چشم‌انداز اقتصادی سال ۲۰۲۴

چشم‌انداز اقتصادی سال ۲۰۲۴

چشم‌انداز اقتصادی سال ۲۰۲۴

کشورهای آسیایی، قدرت برتر آینده درعرصه تولید ناخالص داخلی

طبق اطلاعات صندوق بین‌المللی پول، انتظار می‌رود کشورهای آسیایی در سال ۲۰۲۴، ۵ رتبه ابتدایی کشورهای برتر از نظر تولید ناخالص داخلی را تشکیل دهند و قدرت‌های اقتصادی اروپا را به رتبه‌های پایین بفرستند.

رشد اقتصادی چین و هند از دهه ۹۰ میلادی بسیار زیاد بوده؛ در حالی که اندونزی اخیرا وارد ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان شده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ به رتبه پنجم برسد. گفته شده ژاپن به عنوان صاحب یک اقتصاد پایدار در سال ۲۰۲۴ به رتبه چهارم می‌رسد و روسیه به رتبه ششم صعود خواهد کرد.

طبقه متوسط ​​درحال رشد آسیا یکی از دلایل تغییر قاره در تولید ناخالص داخلی است. چین تاکنون کاندیدای اول رشد بازار تولید ناخالص داخلی در قرن بیست و یکم بوده و توامان قصد دارد با افزایش جمعیت پیر درخطرمرگ مقابله کند که موفقیت در این عرصه، ضرر مصرف را کاهش می‌دهد. به گزارش مجمع جهانی اقتصاد، اندونزی همراه فیلیپین و مالزی در سال‌های آینده نیروهای کار خود را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند و در افزایش متوسط ​​درآمد توفیق چشمگیری به دست می‌آورند.

شرکت های چند ملیتی آسیایی، مانند هوآوی در چین و تاتا در هند در این قرن ظهور کرده‌اند و انتظار می‌رود تعداد بیشتری از این مدل برندها به زودی درصحنه جهانی ظاهر شوند. به گفته فائو، رشد سریع در آسیا همچنین مجموعه‌ای از مشکلات خاص خود را دارد. شکافی که بین درآمد روستانشین‌ها و شهرنشینان وجود دارد و به سرعت درحال رشد است و همچنین تخریب محیط زیست و چالش‌های جدید حاکمیت و نهادها از جمله مشکلات پیش‌روی آسیایی‌ها در راه توسعه و افزایش تولید ناخالص داخلی تلقی می‌شود.

منبع: www.statista.com

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات