مهربانی به سبک فیسبوک

مهربانی به سبک فیسبوک

مهربانی به سبک فیسبوک

کمک گسترده شبکه اجتماعی محبوب به کسب‌و‌کارها

شیوع ویروس کرونا طی چندین ماه گذشته اقتصادی جهان را فلج و مشکلات بسیاری را برای صاحبان مشاغل ایجاد کرده است.

در این بین مشاغل کوچک و کاسبان کم‌درآمد با بیشترین مشکلات روبه‌رو بوده‌اند و کساد تجاری بدی را تجربه کرده‌اند اما غول‌هایی مانند فیسبوک و گوگل بیکار ننشسته‌اند و تمام تلاش خود را برای حمایت از انجام فعالیت‌های تجاری کاربران خود در چنین مواقعی به کار گرفته‌اند.

بر همین اساس، فیسبوک برای حمایت از مشاغل در مقیاس کوچک، ویژگی جدیدی با نام «صندوق ورودی تجاری» معرفی کرده است. این برنامه که در حال راه‌اندازی و اضافه شدن به برنامه مسنجر فیسبوک است، یک صندوق ورودی تجاری اختصاصی بوده که به صاحبان مشاغل کمک می‌کند به پیام‌های مشتریان خود به سرعت پاسخ دهند. همچنین کاربران این امکان را دارند تا به‌راحتی بین حساب‌های شخصی و تجاری خود، مبلغ جابه‌جا کنند. در واقع قابلیت جابه‌جایی بین پیام‌های مختلف دریافت شده، به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد بدون نیاز به باز کردن برنامه دیگری، به سرعت به مشتریان خود پاسخ دهند و هنگام پاسخ دادن به پیام‌ها می‌توانند انتخاب کنند آیا پیام از صفحه شخصی یا صفحه تجاری به مشتری ارسال شود یا خیر. برای مشتریان پاسخ سریع بسیار بااهمیت است. «مایک وینگرت» مدیر تولید مسنجر در یک پست وبلاگی در این‌باره اظهار داشت: «براساس تحقیقات انجام‌شده توسط فیسبوک، بیش از ۹۰درصد صاحبان تجاری این پلتفرم، پیشتر از برنامه مسنجر، برای چت با دوستان و اعضای خانواده خود استفاده می‌کردند و هنوز هم آن را یک گزینه مناسب برای ارتباطات شخصی و همچنین کاری می‌دانند. بر اساس این تحقیقات همچنین مشخص شد بیشتر صاحبان کانال‌های تجاری برای انجام کارهای ساده تمایلی به دانلود و مدیریت چند برنامه روی گوشی خود ندارند، بنابراین استفاده از ویژگی جدید فیسبوک آنها را از شلوغ کردن صفحه گوشی خود با برنامه‌های مختلف، بی‌نیاز می‌کند.»

مدیر محصول مسنجر همچنین با استناد به نظرسنجی هاب‌اسپات ( HubSpot ) افزود: «براساس این بررسی، برای بیش از ۹۰ درصد مشتریان، پاسخ فوری به سوالات آنها در مورد بازاریابی یا فروش یک محصول (مانند موجودی محصول، ساعات کار فروشگاه و نحوه تحویل محصول انتخاب شده) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هرگونه تاخیر در پاسخگویی، می‌تواند شانس فروش محصول را از کاربر صفحه تجاری بگیرد بنابراین به‌روزرسانی مسنجر راه‌حلی ایده‌آل محسوب می‌شود.»

ویژگی صندوق ورودی جدید

به گفته «وینگرت» صندوق ورودی جدید تجاری که به برنامه مسنجر اضافه شده، باعث می‌شود صاحبان مشاغل راحت و سریع بتوانند به مشتریان خود پاسخ دهند. علاوه‌بر این، آنها برای اطمینان از اینکه هیچ‌یک از پیام‌های مشتریان بی‌جواب نماند، می‌توانند به اختیار و انتخاب خود دریافت اعلان‌های تجاری در برنامه پیام‌رسان فیسبوک را فعال کنند و به محض دریافت پیام از مشتری بلافاصله پاسخ دهند.

اگر صاحب صفحه، اعلان اولیه را دریافت کرده و پس از گذشت مدت زمانی به آن جواب ندهد، یک اعلان دیگر دریافت می‌کند.

ویژگی صندوق ورودی تجاری برنامه مسنجر، تکمیل‌کننده مدیریت صفحه( Page Manager ) است. صاحبان مشاغل همچنان می‌توانند در صورت تمایل از برنامه Page Manager برای پاسخ دادن به پیام‌ها و همچنین مدیریت پست‌ها، ایجاد تبلیغات، دیدن صفحات و سایر موارد استفاده کنند.

در حال حاضر صندوق ورودی تجاری برای کاربران iOS در دسترس است و به‌زودی این ویژگی به نسخه اندرویدی برنامه مسنجر اضافه می‌شود.

حال خوب شبکه اجتماعی محبوب

این اتفاقات در حالی رخ داده که بررسی‌ها نشان می‌دهد این شبکه اجتماعی در اوج بحران کرونا و قرنطینه، رشد چشمگیری را در تعداد کاربران خود تجربه کرده است.

علاوه بر اینکه گزارش مالی فیسبوک از نخستین فصل سال جاری میلادی تمامی برآورد‌ها و پیش‌بینی‌های منتشرشده از سوی تحلیلگران را پشت سر گذاشته، این شبکه اجتماعی محبوب در این بازه زمانی توانسته میزبان خیلی عظیمی از کاربران و شهروندان در کشور‌هایی که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا در قرنطینه به سر می‌بردند، باشد و بار دیگر نظر و توجه آنها را به سوی خود جلب کند.

به گفته بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری، با اعمال سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های سختگیرانه برای تردد شهروندان به منظور قطع زنجیره انتقال و انتشار این ویروس خطرناک، مردم برای ارتباط با دوستان و اعضای خانواده و حتی همکاران خود بیش از پیش به سمت شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و ویدئوکنفرانس روی آوردند تا علاوه‌بر انجام کار و فعالیت‌های خود به صورت آنلاین در فضای مجازی برای خود سرگرمی ایجاد کنند.

طبق اعلام فیسبوک، تعداد کاربران این شبکه اجتماعی در بحران کرونا و قرنطینه رکورد جدیدی را ثبت کرده و با رشدی ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶/۲میلیارد کاربر در ماه رسیده است.

به عقیده کارشناسان، بحران کرونا توانست به فیسبوک که در سال‌های اخیر به شدت درگیر رسوایی‌های اطلاعاتی و بایکوت بسیاری از کاربران شده بود، کمک کند تا بتواند باری دیگر با محبوبیت و استقبال کاربران روبه‌رو شود.

البته در کنار رکوردشکنی‌های جدید فیسبوک در تعداد کاربران این شبکه اجتماعی، دردسرهای متعددی تحت تاثیر شروع گسترده و همه‌گیری ویروس کرونا به وجود آمده که یکی از مهم‌ترین آنها افت شدید تقاضا برای تبلیغات از سوی کسب‌و‌کار‌های مختلف روی این پلتفرم بوده است.

فیسبوک همچنین در گزارش مالی سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، میزان درآمد خود را ۷/۱۷میلیارددلار اعلام کرد. چنین رقمی از پیش‌بینی‌های تحلیلگران برای این بازه زمانی که معادل ۴/۱۷میلیارددلار بود، گذر کرده است.

منبع: FORBES.COM

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات