مدیرعامل تیمچه: خریداران و فروشندگان تشنه یک فروشگاه اینترنتی جدید هستند
این فروشگاه اینترنتی با مدل «مارکت پلیس» فعالیت میکند و «امیر حق رنجبر»، مدیرعامل لندو و تیمچه، در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد که هم کاربران و هم فروشندگان تشنهی یک فروشگاه اینترنتی جدید هستند. اگرچه نام خرده فروشی آنلاین در ایران، با دیجیکالا گره خورده اما در یک سال اخیر تغییرات مهمی در بازار تجارت الکترونیکی ایران به وجود آمده است. اما آیا در بین این نامهای شناخته شده، شانس موفقیتی برای یک بازیگر جدید وجود دارد؟ امیر حق رنجبر، مدیرعامل تیمچه در پاسخ به این سوال به دیجیاتو گفت: او همچنین مدل تجاری دیوار و شیپور را متفاوت عنوان کرد و گفت تیمچه، یک مدل تجاری مارکت پلیس با حضور فروشندگان است که پردازش سفارشها، انبارش و ارسال توسط خود پلتفرم تیمچه انجام میشود: او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فروشگاه تیمچه قرار است مدل مارکتپلیس را به تنهایی ارائه دهد یا از طرفی خود تیمچه مدل خرده فروشی (Retail) خواهد داشت یا خیر، و همینطور ارسال کالا توسط کدام انجام میشود، به دیجیاتو گفت: او همچنین توضیح داد که تیمچه مزایای مهمی برای فروشندگان ایجاد کرده است: «در پلتفرم ما جریمه نقدی برای فروشنده وجود ندارد. لندو همانطور که گفته شد بزرگترین بازیگر حوزه لند تک در ایران است اما همین بازیگر تقریبا تنها در این حوزه، در اردیبهشت ماه سال جاری ارتباط خود را با دیجیکالا قطع کرد و دیگر کاربران نتوانستند از طریق لندو، از دیجیکالا خرید اقساطی داشته باشند. با همه این شرایط یک سال بعد تیمچه کجاست و چه سهمی از بازار خرده فروشی را در ایران به خود اختصاص داده است؟ آیا اساسا میتواند با دیجیکالا رقابت کند؟ و البته در این میان، قابلیت خرید اقساطی چقدر نقش «برگ برنده» را برای ترکیب تیمچه و لندو خواهد داشت؟ مدیرعامل تیمچه در پاسخ به این پرسشها اعلام میکند که نگاه تیمچه، تمرکز بر محصول خودش و نیاز مشتری است نه رقابت و تلاش برای سهم گرفتن؛ دستکم در شروع ماجرا.
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات