ترک کوین، ارز دیجیتال کشور ترکیه

ترک کوین، ارز دیجیتال کشور ترکیه

دولت ترکیه قصد تا ارز دیجیتال این کشور با نام ترک کوین را عرضه کند، این ارز توسط صندوق دارایی ترکیه پشتیبانی خواهد شد.

به گزارش اکوسیستم، رسانه‌های محلی کشور ترکیه اعلام کرده‌اند، این کشور قصد دارد بیت کوین ملی خود را با نام ترک کوین (Turkcoin) عرضه کند و در حال حاضر مقامات این کشور مشغول بررسی طرح پیشنهادی برای ایجاد این ارز مجازی هستند.

صندوق دارایی ترکیه از ترک کوین پیشتیبانی خواهد کرد و دولت نیز بر آن نظارت خواهد داشت. احمد کنان تانریلکولا (وزیر سابق صنعت ترکیه و معاون حزب جنبش ملی گرا) اظهار داشت: دنیا در حال حرکت به سوی نظام دیجیتال نوین است، بنابراین ترکیه نیز باید نظام دیجیتال و ارز مجازی خود را پیش از اینکه خیلی دیر شود، به وجود آورد.

وی ادامه داد: نیاز به قانونمند کردن ارز مجازی کاملا واضح است، اما باید مانع از بکار بردن ارزهای رمزپایه در فعالیت های غیرقانونی شد.

به علاوه زمانی که وزرای حزب عدالت و توسعه ترکیه راجع به ارزهای رمزپایه صحبت کردند، تانریلکولا اظهار داشت: ترکیه باید از فناوری بلاک چین با قانونمند کردن بازار ارز رمزنگاری شده توسط نظارت دولت بر بیت کوین ملی با نام Turkcoin استفاده کند.

پیش از این مقامات مذهبی ترکیه اعلام کرده بودند که بیت کوین اسلامی نیست. اما علیرغم این موضوع علاقمندی به ارزهای رمزپایه در این کشور رو به افزایش است و صرافی‌هایی با تمرکز در این حوزه نیز در ترکیه راه اندازی شده‌اند؛ به علاوه یک دستگاه خودپرداز بیت کوین در نزدیکی فرودگاه آتاتورک در استانبول تعبیه شده است.

    نظرات