برگزاری نخستین جشنواره بیوتک استارت خوزستان

برگزاری نخستین جشنواره بیوتک استارت خوزستان

انجمن‌های علمی دانشجویی ژنتیک بیوتکنولوژی وعلوم زیستی، وابسته به مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز، با همکاری پارک علم و فناوری خوزستان نخستین جشنواره ایده‌محور بیوتک استارت استان را برگزار می کنند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خوزستان، این جشنواره با هدف ارتقای سطح اقتصاد دانش‌بنیان حوزه زیست فناوری خوزستان از ۱۷ تا ۲۱ آبان ماه جاری به صورت آنلاین از طریق پلتفرم اسکای‌روم در حال برگزاری است.

فراخوان دریافت ایده‌های این جشنواره با محورهای علوم پایه، علوم پزشکی، کشاورزی و علوم دامی، مدیریت پسماند و محیط زیست در آبان ماه سال ۱۳۹۸ منتشر شد و دریافت ایده‌ها تا بهمن ماه همان سال ادامه یافت. در شرایط فعلی با توجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری جشنواره به صورت مجازی از تاریخ هفدهم آبان در پلتفرم بومی اسکای‌روم آغاز شده است. جلسات داوری و دفاع از ایده‌های این جشنواره در روزهای ۱۷ و ۱۸ آبان ماه صورت می گیرد.

وبینارها و کارگاه‌های آموزشی نخستین جشنواره بیوتک استارت استان خوزستان تا ۲۱ آبان ادامه دارد. در بخش فوق‌برنامه این جشنواره، کارگاه‌های مجازی با موضوعاتی همچون کشت بافت، شبیه‌سازی پروتئین، طراحی پرایمر و طراحی نانو ذرات درمانی و همچنین وبینارهای: ایده‌پردازی و تفکر استراتژیک، اقتصاد دانش‌بنیان بیوتکنولوژی و مبانی حقوقی انتقال دانش، برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به کسب آگاهی بیشتر و حضور در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره و نیز نام‌نویسی در وبینارها و کارگاه‌ها می‌توانند به صفحه اینستاگرام جشنواره به نشانی BiotechStart مراجعه کنند.

گفتنی است، نخستین جشنواره بیوتک استارت خوزستان با هدف تقویت روحیه کارآفرینی و حمایت از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف برای فعالیت در حوزه زیست فناوری به عنوان علم نوین و پیشروی جهانی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فعالیت می‌کند. در برگزاری این جشنواره، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان استان خوزستان با ارائه تسهیلاتی، حامیان ایده‌پردازان در مسیر تجاری‌سازی ایده‌ها خواهند بود




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خوزستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خوزستان

    پارک علم و فناوری خوزستان

    پارک علم و فناوری خوزستان یک پارک علم و فناوری در شهر اهواز می باشد

      نظرات