آئین افتتاحیه بیست‌ویکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان گلستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان،  استاندار گلستان ظهر امروز در مراسم افتتاح بیست‌ویکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان اظهار داشت: در هر تهدیدی یک فرصت نهفته بوده و شیوع کرونا نیز فرصت برگزاری این نمایشگاه را در فضای مجازی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: اگر نمایشگاه هفته پژوهش امسال به شکل فیزیکی و در مدت زمان محدود برگزار می‌شد مطمئناً با توجه به محدودیت‌های کرونایی، تعداد بسیار اندکی بازدیدکننده داشت؛ ولی هم اکنون نفرات بیشتری به صورت غیرمحدود و حتی به همراه خانواده می‌توانند بدون خروج از منزل و تنها با چند کلیک از کلیه فضای نمایشگاه بازدید نمایند.

استاندار گلستان راه‌اندازی و فراهم آوردن بسترهای لازم برای برگزاری نمایشگاه امسال به صورت مجازی برای اولین بار در استان را نیز یک دستاورد بزرگ پژوهشی عنوان کرد و  ادامه داد: به رغم همه مشکلاتی که کرونا در دنیا به وجود آورده اما یک فرصت خوب برای توسعه و تقویت دولت الکترونیک و استفاده از فضای مجازی بوده است؛ به طور قطع برگزاری این نمایشگاه تخصصی، بسترهای دولت الکترونیک را هم تقویت می‌کند.

وی با تاکید براینکه مسئله‌محوری می‌تواند گام بزرگی در فعالیت‌های پژوهشی باشد، گفت: ما مشکلاتی در استان داریم که باید با کمک فناوری‌های مختلف آنها را برطرف کنیم.

دکتر مهدی غفاری، ‌رئیس پارک علم و فناوری گلستان نیز در این مراسم بیان داشت: تلاش‌های زیادی در روزهای گذشته انجام شد که غرفه‌ها به شکل حقیقی طراحی شود و بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی در هر غرفه به مشاهده جزئیات دستاوردهای ارائه شده که در قالب فیلم، عکس و بروشور بارگزاری شده، بپردازند.

دکتر غفاری اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و واحدهای فناور شرکت‌کننده در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلفی از قبیل فناوری اطلاعات و ارتباطات، بیوتکنولوژی و دارویی، نانو تکنولوژی، انرژی، کشاورزی، تجهیزات پزشکی، الکترونیک و هوشمندسازی به نمایش گذاشته‌اند.

دبیر اجرایی  بیست‌ویکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان گلستان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا روز پنج‌شنبه ۲۰ آذرماه۹۹ به مدت پنج روز به صورت ۲۴ ساعته با مراجعه به درگاه اینترنتی WWW.GRTE.IR از غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه بازدید نمایند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در ادامه به امکان گفت‌وگوی برخط بین بازدیدکنندگان با غرفه‌دارها نیز اشاره کرد و گفت: این امکان فراهم شده که بازدیدکنندگان بتوانند تا روز پایانی نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۳ با مسئول هر غرفه به راحتی از طریق گفت‌وگوی آنلاین در بستر سایت نمایشگاه ارتباط برقرار کنند.

دکتر غفاری همچنین خاطرنشان ساخت: دستاوردهای واحدهای فناور استان گلستان در راستای مبارزه با ویروس کرونا نیز در این نمایشگاه به عنوان غرفه ویژه در این نمایشگاه درنظر گرفته شده است تا مردم بدانند واحدهای فعال استان در حوزه کرونا چه دستاوردهایی داشته‌اند.

گفتنی است در این آئین روسای دانشگاه‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان هم به صورت مجازی حضور یافتند.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات