داستان کوتاه یک کارآفرین برجسته

داستان کوتاه یک کارآفرین برجسته

داستان کوتاه یک کارآفرین برجسته

«فیلد» نامی به عظمت یک برند

خرده‌فروشی همیشه متکی به نام یک برند نیست و گاهی یک شخص چنان نقش مهم و پررنگی ایفا می‌کند که محصولات یک برند را هم تا حد زیادی تحت‌ تاثیر خودش قرار می‌دهد.

یکی از این افراد کارآفرین و صاحب برند، مارشال فیلد، کارآفرین آمریکایی، نیکوکار و موسس «مارشال فیلد وکمپانی»، شرکتی فعال در حوزه فروشگاه‌های بزرگ در شیکاگو بود.

آوازه کسب‌وکار او، مرهون سطح کیفی بالا و خدمات‌رسانی مناسب به مشتریان است. او همچنین به فعالیت‌های نیکوکارانه از جمله تامین اعتبار ساخت «موزه تاریخ طبیعی فیلد» و اهدای زمین به پردیس دانشگاه شیکاگو می‌پرداخت.

یک زندگی موفق

مارشال فیلد در ۱۸ آگوست ۱۸۳۴ در کانوِی ماساچوست در یک مزرعه به دنیا آمد. پدر و مادر او در سال ۱۶۵۰ به آمریکا آمده بودند. او در ۱۷سالگی به پیتسفیلد رفت و پس از پنج سال شاگردی در یک فروشگاه در سال ۱۸۵۶ با برادرش رهسپار شیکاگو شد تا در آنجا برای یک تاجر خشکبار، فروشندگی کند. او در سال ۱۸۶۵ از شرکای «بنگاه فیلد، پالمر و لیتر» بود؛ بنگاهی که در سال بعد به درآمد ۱۲میلیون‌دلاری دست یافت. شرکت فیلد همچون سایر کسب‌وکارها در پی «آتش‌سوزی بزرگ شهر شیکاگو» در ۱۸۷۱، متحمل زیان شد اما به زودی دوباره شروع به کار کرد. آنها همچنین توانستند از «آشفته بازار و سراسیمگی اقتصادی سال ۱۸۷۳» به‌دلیل پایین بودن دیون خود، رهایی یابند. در اوایل دهه ۸۰، مارشال فیلد شریک خودش «لیتر» را مجبور به فروش سهم خود کرد و نام فروشگاه را به «مارشال فیلد و کمپانی» تغییر داد. فیلد به مرور یکی از ثروتمندان عمده در آمریکا نام گرفت و در ایجاد بسیاری از روش‌های خرده‌فروشی مدرن پیشرو شد.

عمده فعالیت‌های خیرخواهانه فیلد از زمانی شکل گرفت که از اعضای بنیانگذار موسسه‌ای در ۱۸۷۸ شد تا «بنیاد هنر شیکاگو» را تاسیس کند. او با اهدای زمینی وسیع به دانشگاه شیکاگو، بزرگ‌ترین نیکوکار این نهاد لقب گرفت. فیلد در ۱۸۹۳ یک‌میلیون‌دلار به تاسیس موزه‌ای در «نمایشگاه جهانی شیکاگو» تخصیص داد و مجموعه‌های گرد آمده از این نمایشگاه هسته‌های اصلی تاسیس موزه تاریخ طبیعی فیلد را تشکیل داد که اکنون در عمارتی شکوهمند در مقابل دریاچه شیکاگو واقع شده است.

این کارآفرین از دسیسه‌های سیاسی و اجتماعی سخت دوری کرده و تمام تلاشش را صرف کار، حمایت از خانواده و امور خیریه می‌کرد. او از اعضای فعال «باشگاه تاجران» و باشگاه میلیونرها در جورجیا، موسوم به «باشگاه جکیل آیلند» بود. فیلد دوبار ازدواج کرد، صاحب سه فرزند شد و  در سال  ۱۹۰۶ در پی ابتلا به ذات‌الریه درگذشت.

یادگارهای فیلد

او به بیشتر خرده‌فروشان بعد از خودش اهمیت ترکیب بهترین فناوری‌های دیجیتال و انبارهای فیزیکی برای ایجاد تجربه روان و یکپارچه برای مشتریان در سرتاسر کانال‌های فروش را آموزش داد. به اعتقاد فیلد، باارزش‌ترین مشتریان خرده‌فروشی‌ها در همه کانال‌ها به‌کار گرفته می‌شوند. برخی خرده‌فروشان به مرور زمان متوجه می‌شوند مشتریان چندکاناله دو تا پنج‌برابر بیشتر از مشتریان تک‌کاناله خرید می‌کنند اما بسیاری از خرده‌فروشان می‌گویند ایجاد سازمانی واقعی که بر استراتژی چندکانالی بنا شود، دشوار است. عدم توجه به این موضوع منجر به اشتباهاتی می‌شود و نتایج خطرناکی دارد. مسیر سختی را در نظر بگیرید که به وسیله یک مدیر تازه‌کار در چند کانال هدایت می‌شد. به‌طور کلی هر خرده‌فروش نیازمند مجموعه‌های جهت‌دهی‌شده‌ای است تا متخصصان خود را به افرادی فعال و چندکاناله تبدیل کند و مسئولیت کانال‌های دیجیتالی و انبارهای فیزیکی را همزمان برعهده آنها بگذارد با اینکه بیشتر مواقع قانون جهت‌دهی و چشم‌انداز مشترک درست است، بیشتر تاجران دریافته‌اند کسب‌وکار دیجیتال کوچک منجر به بی‌توجهی به انبارداری فیزیکی می‌شود. برخی در کار دیجیتال تجربه‌ای ندارند و همه کسب‌وکار را نادیده می‌گیرند. به همین دلیل طبق تحقیقات جدید با اینکه بازار آنلاین ۱۵درصد توسعه یافته، رشد دیجیتال در برخی برندها و مراکز خرید متوقف شده است.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات