از تلاش برای خواب راحت تا ایجاد واقعیت...

از تلاش برای خواب راحت تا ایجاد واقعیت...

از تلاش برای خواب راحت تا ایجاد واقعیت مجازی

اقدامات خلاقانه برند «پپسی» ادامه دارد

شیوع ویروس کرونا برای برند بزرگی مانند پپسی یک نکته مهم را یادآوری کرد؛ اینکه مردم بیش از یک نوشیدنی فعال‌کننده و محرک روح و روان به یک نوشیدنی آرام‌بخش جهت استراحت بیشتر نیاز دارند.

پپسی از لحاظ تولید نوشیدنی‌های کافئین‌دار مثل نوشابه‌های پپسی سابقا شهرتی به دست آورده بود. این برند مشغول راه‌اندازی خط تولید یک نوع نوشیدنی آب غیرگازدار با هدف آرام کردن اعصاب و رفتن به خوابی آرام و شیرین است. این نوشیدنی حاوی ۲۰۰ میلی‌گرم ال‌تیانین، اسیدآمینه مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا و مکمل تمدد اعصاب همراه با ۱۰ درصد از نیاز روزانه به منیزیم است. براساس یک گزارش دریافتی از وب‌سایت خبری «فست کمپانی»، نوشیدنی « Driftwell » با طعم بلک‌بری و اسطوخودوس، فاقد قند و کالری است.

امیلی‌سیلور، معاون نوآوری و قابلیت‌های پپسی در آمریکای شمالی، گفت ایده عرضه محصولی به نام « Driftwell » قبل از بحران کووید۱۹ و به این دلیل مطرح شد که نیاز مردم به تامین سلامت یا بهداشت خواب در سال‌های اخیر روزبه‌روز رو به افزایش بوده است. با این وجود استرس ناشی از لزوم در پیش گرفتن سبک زندگی معمولی جدید، تهدیدی برای کیفیت خواب به شمار رفته و استراحت و تمدد اعصاب را سخت‌تر از همیشه کرده است.

انتطار می‌رود این نوشیدنی قبل از قرار گرفتن در قفسه‌های فروشگاه‌ها در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی به‌طور آنلاین در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ عرضه شود.

تداوم فناوری‌های پپسی

پپسی از ۶ سال پیش از فناوری واقعیت افزوده در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی لندن استفاده کرد. بر این اساس مسافران اتوبوس های شهری لندن با اسکن برچسب‌های موجود روی اتوبوس‌ها امکان مشاهده انواع موجودات عجیب و غریب، یوفو و حتی صحنه‌های مشهور از فیلم‏‌های وسترن را داشتند. بدون تردید چنین کمپینی ازسوی یک برند تولید نوشابه‏های گازدار عجیب به نظر می‌رسد. نکته مهم در این میان اهمیت استفاده از فناوری واقعیت افزوده برای تعامل با مشتریان بود. امروزه بسیاری از برندها در تلاش برای جلب نظر مشتریان هستند اما تعداد اندکی از آنها موفق به دستیابی به چنین هدفی می‌شوند.

استفاده از الگوی پپسی برای بازاریابی مزیت‌های بسیار زیادی دارد. برند پپسی همیشه به استفاده از فناوری‏های نوین برای تعامل با مشتریان شهرت داشته است. این موضوع هرکدام از کمپین‌های این برند را بدل به گزینه ‌ای جذاب برای مخاطب هدف می‌ کند. بدون تردید چنین عکس‌ العملی از سوی مخاطب هدف، مزیت های بسیار زیادی برای برندها خواهد داشت.

بدون تردید هنوز هم امکان بازاریابی موفقیت‏آمیز با استفاده از فناوری واقعیت افزوده وجود دارد. نکته مهم حضور برخی از رقبای سرسخت است. شما به‌عنوان یک برند در سال ۲۰۲۰ جزو نخستین برندهای فعال در زمینه بازاریابی با استفاده از این فناوری نیستید بنابراین نیاز بسیار زیادی به طراحی ایده‏های بازاریابی خلاقانه خواهید داشت. هرچه کمپین شما جذابیت و تازگی بیشتری برای مخاطب هدف داشته باشد، شانس بالاتری برای موفقیت در زمینه تاثیرگذاری روی آنها دارید.

بازگشت به گذشته

بسیاری از ما علاقه‌مند به استفاده از نوشیدنی‌ها در خنک‌ترین حالت ممکن هستیم. این موضوع به‌ویژه پس از یک روز کاری دشوار و فشرده لذت بسیار زیادی دارد. مساله اصلی در این بین، صرف‌نظر از انتخاب نوشیدنی، بحث زمان مناسب برای خنک شدن آن در فریزر است. گاهی اوقات به دلیل غفلت ما، نوشیدنی موردنظر کاملا یخ می‌زند. بسیاری از افراد یخ‌زدگی نوشیدنی را موجب از بین رفتن طعم اصلی‌اش می‌دانند. این موضوع موجب تلاش بسیاری از سوی برندهای تولید نوشیدنی برای استفاده از ترکیب مقاوم در برابر یخ‌زدگی شده است.

برند پپسی ایده بسیار جالبی دارد. این برند به جای ایجاد تغییر در ترکیب نوشابه‌های مشهورش، اقدام به طراحی یک تبلیغ چاپی نوآورانه کرد. بر این اساس برای کاهش احتمال یخ‌زدگی نوشابه فقط باید برگه تبلیغ پپسی را در آب قرار داده و سپس نوشیدنی موردنظر را در آن قرار دهیم. سپس با قرار دادن ظرف موردنظر در فریزر احتمال یخ‌زدگی آن در کوتاه‌مدت کاهش خواهد یافت. نکته جادویی درباره کاغذ تبلیغ پپسی استفاده از نمک دریا و سایر ترکیب‌های شیمیایی برای افزایش نقطه یخ‌زدگی است. به این ترتیب با یک ایده ساده و کاربردی بسیاری از مشکلات در زمینه استفاده از نوشیدنی خنک رفع شد. این موضوع نقش مهمی در بهبود ذهنیت مخاطب نسبت به برندها دارد.

کمک والمارت به محبوبیت پپسی

فروشگاه‌های زنجیره‌ای و معروف والمارت اخیرا به عرضه پپسی با طعم آناناس پرداخته‌اند؛ طعمی تابستانی و البته دوست‌داشتنی. پپسی آناناس اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ در ژاپن عرضه شد و به‌شدت مورد استقبال قرار گرفت. البته هنوز مشخص نیست محصول عرضه‌شده در آمریکا دقیقا همان طعم ژاپنی را ارائه کرده باشد. بیش از یک سال است شرکت پپسی با راه‌اندازی خطی جدید در تولید محصولات خود تنوع ایجاد کرده است. هرچند در تبلیغات بر اینکه طعم پپسی‌های جدید همان طعم محبوب قدیمی است و تنها کمی آبمیوه به آن افزوده شده تاکید می‌شود. لیمو، توت و انبه، چند طعم میوه‌ای جدید این شرکت هستند و به نظر می‌رسد آناناس به افزوده‌ای فوق‌العاده در این خط تولید تبدیل خواهد شد. خط تولید جدید پپسی منحصر به طعم‌های میوه‌ای نیست. در پایان سال گذشته میلادی (دسامبر) پپسی قهوه به بازار معرفی شد که دو برابر پپسی‌های معمولی کافئین دارد. طعم غنی قهوه در ترکیب با طعم قدیمی کولا نتیجه‌ای خارق‌العاده ایجاد کرده و به دو صورت وانیلی و ساده عرضه می‌شود. به کاربردن خلاقیت در عرضه محصولات اصیل و قدیمی ریسک خاص خودش را دارد. به همین دلیل شرکت‌های بزرگ بعد از مطالعات فراوان به صورت محدود و در مناطق خاصی محصولات جدید خود را عرضه می‌کنند.

منبع: RETAILDETAIL.EU

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات