برگزاری مجازی نمایشگاه هفته پژوهش استان گیلان

برگزاری مجازی نمایشگاه هفته پژوهش استان گیلان

در دومین نشست شورای سیاستگذاری ستاد هفته پژوهش و فناوری گیلان که با حضور استاندار گیلان در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، مقرر شد، نمایشگاه هفته پژوهش، فناروی و فن‌بازار استان گیلان در سالجاری به صورت مجازی برگزار شود.

در این نشست که با حضور استاندار گیلان به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری و رئیس پارک علم و فناوری گیلان به عنوان دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار و دیگر اعضای این شورا برگزار شد مقررشد تا با توجه به محدودیت‌های موجود به دلیل شرایط ویروس کرونا و با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی بیست و یکمین نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن بازار در استان گیلان بصورت مجازی برگزار گردد.

برپایی این نمایشگاه مجازی بر عهده پارک علم و فناوری گیلان خواهد بود و بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری ستاد هفته پژوهش و فناوری گیلان مقرر شد با توجه به تجارب ۱۰ ساله پارک علم و فناوری گیلان در برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری کشور، این نمایشگاه مجازی را با حمایت دیگر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار نماید.

دکتر علی باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان و دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار در این باره گفت: با توجه به محدودیت‌های بهداشتی و دستور‌العمل‌های بهداشتی درباره کاهش اپیدمی ویروس کرونا در استان می‌توانیم از فضای مجازی برای معرفی ظرفیت پژوهشی استان استفاده نماییم و در این خصوص اولین استانی هستیم که اقدام به برپایی مجازی نمایشگاه هفته پژوهش در کشور نموده‌ایم.

وی اضافه کرد: برای هرچه بهتر برگزاری این نمایشگاه مجازی به حمایت تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و خصوصا رسانه‌ها از جمله صدا و سیمای مرکز گیلان نیازمندیم تا ضمن تبیین جایگاه ارزشی نوآوران، فناوران و پژوهشگران استان، نسبت به معرفی دستاورهای فناورانه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان و همچنین جایگاه پژوهشی استان و ظرفیت‌های موجود، اقدامات شایسته‌ای انجام دهیم.

در این نشست دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در سالجاری به صورت مجازی را اقدامی شایسته خواند و ابراز امیدواری کرد که در سطح گسترده‌ای انجام شود.

وی ادامه داد: نقش پژوهش در توسعه کشورها نقشی تعیین کننده است و کشور ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه باید به امر تحقیق و پژوهش توجه بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به درپیش بودن جشنواره پژوهش و فناوری سال جاری افزود: در حال حاضر باتوجه به منابع محدود، باید از تمام ظرفیت‌ها در راستای تجلیل از نخبگان و چهره‌های برتر حوزه پژوهش استفاده کنیم و دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری هر چه بهتر آئین‌ هفته پژوهش باید به موقع و خوب اطلاع‌رسانی کنند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گیلان

    پارک علم و فناوری گیلان

    پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

      نظرات