برگزیدگان جشنواره پژوهش و فناوری استان بوشهر تجلیل شدند

برگزیدگان جشنواره پژوهش و فناوری استان بوشهر تجلیل شدند



در آیینی با حضوراستاندار بوشهر، برگزیدگان جشنواره پژوهش و فناوری استان بوشهر تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خلیج فارس به نقل از استانداری بوشهر، استاندار بوشهر در این آیین با تبریک هفته پژوهش با اشاه به مسیر رو به رشد دانشگاه ها در عرصه پژوهش و آموزش اظهار داشت: یکی از مسائل مهم امروز جهان که با پژوهش در حال پیگیری است، موضوع کرونا است که در سبک زندگی و کار هم تغییرات زیادی ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: با وجود شیوع کرونا و محدودیت های موجود اما هفته پژوهش در استان تعطیل نبود و دستاوردهای هفته پژوهش استان در فضای مجازی در معرض دید قرار گرفته است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: حل مسئل مرتبط به توسعه در هر جامعه ای در گرو اعتقاد عملی به پژوهش و حضور نخنبگان در این عرصه است، باید باور پیدا کنیم که حل مشکلات در گروه توجه به ظرفیت های علمی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت دانشگاه ها است.

گراوند افزود: دانشگاه و صنعت اگر با هم پیوند نداشته باشند عملکرد مثبتی نخواهند داشت، نقطه اتصال دستگاه های اجرایی با دانشگاه ها عرصه پژوهش است.

وی با بیان اینکه اعتبارات پژوهشی صرفا باید در مسیر تحقیقات هزینه شود، گفت: پیشنهاد می شود برای توزیع مطلوب اعتبارات پژوهشی، تفاهم نامه ای بین دانشگاه خلیج فارس و سازمان برنامه و بودجه با هدف توزیع مناسب اعتبارات پژوهشی در خدمت مسائل استان امضا شود.

استاندار بوشهر بر هم افزایی در حوزه های پژوهشی تاکید کرد و گفت: پیوند بین شهرک های صنعتی و شرکت های دانش بنیان باید برقرار شود.

لازم به ذکر است در جشنواره پژوهش و فناوری استان بوشهر در بخش مهندسی حسن اسماعیلی از دانشگاه آزاد، عبدالکریم زارع از دانشگاه پیام نور در بخش علوم پایه، دکتر خضری در بخش علوم انسانی، دکتر امین اوجی فرد در بخش کشاورزی، دکتر بهرام احمدی در بخش علوم پزشکی مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین عقیل دشتیان نسب در بخش پژوهشگران وابسته به دستگاه های اجرایی، شرکت های پتروشیمی خارگ و مروارید پنبه ریز در بخش واحدهای برتر تحقیق و توسعه،  شرکت توزیع نیروی برق، اداره کل زندانها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بخش سازمان های سفارش دهنده طرح های پژوهشی و فناوری به دانشگاه ها و شرکت نیرو گستر شریف دشتستان هم به عنوان فناور برتر تجلیل شدند.






































لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    منبع خبر

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

      نظرات