راهکارهای مدرن برای پرداخت در عصر تکنولوژی

راهکارهای مدرن برای پرداخت در عصر تکنولوژی

کارشناسان معتقدند که یکی از بزرگ­ترین روندهای صنعت دستگاه­های POS در حال حاضر تراکنش­های پرداخت موبایلی هستند که تا پایان سال ۲۰۱۹ رشد سالانه ۲/۴۰ درصدی داشته­اند. این در حالی است که بیش از ۴۶ درصد از خرده­فروشان نمی­توانند مشتریان علاقمند به پرداخت موبایلی را راضی کنند، چون سیستم درستی برای کمک به تکمیل تراکنش آنها در اختیار ندارند. اگرچه بسیاری از این خرده­فروشان از این روش­های جدید پرداخت در سیستم­های POS خودشان استفاده می­کنند، اما ۲۳ درصد از آنها همچنان نمی­توانند با این ابزارها پرداخت­ها را بپذیرند. روندهای مربوط به بازار دستگاه­های POS خرده­فروشان به این واقعیت اشاره می­کند که یادگیری روش استفاده از این سیستم­های جدید هم عملا بسیار مهم است. به عنوان نمونه، تحقیقی اخیرا انجام شده است که نشان می­دهد ۵۴ درصد از مشتریان در آمریکا ترجیح می­دهند از کارت­های بانکی­شان برای انجام پرداخت­ها استفاده کنند، چون معتقدند در این روش، پرداخت­هایشان قابل استناد و در دسترس هستند. با این اوصاف است که بر اساس آمار، ۵۳ درصد از خرده­فروشان و کسب­وکارها برای افزایش رضایت مشتریان، سیستم­های POS خودشان را ارتقا داده­اند. با این حال سیستم­های POS معتبر و جدید این امکان را فراهم می­کنند تا آنها بتوانند به راحتی تمام اجناس موجود در فروشگاه یا انبار را ردگیری کنند. بر اساس آمار، ۶۱ درصد از رستوران­ها در آمریکا از دستگاه­های POS مبتنی بر تکنولوژی کلاد یا رایانش ابری استفاده می­کنند. بر اساس گزارشی که مجله معتبر فوربس در این زمینه منتشر کرد، ۶۰ درصد از فروشندگان و صاحبان کسب­وکار این روزها ترجیح می­دهند از POSهای مبتنی بر کلاد استفاده کنند تا انواع قدیمی آنها. در حقیقت کارشناسان معتقدند که استفاده از پرداخت­های موبایلی به کمک این دستگاه­ها و از طریق اسکن کدها یا گذاشتن گوشی موبایل هوشمند روی دستگاه POS و تایید تراکنش انجام می­شود، بسیار ساده­تر است. به خاطر مزایای مختلف، در حال حاضر ۱۵ درصد از کسب­وکارها و بنگاه­های تجاری در سراسر آمریکا از سیستم­های POS مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می­کنند. با این حال اگر همچنان نگران واکنش و میزان پذیرش مشتریان بعد از استفاده از این دستگاه­ها هستید، بهتر است بدانید که تحقیقات نشان می­دهند ۴۰ درصد از مشتریان ۱۸ تا ۲۴ ساله ترجیح می­دهند در انجام فرآیند خرید خود از هوش مصنوعی بهره بگیرند. استفاده از سیستم­ها POS مبتنی بر هوش مصنوعی امکان جلوگیری از کلاهبرداری احتمالی و تایید در لحظه اطلاعات مشتریان را فراهم می­آورد و در صورت مشاهده فعالیت­های مشکوک، به سرعت آنها را به صاحبان فروشگاه­ها یا کسب­وکارها اطلاع می­دهند. سیستم­های POS جدید قابلیت مشابهی برای این کار دارند که می­تواند به پردازش اطلاعات مشتریان برای ایجاد پروفایل شخصی آنها و ایجاد تجربه خرید بهتر برای آنها، کمک کند. به­روزرسانی سیستم­های قدیمی POS و افزودن قابلیت­های جدید به آنها، باعث می­شود فرآیند خرید سریع­تر و دقیق­تر انجام بشود. با رشد سیستم­های پرداخت موبایلی، تمایل صاحبان مشاغل به استفاده از این سیستم­ها هم افزایش یافته است؛ تا جایی که ۳۹ درصد از کسب­وکارها در سال گذشته میلادی به دنبال خرید دستگاه­ها و سخت­افزارهای مورد نیاز سیستم­های پرداخت موبایلی بوده­اند. سیستم­های POS جدید با ارایه قابلیت­های بیشتر، امکان انجام سریع­تر، دقیق­تر و امن­تر تراکنش­ها را فراهم می­آورند و در نهایت باعث افزایش رضایت مشتریان و کسب­وکارها می­شوند. این در حالی است که ۴۶ درصد از خرده­فروشان همچنان از سیستم­های POS موبایلی استفاده نمی­کنند.

متن کامل خبر در سایت نوپانا

    منبع خبر

    نوپانا

    نوپانا

    نوپانا یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات