شرایط مراکز تجاریِ لوکسِ عرصه پوشاک پس از...

شرایط مراکز تجاریِ لوکسِ عرصه پوشاک پس از...

شرایط مراکز تجاریِ لوکسِ عرصه پوشاک پس از کرونا به روایت مهندس شاهرخ کشاورز

از توزیع نامتوازن تا تصمیمات هیجانی

مهندس شاهرخ کشاورز از کارشناسان حوزه مراکز خرید و صنعت خرده‌فروشی می‌گوید پس از شیوع ویروس کرونا، مردم با تفکر بیشتری اقدام به خرید لباس می‌کنند که مشکلات متعدد دیگری را سبب شده است .

سرویس مد و لباس هنر آنلاین : مهندس شاهرخ کشاورز از کارشناسان حوزه مراکز خرید و صنعت خرده‌فروشی و مدیرمسئول ماهنامه اقتصادی فرهنگی "تجارت طلایی" درباره شرایط حاکم بر مراکز خرید پوشاک و واحدهای تجاری لوکس احداث شده در سال‌های اخیر پس از شیوع ویروس کرونا به خبرنگار هنرآنلاین گفت: طی سال‌های اخیر، شاهد آن بوده‌ایم که مراکز تجاری متعددی در تهران و کلان‌شهرها با سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه ساخته شدند اما واقعیت آن است که فضاهای تجاری، نیازمند حضور برندها و فعالان عرصه‌های گوناگون هستند که به دلایل گوناگون، این مهم محقق نشد و شیوع ویروس کرونا نیز به وضعیت موجود دامن زد .

مهندس کشاورز اذعان داشت: در شرایط فعلی، طیف وسیعی از  اقشار جامعه با بحران درامد مواجه هستند، مردم با تفکر بیشتری اقدام به خرید لباس می‌کنند که علاوه بر این، مشکلات متعدد دیگری نیز سبب شده که سرنوشت مراکز تجاری لوکس در هاله‌ای از ابهام باشد .

او افزود: در ماه‌های پیش از کرونا، به دلیل مشکلات متعدد ازجمله تحریم‌ها و مسائل اقتصادی و سیاسی، بسیاری از برندهای خارجی فعال در حوزه مد و لباس از کشورمان رفته‌اند و در نتیجه، مراکز تجاری لوکس، یکی از مهم‌ترین و شاید اصلی‌ترین بازیگران صحنه را از دست داده‌اند .

این کارشناس حوزه مراکز خرید و صنعت خرده‌فروشی در ادامه اظهار داشت: بعضاً هم مشاهده می‌شد که سرانه توزیع در فضاهای تجاری، بیش از استانداردها و نیاز موجود بود و از سویی دیگر، احداث بسیاری از واحدهای تجاری لوکس به‌ویژه در مناطق ۱، ۲، ۳ ، ۵ و ۲۲ تهران، استانداردهای زندگی شهری مردم را تحت‌الشعاع قرار داد و موجب کاهش کیفیت زندگی شهرنشینی شد .

مهندس کشاورز در ادامه تصریح کرد: هرچند که بازار ایران برای ورود به عرصه رقابت با بازارهای جهانی در سال‌های اخیر تلاش بسیار کرده و چه‌بسا احداث واحدهای تجاری لوکس نیز در راستای همین تفکر شکل‌گرفت اما باید بر این مهم اذعان داشته باشیم که نتیجه نیز مهم است و باید این نکته را در نظر داشت که امروز فضاهای چند هزار متری مراکز خرید بعضاً خالی مانده‌اند و این مراکز علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های کلان، نتوانسته‌اند سهم خود را از بازار عرضه و تقاضا به دست آورند .

او در خاتمه گفت: در دوران کروناکه تمامی کارخانه‌های جهان در بحث تامین مواد اولیه با بحران و مشکل مواجه هستند و قیمت ارز، توان تولید را از تولیدکنندگان گرفته است، خطر کاهش تولید نیز از سویی دیگر مراکز فروش را تهدید می‌کنند و باید در اسرع وقت برای به توازن رساندن نظام عرضه متوازن با توجه به میزان تولید و تقاضا به فکر چاره بود .

منبع : خبرگزاری هنر آنلاین

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات