رونمایی از فروشگاه اینترنتی «تیمچه»؛ آیا...

رونمایی از فروشگاه اینترنتی «تیمچه»؛ آیا...

رونمایی از فروشگاه اینترنتی «تیمچه»؛ آیا انحصار شکسته می‌شود؟

با رشد خرید آنلاین در کشور و در میان قشر‌های مختلف جامعه، بازار کسب‌وکار‌های اینترنتی هرروز داغ‌تر می‌شود. اما با این وجود همچنان شاهد هستیم که به‌ویژه در حوزه خرده‌فروشی، بازار در حال حاضر بدون منازعه در انحصار یکی دو برند است. به‌خصوص وقتی صحبت از تنوع کالایی و پوشش همه نیاز‌های کاربران در یک فروشگاه می‌شود .

به گزارش بورس نیوز،کمتر کسب‌وکاری قادر به رقابت با فروشگاهی مثل دیجی‌کالا است. تجربه ناموفق بامیلو هم به احتمال زیاد سرمایه‌گذاران را در مورد این حوزه بیشتر محتاط می‌کند.

با این اوصاف به‌تازگی فروشگاه اینترنتی تیمچه، شروع به کار کرده و با تنوع بالای کالا‌هایی از دسته‌های متنوع مثل موبایل، لپ‌تاپ، لوازم خانگی، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و… به میدان رقابت وارد شده است.

تیمچه ده‌ها هزار کالای آماده فروش را روی وب‌سایت خود قرار داده و قول ارسال رایگان سفارش‌ها بدون محدودیت کف مبلغ خرید را به مشتریان داده است.

کد تخفیف چهل هزار تومانی برای خرید اولی‌ها

برای کسانی که خرید اول خود را از تیمچه تجربه می‌کنند، این فروشگاه یک کد تخفیف ۴۰ هزار تومانی در صفحه معرفی آورده است که روی سبد‌های ۱۲۰ هزار تومانی و بیشتر فعال می‌شود. با توجه به اینکه ارسال سفارش‌ها هم رایگان است، این کد پیشنهاد نسبتا خوبی برای خوشامدگویی به مشتریان به حساب می‌آید.

خرید اقساطی بدون نیاز به ضامن و چک در یک فروشگاه آنلاین

خرید اقساطی بدون نیاز به ضامن و چک، از جمله مزیت‌هایی است که تیمچه به‌واسطه سرمایه‌گذارانش توانسته فراهم کند.

فروشگاه تیمچه را لندو (ایران رنتر سابق) در یک سرمایه‌گذاری مشترک با فینووا راه‌اندازی کرده است. این مجموعه از چند سال پیش با نام ایران رنتر در حوزه لندتک و خرید اقساطی فعالیت می‌کرد و در سال ۹۸ تغییر برند خود به «لندو» را اعلام کرده است.

باشگاه مشتریان و اعطای پاداش نقدی

در تیمچه سازوکاری برای جذب وفاداری مشتریان طراحی شده که در گذر زمان و با گسترش فعالیت می‌توان تحلیل دقیق‌تری روی آن ارائه کرد. در این سازوکار، مشتریان می‌توانند مقداری از مبلغ سفارش خود را پس بگیرند. به‌این ترتیب که برای هر یک از کالا‌های عرضه‌شده در تیمچه مبلغی با عنوان «پاداش نقدی» مشخص می‌شود و مشتریانی که مشمول عضویت در گروهی به نام «شاه‌نشین» شوند، مجموع این مبالغ را به‌صورت Cash Back در حساب خود خواهند داشت.

ده روز ضمانت بازگشت کالا

تیمچه برای کالا‌های خود ضمانت بازگشت ده‌روزه تعریف کرده است. در حالی که فروشگاه‌های آنلاین معمولا به ضمانت هفت‌روزه بسنده می‌کنند.

ضمانت اصالت کالا همراه با پرداخت خسارت

تضمین اصالت کالا‌ها در دسته‌های متنوع کالایی یکی از مزایای موردتوجه تیمچه است. این فروشگاه تازه‌تاسیس اعلام کرده درصورت غیر اصل بودن کالاها، علاوه بر تعویض با کالای اصل، مبلغی را هم به‌عنوان خسارت به مشتریان می‌پردازد.

در نظرسنجی‌های مربوط به تجربه مشتریان از خرید آنلاین، مشخص شده است توجه به اصالت کالا‌ها و درواقع بی‌اعتمادی کاربران به فروشگاه‌های اینترنتی، روی انتخاب خرید حضوری بعضی کالا‌ها به جای خرید آنلاین تاثیر زیادی دارد. اگر فروشگاهی بتواند این اعتماد را با ارائه خدمات ضمانت اصالت کالای مناسب ایجاد کند، کار بزرگی کرده است. با این همه این دست خدمات برای ارزیابی نیاز به زمان دارند و فروشگاه آنلاین تیمچه هم در ابتدای راه نیاز به آزمون و خطا دارد.

در نهایت درمورد آینده این فروشگاه جالب‌ترین نکته می‌تواند این باشد که انحصار فروشگاه‌های اینترنتی همه‌چیزفروش را به پایان برساند تا به سایر سرمایه‌گذاران هم انگیزه کافی را برای ورود به بازار رقابتی را بدهد.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات