استاندار مازندران: توسعه شرکت های دانش بنیان پیشرفت علمی و اقتصادی را رقم زده است

استاندار مازندران: توسعه شرکت های دانش بنیان پیشرفت علمی و اقتصادی را رقم زده است

حسین زادگان، توسعه شهری و ایجاد شهر خلاق و هوشمند برای فعالیت شرکت های دانش بنیان را یک ضرورت دانست و گفت: توسعه شرکت های دانش بنیان پیشرفت علمی و اقتصادی را رقم زده است.

با حضور استاندار مازندران رئیس پارک علم و فناوری مازندران و مدیران و مسئولین شهری و دستگاه های اجرایی، مسایل و مشکلات ایجاد پردیس پارک علم و فناوری استان بررسی شد و تاکیدات لازم از سوی مقام عالی دولت در مازندران برای رفع موانع پیش رو صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در این جلسه با بیان این که ضرورت تسریع در احداث این پردیس باید بصورت جدی در دستور کار دستگاه های خدمات رسان قرار گیرد، افزود: شرکت های آب و فاضلاب شهری، گاز، توزیع نیروی برق، مخابرات و راه و شهرسازی و ... نسبت به تامین زیرساخت ها اعم‌ از آب، برق، گاز، محوطه سازی و جاده سازی اهتمام ویژه بورزند تا هر چه زودتر اجرایی گردد.

وی گفت: احداث پردیس پارک علم و فناوری مازندران در اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای جوانان تاثیرات فراوانی دارد.

حسین زادگان خلاقیت و نوآوری شرکت های دانش بنیان را یک اقدام بزرگ عنوان کرد و اظهار داشت: اقتصاد و دیجیتال بحث روز جامعه می باشد که تجارت الکترونیک و ارائه خدمات دیجیتال یکی از مزیت های شرکت های دانش بنیان است.

استاندار ادامه داد: توسعه شرکت های دانش بنیان موجب تحول در تولیدات کشاورزی و سایر حوزه ها می گردد و بدلیل گستره و خصوصیاتی که در استان مازندران وجود دارد حمایت از تاسیس و شکل گیری شرکت های دانش بنیان یک ضرورت و ظرفیت بالقوه برای این استان پهناور می باشد.

وی ابراز کرد: مجموعه ی کارخانه نوآوری مطالبه دولت می باشد و حیف است مازندران با این ظرفیت بالقوه در حوزه جوانان از این مزیت محروم گردد؛ لذا برای راه اندازی پردیس پارک علم و فناوری مازندران می بایست یک کار فوق برنامه صورت گیرد.

استاندار بیان کرد: در حوزه زیرساخت ها دولت باید به شرکت های دانش بنیان کمک کند و تسریع در روند اجرایی این پروژه مهم بعنوان یک کار فوق العاده با اولویت در نظر گرفته شود.

حسین زادگان، یادآور شد: همکاری و هماهنگی های لازم دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در این پروژه منجر به پیشرفت فیزیکی این پروژه و تخصیص اعتبارات ملی برای پروره های دیگر در حوزه نوآوری و فناوری و پارک علم و فناوری می گردد، به همین منظور فراهم شدن بسترهای حوزه نوآوری و فناوری منجر به تزریق اعتبار بیشتر می گردد، بطوریکه معاونت علمی ریاست جمهوری از طرح های دانش بنیان حمایت بسیار خوبی انجام می دهد.

استاندار خاطرنشان ساخت: حمایت از شرکت های دانش بنیان یک ضرورت برای ایجاد شهر خلاق و هوشمند می باشد، لذا در این بخش نیاز به کار اساسی داریم و در حوزه شهری می بایست در اسرع وقت کمیته شهرهای خلاق تشکیل گردد و هوشمند سازی شهرهای استان بعنوان یک اولویت می بایست اجرایی گردد.

مقام عالی دولت در مازندران افزود: پارک علم و فناوری یک سرمایه مدرن برای توسعه شهری می باشد و منجر به تحولات عظیم در حوزه اشتغال و اقتصاد و امید آفرینی می گردد.
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری مازندران

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری مازندران

    پارک علم و فناوری مازندران

    پارک علم و فناوری مازندران یک پارک علم و فناوری در شهر ساری می باشد

      نظرات