت دانشگاهی، مصداق مبارزه در دو جبهه بود که به لطف الهی و با معاضدت و همت بلند جامعه دانشگاهی موجب فخر و مباهات نظام آموزش عالی کشور شده است.
از نگاه اینجانب و همکارانم در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دستاوردهای ارزشمند نمیسال گذشته و برگزاری موفق کنکور سراسری حاصل برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های به‌موقع و اقدام‌ها و پشتیبانی‌های متناسب بوده است که آثار پربرکت حضور تک‌تک مدیران، اعضای محترم هیئت علمی و کارکنان پرتلاش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در جای‌جای آن هویدا و محرز است.
وظیفه خود می‌دانم از نقش بی‌بدیل و ممتاز اعضای محترم هیئت علمی و کارکنان سخت‌کوش، به دلیل همکاری با مدیران و همراهی با تصمیماتی که در سطح وزارت یا در سطح دانشگاه‌ها در پی مدیریت شرایط بحران اتخاذ شد، قدردانی و تشکر کنم.
در سمت یک عضو هیئت علمی، به این حقیقت آگاهم که همکاران ارجمندمان برای حصول اطمینان از یادگیری و آموزش دانشجویان و دستیابی به تکمیل و اتمام طرح‌های پژوهش و فناوری در سخت‌ترین شرایط، به‌رغم دشواری‌های ناشی از بیماری که خود و خانواده‌شان با آن مواجه بودند، با تقبل مسئولیت‌های جدید مانند تولید محتوای الکترونیکی یا یادگیری روش‌های اثربخش برگزاری کلاس‌های درس به شکل مجازی و ارتباط تنگاتنگ با دانشجویان و رفع نگرانی از خانواده‌های آن‌ها، از هیچ کوششی برای استمرار فعالیت‌های آموزشی دریغ نکردند. امیدوارم و انتظار دارم با تمهیداتی که از سوی شما اندیشیده شده است در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیز، که به احتمال زیاد التزام به مقابله با همه‌گیری بیماری مانع از برگشت دانشگاه‌ها به شرایط عادی خواهد شد، شاهد ادامه کوشش‌های اثربخش و بهبود در روند اصلاحات و عادات تغییریافته در دانشگاه‌ها با تاکید بر حفظ و ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش باشیم.
مستدعی است مراتب قدردانی و تکریم اینجانب را به بهترین شیوه‌ای که خود صلاح می‌دانید به اعضای محترم هیئت علمی، مدیران دلسوز و کارکنان عزیزی که در این شرایط دشوار، بی‌ادعا و ایثارگرانه در خدمت به نظام آموزش عالی کشور عزم خود را جزم‌تر و همت بلند خود را متعالی‌تر داشتند اعلام فرمایید.
از خداوند یکتا برای شما و تمامی این عزیزان سلامتی، عزت و دوام توفیقات را مسئلت دارم.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    منبع خبر

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

      نظرات