متن مصاحبه مهندس زبردست مدیر عامل شرکت ساراتی با خبرگزاری فارس

متن مصاحبه مهندس زبردست مدیر عامل شرکت ساراتی با خبرگزاری فارس

مسعود زبردست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه شرکت مهندسی نرم‌افزاری ساراتی سامانه‌ای هوشمند در حوزه مدیریت آموزشی مدارس طراحی کرده است افزود: این سامانه با بهره‌گیری از جدیدترین متد و تکنولوژی روز دنیا برنامه‌نویسی شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس اظهار کرد: با بهره‌گیری از این سامانه کلاس آنلاین و تدریس مجازی و آزمون‌های هوشمند آنلاین برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

زبردست افزود: در طراحی این سامانه تمام نیازهای مدارس از جمله سامانه آنلاین تدریس ویدیو کنفرانس، سامانه آزمون آنلاین آنالیز و تحلیل  نمرات دانش آموزان در قالب فردی، کلاسی، پایه‌ای، مدرسه‌ای و حتی شهرستانی با قابلیت ارایه انواع گزارشات و نمودارهای متنوع و ارسال خودکار آن به نواحی و ادارات آموزش و پرورش مربوطه جهت بررسی‌های لازم، ارتباط آنلاین دبیران دانش آموزان و اولیای آنها در پنل‌های اختصاصی جهت دریافت گزارشات اختصاصی و حذف چاپ کاغذی به صورت یک جا در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: این سامانه تمام نیازهای تحلیلی مدارس از جمله تحلیل  جامع فعالیت‌های درسی، عملکرد دانش‌آموزان، درصد قبولی و میانگین نمرات، انواع نمودار ارایه کارنامه با جزییات کامل و نیز وضعیت دانش آموز و معلم را پوشش می‌دهد.به گفته وی، ثبت نمرات توسط  دبیر، دریافت کارنامه توسط دانش‌آموز به  صورت آنلاین، پنل‌های دسترسی اختصاصی برای مدیران، معاونین، دبیران، دانش‌آموزان و اولیای آنها از دیگر امکاناتی است که در این سامانه طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت ساراتی کردستان با اشاره به اینکه شرکت ساراتی نسخه عربی و کردی در سال جاری برای عراق و اقلیم کردستان طراحی کرده است، گفت: این نسخه مطابق قوانین و نیازهای مدارس آنها طراحی شده است که مراحل نهایی آن در حال انجام است.

زبردست با اشاره به اینکه امروز دنیا به سمت و سوی هوشمندشدن حرکت می‌کند اظهار کرد: در این میان آموزش هم دیگر مسیر سنتی گذشته را طی نمی‌کند بلکه روش‌های نرم افزاری جدید باید جایگزین روش‌های سنتی شود.

به گفته وی، تیم ساراتی با بهره‌گیری از راهکارهای جدید و تکنولوژی بروز به دنبال مدیریت نوین مدارس با خلق دنیایی جدید و دیجیتالی برای آموزش و ارتباط آنلاین کاربران است.

زبردست خدمات‌ سازمانی و آموزشی همگام با فناوری‌های روز دنیا با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید و نیز بهره‌گیری از تجارب مدیران و دبیران کشور از اهداف شرکت ساراتی دانست.

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۲ هزار و ۵۰۰ کاربر، دبیر و دانش‌آموز در کشور از آن استفاده می‌کنند و بیش از ۱۲ هزار مدرسه از نسخه‌های قبلی سال گذشته استفاده می‌کنند.

تیم برنامه‌نویسی شرکت ساراتی از شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و زیر نظر پارک علم و فناوری سامانه هوشمند ساراتی را طراحی کردند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات