واقعیت‌هایی درباره دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران

واقعیت‌هایی درباره دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران

کافی است درلینکداین، اینستاگرام و یا هر جای دیگری عبارت دوره آموزش بازاریابی دیجیتال (یا دیجیتال مارکتینگ) را جستجو کنید، آن وقت است که صدها گزینه برای انتخاب پیش روی شما قرار می‌گیرد. اما کسانی که به دنبال آموزش هستند و می‌خواهند با شرکت در دوره‌های بازاریابی دیجیتال دانش و مهارتی در این زمینه کسب کنند چه باید بکنند؟ آیا آموزش و دوره را رها کرده، با جستجو و مطالعه منابع اینترنتی، اطلاعات جمع‌آوری کنند؟ مشخصا نه! ضمن اینکه یکی از مهمترین نقاط مثبت شرکت در دوره‌های آموزشی این است که یک مسیر مطالعاتی یا Road Map به شما می‌دهد که در فضای یادگیری بازاریابی دیجیتال، با توجه به گسترده بودن این فضا، تنوع و تعدد ابزارها داشتن یک مسیر مطالعاتی نقشه راه موضوعی بسیار مهم است. تدریس کند، باید حداقل چند سالی در فضای کسب و کار از نزدیک حضور داشته باشد. بنابراین لازم است قبل از شرکت در هر دوره ببینید آیا مدرس، خود، دارای کسب و کار موفقی در فضای دیجیتال هست یا نه. یک مدرس خوب بازاریابی آنلاین، باید علاوه بر تسلط داشتن بر مفاهیمی که قرار است آموزش دهد (چه به صورت تئوری و چه به صورت عملی)، توانایی تدریس موثر را هم داشته باشد. طبیعی است که شرکت‌کننده بعد از فراگیری این مباحث، قابلیت پیاده‌سازی آن را در فضای کسب و کار داخلی نداشته باشد و عملا شرکت در آن دوره برای او بدون خروجی خواهد بود. به عنوان مثال ممکن است شبکه‌های اجتماعی برای خدمات یا محصول یک کسب و کار نجات دهنده باشد، اما در کسب و کاری دیگر بی اثر باشد و سایت و سئو راه موفقیت آن باشند. در توضیحات یک دوره ذکر نمی‌شود که این دوره برای چه کسب و کاری مناسب است. آنچه یک دوره آموزشی بازاریابی دیجیتال را با دوره‌‌های دیگر متمایز می‌کند، خدمات پس از فروش آن است! در بسیاری از دوره‌های دیجیتال مارکتینگ به علت عدم تسلط و تجربه کافی مدرس در حوزه مورد بحث، آموزش‌ها صرفا به صورت تئوری بیان می‌شود. مدرس دیگر کاری با این موضوع ندارد که آیا دانش‌پذیر متوجه مفهوم شد یا نه؟ این در حالی است که بسیاری از مباحث در دیجیتال مارکتینگ عملی هستند و با ارائه تمرین از سوی مدرس و قرار دادن دانش‌پذیر در فضای عملی، به صورت کامل فرا گرفته خواهند شد. یکی از راه‌های تشخیص دوره‌های خوب از بد، بررسی وجود بستر تعامل و شبکه‌سازی برای شرکت‌کنندگان در دوره است. یکی دیگر از راه‌های تشخیص یک دوره آموزشی خوب از بد، بررسی خروجی‌ها است. بررسی کردن اینکه قبل از شما چه کسانی در این دوره شرکت کرده‌اند و الان در چه جایگاهی و مشغول چه کاری هستند هم یکی از روش‌های بررسی کیفیت دوره آموزشی بازاریابی دیجیتال است. در یک دوره بازاریابی دیجیتال، به‌روزرسانی محتوای آموزشی یکی از موضوعات بسیار مهم است. در یک دوره دیجیتال مارکتینگ خوب، سوالاتی که برای شرکت‌کنندگان در کسب و کارهایشان پیش می‌آید باید پاسخ داده شود. انتخاب یک دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ کاربردی که به شما در این مسیر پر پیچ و خم و دشوار کمک کند، با در نظر گرفتن نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره شد، کار چندان دشواری نخواهد بود.

متن کامل خبر در سایت نوپانا

    منبع خبر

    نوپانا

    نوپانا

    نوپانا یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات