چرا تعداد فالوورهایم در شبکه‌های اجتماعی کم می‌شود؟

چرا تعداد فالوورهایم در شبکه‌های اجتماعی کم می‌شود؟


فهرست

دلیل اهمیت تعداد فالوورها در شبکه‌های اجتماعی چیست؟

علت ریزش فالوورها در شبکه‌های اجتماعی مختلف چیست؟

نتیجه‌گیری

مقدمه

در دنیای دیجیتال امروز شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در کسب‌وکارها ایفا می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، توییتر و غیره بدون وجود فالوور عاری از معنا هستند و در عمل هیچ تاثیر مثبتی روی کسب‌وکارها نخواهند داشت. تصور کنید یک روز صبح از خواب برمی‌خیزید. وارد حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف رفته و متوجه می‌شوید که در طول یک شب تعداد زیادی از فالوورهایتان را از دست داده‌اید. احتمالا بدجور شوکه شده‌اید و به دنبال علت ریزش فالوورهایتان می‌گردید. در این مقاله ما به شما می‌گوییم دلیل ریزش فالوورها در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، توییتر و اینستاگرام چیست و چگونه می‌توانید از ریزش شدیدتر آن‌ها جلوگیری کنید. پس با راز همراه باشید.

دلیل اهمیت تعداد فالوورها در شبکه‌های اجتماعی چیست؟

دنیا با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت است و دیگر روش‌های سنتی برای هیچ فعالیتی کارایی ندارد. کسب‌وکارها هم از این قاعده مستثنی نیستند و برای رشد و جذب مشتری باید از ابزار مدرن استفاده کنند. یکی از این ابزارها شبکه‌های اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و توییتر این امکان را به شما می‌دهند که کسب‌وکار و توانایی‌هایتان را بیان کرده و به سود بیشتری نسبت به روش‌های سنتی دست پیدا کنید. وجود فالوورهای زیاد و البته واقعی در این راه کمک شایانی به شما می‌کند. درواقع با افزایش تعداد آن‌ها به نوعی اعتبار و شهرت دست پیدا می‌کنید که می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت برندتان باشد.

اهمیت تعداد فالوورها در شبکه‌های اجتماعی

علت ریزش فالوورها در شبکه‌ های اجتماعی مختلف چیست؟

دلایل ریزش فالوورها در شبکه های اجتماعی به دو دسته کلی تقسیم می‌شود. دسته اول به دلیل اقدامات خود شبکه‌های اجتماعی برای از بین بردن حساب‌های کاربری غیرفعال و جعلی اتفاق می‌افتد. دسته دوم که مهم‌ترین علت از دست دادن فالوور است، به فعالیت‌های ادمین پیج یا همان صاحب حساب مرتبط است. در ادامه به تفصیل به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • حذف حساب‌های جعلی

در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، توییتر و تلگرام به عنوان یک بستر جذاب برای اسپمرها و خرید و فروش فالوورها تبدیل شده‌اند. بر اثر این اتفاق رسانه‌های اجتماعی تصمیم گرفتند فالوورهای جعلی، فالوورهایی که چندین ماه غیرفعال مانده‌اند یا آن‌هایی که پست‌هایی خلاف قوانین جامعه می‌گذارند را حذف کنند. البته نگران نباشید؛ این اقدام هیچ تاثیر مخربی روی تعداد لایک‌ها یا کامنت‌های شما نمی‌گذارد. چرا که ۹۹ درصد حساب‌های حذف شده در واقع اصلا وجود خارجی نداشته‌اند که بتوانند فعالیتی انجام دهند. پس پاکسازی شبکه‌های اجتماعی در طولانی مدت به نفع همه ما خواهد بود.

برای  مثال در تاریخ ۱۱ جولای ۲۰۱۸ توییتر اعلام کرد که تمام حساب‌های مشکوک یا هرزنامه از سرویس حذف خواهند شد. ۲۵ شرکت در اثر این تصمیم فالوورهای زیادی را از دست دادند. جالب است که حساب کاربری خود توییتر بیشترین میزان فالوور را با اختلاف زیاد از سایر شرکت‌ها از دست داد. سایر رسانه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، اینستاگرام، فیس‌بوک و همچنین شرکت‌های خبری و سرگرمی مانند نیویورک تایمز، CNN ، و ESPN جزو این ۲۵ شرکت بودند.

البته این پاکسازی در نهایت به نفع حساب‌های کاربری بود. چرا که آن‌ها توانستند به سرعت فالوورهای واقعی خود را مجددا بازیابند. مثلا شرکت Epic Game (خالق Fortnite ) تنها دو هفته بعد از حذف اکانت‌های جعلی توانست ۸۶۶۰۰ فالوور به دست آورد. حساب‌های مرتبط با Blockchain و Cryptocurrency هر کدام بعد از دو هفته تقریبا ۱۰ هزار فالوور جدید کسب کردند.

مدیریت تمامی سوشیال ها با راز

  • رعایت نکردن تعادل در پست گذاشتن

ممکن است شما از به اشتراک گذاشتن تمام عکس‌ها، اتفاقات یا خبرهایتان بسیار هیجان‌زده باشید؛ اما توجه کنید که این کار اصلا برای فالوورهایتان جذاب نبوده و لایک‌ها و فالوورهایتان را کم کم از دست خواهید داد. اگرچه که باید از محتوای عالی و اصلی استفاده کنید، اما این کار را یک‌باره انجام ندهید. تعداد پست‌های نرمال در طول روز برای اینستاگرام یک تا چهار و برای توییتر چهار تا هفت پست است. همانطور که فعالیت بیش از حد منجر به از دست دادن فالوور می‌شود، تنبلی در پست گذاشتن هم باعث سردی مخاطب خواهد شد. افراد برای افزایش اطلاعات یک پیج را فالو می‌کنند؛ بنابراین اگر با نبود پست مواجه شوند، دیگر دلیلی برای ماندن در پیج شما نخواهند داشت.

یکی از دلایل ریزش فالوور در شبکه اجتماعی توییتر ریتوییت بیش از حد توییت‌های دیگران است. تصور کنید وارد حساب کاربری توییتر خود شده و با صدها پست ریتوییت شده مواجه می‌شوید. آیا احساس نمی‌کنید صاحب آن اکانت هیچ احترام و ارزشی برای فالوورهای خود قائل نیست؟

دلیل ریزش فالوور در توییتر

  • تولید محتوای تبلیغاتی

تولید محتوای تبلیغاتی اگر خارج از حد استاندارد آن باشد، قطعا ریزش فالوورها را به دنبال خواهد داشت. معمولا افراد وقت و هزینه خود را تنها صرف مطالعه و مشاهده محتوایی می‌کنند که برایشان ارزشمند باشد. اگر به‌جای گذاشتن پست‌های مرتبط، مدام پست‌های تبلیغاتی از محصولات خود یا دیگران بگذارید، باید انتظار کم شدن تعداد فالوورهایتان را هم داشته باشید. این مورد بیشتر در اینستاگرام و تلگرام اتفاق می‌افتد. به عبارت دیگر یکی از دلایل ریزش فالوور در تلگرام تبلیغ بیش از حد کانال‌ها و گروه‌های دیگر است. یا تصور کنید یک صفحه آموزش خودآرایی را در اینستاگرام فالو می‌کنید. حال اگر نسبت پست‌های تبلیغاتی محصولات آرایشی بسیار بیشتر از پست‌های آموزشی خودآرایی باشد، چه حسی به شما دست خواهد داد؟

تدوین استراتژی محتوایی با راز

  • عدم ارتباط صمیمانه با فالوور

اگر مانند یک ماشین تولید تنها کار شما پست گذاشتن باشد، رفته رفته فالوورها را از خودتان خسته خواهید کرد. اصل وفاداری فالوور به شما ارتباط دو طرفه است. همان‌قدر که تولید محتوای عالی مهم و ضروری است، باز گذاشتن راه‌های ارتباطی و پاسخ دادن به پرسش‌های آنان نیز لازم است و باعث ایجاد اعتماد در فالوورها می‌شود.

  • پراکنده بودن موضوعات پست‌ها

واضح است که افراد با هدف خاصی یک صفحه را دنبال می‌کنند. اگر موضوعات پست‌ها آن‌قدر پراکنده باشد که هویت صفحه را مبهم کند، کم شدن تعداد فالوورهای آن چیز دور از ذهنی نیست. چرا که فالوورها پس از مدتی مطالب موردنظرشان را از صفحه شما دریافت نکرده و مسلما آن را آنفالو خواهند کرد.

  • استفاده بیش از حد از هشتگ:

استفاده از هشتگ‌ها در حد تعادل می‌تواند خوب و مفید باشد و حتی به جذب فالوور کمک کند. پست‌های اینستاگرامی و توییت‌هایی که از هشتگ استفاده می‌کنند، دو برابر پست‌های بدون هشتگ جذاب هستند. اما جالب است بدانید طبق تحقیقاتی که در توییتر انجام شد، جذابیت توییت‌هایی که دو هشتگ دارند از توییت‌های دارای سه هشتگ، ۲۱ درصد بیشتر است. به‌علاوه، توییت‌هایی که از بیش از سه هشتگ استفاده می‌کنند، ۱۷ درصد کاهش تعامل را تجربه خواهند کرد. بنابراین یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش فالوور در توییتر استفاده از هشتگ‌های بی‌جا است. پس از هشتگ‌ها در حد متوسط و مرتبط با موضوع اصلی پیج استفاده کنید.

دلایل ریزش فالوورها

  • تغییر نام و لوگو

تغییر نام یا لوگوی حساب کاربری یا کانال و گروه‌های تلگرامی ممکن است باعث از دست رفتن فالوورها باشد. اگر با یک نام و لوگوی خاص تاکنون فعالیت داشته‌اید، عوض کردن آن‌ها باعث می‌شود فالوورها تصور کنند اشتباهی شما را فالو کرده‌اند و بدون توجه به پست‌هایتان شما را آنفالو کنند.

نتیجه‌گیری

شبکه‌های اجتماعی با سرعت شگفت‌انگیزی در حال پیشرفت هستند. ممکن است مواردی که چند ماه پیش منجر به جلب توجه فالوورها به صفحه‌تان شده‌است، اکنون باعث ریزش آن‌ها شود. تنها لازم است اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید و استراتژی تولید محتوایتان را در صورت لزوم به صورت مجدد اتخاذ کنید. وقت و انرژی بیشتری برای حفظ مخاطبان خود بگذارید و حس احترام را در آن‌ها القا کنید. با این وجود دیگر شاهد کم شدن تعداد فالوورهایتان نخواهید بود.

در این مقاله تمام مواردی که باعث کم شدن تعداد فالوورها در شبکه‌های اجتماعی می‌شود را برشمردیم و راه‌های جلوگیری از آن یا جذب مجدد فالور را برایتان شرح دادیم. اگر در شبکه‌های اجتماعی کسب و کار خود نیاز به افزایش فالوور دارید، می‌توانید این کار را به راحتی و با استفاده از متخصصان آن انجام دهید. آژانس دیجیتال مارکتینگ راز برای کمک به شما در جهت افزایش فالورهای واقعی شبکه‌های اجتماعی با شما همراه است.

تبلیغات تضمینی با راز

منبع: socialmediacombo

مطالب مرتبط:

بهترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها کدام‌اند؟

سوشال لیسنینگ یا گوش دادن به شبکه‌ های اجتماعی چیست؟

۹ افزونه برتر کروم برای بازاریابان شبکه‌های اجتماعی

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    منبع خبر

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

      نظرات