تمهیدات خلاقانه تجاری برای «بازگشت به...

تمهیدات خلاقانه تجاری برای «بازگشت به...

تمهیدات خلاقانه تجاری برای «بازگشت به مدرسه»

امسال، فرآیند بازگشت به مدرسه تفاوت بسیار زیادی نسبت به سال‌های گذشته دارد.

برخی دانش‌آموزان به مدرسه برمی‌گردند، بعضی از آنها سر کلاس‌های کوچک‌تر با حفظ فاصله فیزیکی خواهند رفت و گروهی دیگر از داخل خانه آموزش می‌بینند. به هر حال فصل بازگشت به مدرسه فصل وداع برندهاست. صرف‌نظر از موقعیت و شرایط آنها، نیاز دانش‌آموزان به نوشت‌افزار و پوشاک همچنان در فصل بازگشت به مدرسه به قوت خود باقی است. فصل بازگشت به مدرسه یک محیط کسب‌و‌کار بزرگ به شمار می‌رود؛ از لحاظ میزان فروش، این فصل از سال دومین زمان مناسب برای فعالیت کسب‌و‌کارها پس از تعطیلات کریسمس محسوب می‌شود و بازاریاب‌ها نمی‌توانند این فرصت را از دست بدهند.

خرده‌فروش‌ها با نزدیک شدن به فصل اصلی بازگشت به مدرسه در اواخر جولای و اوایل آگوست روز به روز بیش از گذشته نسبت به این فرصت بزرگ و عالی آگاهی پیدا می‌کنند. برای بهره‌برداری کامل از این فصل، برخی برندها در اوج تابستان اقدام به راه‌اندازی کمپین‌های بازگشت به مدرسه کردند. حتی بعضی از برندها قبل از پایان سال تحصیلی گذشته تصمیم به برگزاری کمپین‌های بازگشت به مدرسه برای سال تحصیلی آینده گرفتند.

اجرای یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق نیاز به ترکیبی از برنامه‌ریزی پیشرفته و سرمایه‌گذاری برای شرایط جدید دارد. پیش از این ما نمی‌‌توانستیم با اطمینان بگوییم فصل بازگشت به مدرسه امسال چگونه رقم خواهد خورد اما این موضوع نباید جلوی تولید آگهی‌های تبلیغاتی جذاب و موثر توسط برندها را می‌گرفت. اکنون همه برندها به این نتیجه رسیده‌اند که همیشه ابزارهای خوبی برای راه‌اندازی  کمپین‌های تبلیغاتی موفق در فصل بازگشت به مدرسه را می‌توان یافت.

آمازون به آرزوهای دانش‌آموزان اهمیت می‌دهد

آگهی تبلیغاتی بازگشت به مدرسه آمازون کوتاه، ساده و از همه مهم‌تر هوشمندانه است. در قالب یک آگهی تبلیغاتی ۱۵ثانیه‌ای، معلم کلاس را با حضور و غیاب شروع می‌کند اما به جای صدا زدن دانش‌آموزان به اسم، او از آنها می‌خواهد بگویند در آینده آرزو می‌کنند چه شغلی داشته باشند. معلم وقتی نام «زیست‌شناس دریایی در آینده» را صدا می‌زند، یک دانش‌آموز با افتخار با در دست داشتن یک دفترچه با عنوان اقیانوس، دست خود را بالا می‌برد. با صدا زدن نام «ترانه‌سرا در آینده»، یک دختربچه با دفترچه‌ای منقش به تصویر یک کلاویه پیانو در دست مشتاقانه جواب می‌دهد. اصطلاح «گربه لیزری کاپیتان» (یکی از نرم‌افزارهای الحاقی مرورگر فایرفاکس) به دانش‌آموزی اطلاق می‌شود که یک تی‌شرت عجیب و غریب و منحصر‌به‌فرد را بر تن کرده است. آگهی تبلیغاتی با این شعار پایان می‌یابد؛ «هرگاه آن زمان فرارسید که بچه‌ها به مدرسه برگردند و رویاهایشان را دنبال کنند، آمازون همه‌چیز را برایشان فراهم می‌کند.»

آگهی تبلیغاتی جدید شرکت روی این موضوع تاکید می‌کند که چرا آمازون اینقدر محبوب است. دلیل محبوبیت فراوان این سایت خرید و فروش الکترونیکی است که شما فقط با یک کلیک روی سایت می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید در آن پیدا کنید. وجود هماهنگی میان لطافت و ظرافت نهفته در شیوه انتقال پیام برند با جذابیت کلی داستان آگهی تبلیغاتی، باعث شکل‌گیری و اجرای یک کمپین بازاریابی موفقیت آمیز می‌شود. در این آگهی تبلیغاتی، آمازون فقط نمی‌گوید همه چیزهای مورد نیاز برای بازگشت به مدرسه را می‌توانید در سایت این برند بیابید، بلکه حرف اصلی مقامات و کارمندان شرکت آن است که همه ملزومات موردنیاز برای دنبال کردن رویاهایتان را می‌توانید در آمازون بیابید.

راهی برای همه

در گذشته همواره خرید برای بازگشت به مدرسه فصل مهمی برای بازاریابان، برندها و خرده‌فروشان به شمار می‌رفت. در سال ۲۰۱۹، بیش از ۲۶ میلیارددلار صرف خرید در این موقع از سال شد که همه‌چیز از لباس گرفته تا فناوری مدرسه‌محور را پوشش می‌داد. امسال اوضاع با سال‌های گذشته فرق می‌کند. بحران جاری ویروس کرونا می‌تواند به معنای عدم امکان حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس مدرسه باشد و شرایط فعلی نوع استراتژی بازاریابی موثر به کار رفته توسط برندها را محدود می‌کند. به هر حال، برندهای مختلف در پی کشف راه‌هایی برای در اولویت قراردادن بچه‌ها و راه‌اندازی کمپین‌های استراتژیک بازگشت به مدرسه‌ای هستند که بتوانند توجه کودکان و پدر و مادرها را به سوی خود جلب کنند.

با بیشتر ماندن دانش‌آموزان در خانه، برند ماست و اسموتی « Danimals » رویکرد بازگشت به مدرسه خود را تغییر می‌دهد.

هنوز معلوم نیست بچه‌ها پاییز امسال در آمریکا به مدرسه می‌روند یا خیر اما صرف نظر از تصمیمات ایالتی در همه نقاط آمریکا، نیاز به مصرف لبنیات همیشه در بچه‌ها وجود دارد. به این ترتیب برند ماست « Danimals »، بچه‌ها را تشویق به ماجراجویی می‌کند؛ حتی اگر مجبور باشند در خانه بمانند.

به گفته کالی گودوین، معاون برندهای خانواده «ماست» در شرکت « Danone » آمریکای شمالی، مدیران این کمپانی باید به این نتیجه می‌رسیدند که با وجود عدم ضرورت پر کردن ظرف ناهار بچه‌ها در سال تحصیلی جدید، خانواده‌ها به دنبال تهیه مواد غذایی خوشمزه، مقوی و مناسب برای شاد کردن بچه‌ها در خانه هستند. والدین همچنین در جست‌وجو برای کشف و اجرای ایده‌های جالب و خلاقانه به‌سر می‌برند. در پاسخ به این نیاز جدید، مقامات Danone ایده‌هایی برای ماجراجویی در خانه را با دیگران به اشتراک گذاشتند.

کمپین # AtHomeAdventures اوایل سال جاری میلادی شروع شد. در ادامه Danimals اخیرا این کمپین را محور معرفی راه‌هایی برای ماجراجویی بچه‌ها در شرایطی قرار داده است که آنها مجبور هستند خارج از مدرسه و داخل خانه درس بخوانند. از جمله راه‌های ماجراجویی می‌توان به شرکت در مسابقات و ساخت صنایع دستی اشاره کرد. کمپین Danimals در همه کانال‌های موجود از جمله اینستاگرام راه‌اندازی شد. این برند در آینده بازی‌های جدیدی را پیشنهاد خواهد داد.

منبع: MBANEWS.IR

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات