مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزات علوم مطرح کرد: "هم‌سرمایه‌گذاری" طرحی جدید برای حمایت از فناوری‌های برتر

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزات علوم مطرح کرد: "هم‌سرمایه‌گذاری" طرحی جدید برای حمایت از فناوری‌های برتر

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مهدی کشمیری، در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه) با حضور دکتر رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی پژوهش و فناوری برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات پارک‌های علم و فناوری استان‌ها برای برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری، گفت: امسال به دلیل شرایط خاص کشور و همه‌‎گیری بیماری کرونا، عمده برنامه‌های گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری به صورت مجازی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته دو اقدام اصلی در هفته پژوهش و فناوری، "یارانه تجاری‌سازی" و تجلیل از " فناوران برتر" بود که امسال با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، برنامه "هم سرمایه‌گذاری" نیز به برنامه‌های سال گذشته اضافه شده است، افزود: یارانه تجاری‌سازی که دو سال است پیگیری و اجرا می‌شود، به این صورت است که اگر شرکت‌ها و فناوران حاضر در نمایشگاه، موفق به فروش محصول و یا عقد توافق‌نامه و قرارداد می‌شدند، برای حمایت از طرح، یارانه‌ای هم از طرف وزارت علوم تعلق می‌گرفت.
دکتر کشمیری ادامه داد: سال گذشته ۳۰۰ توافق‌نامه به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان منعقد شده بود که ۱۱۴ مورد آن با ۱۷۰ میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد شدند و ۶۶ مورد از آنها نیز برای دریافت یارانه منتخب شدند که مبلغ قرارداد فروش و یا سرمایه‌گذاری آنها حدود ۱۳۶ میلیارد تومان است که حدود ۴ و نیم میلیارد تومان هم از منابع وزارت علوم یارانه دریافت خواهند کرد.
وی افزود: امسال نیز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این کار انجام خواهد شد. همچنین از سال گذشته فناوران برگزیده منتخب می‌شوند که ۶ فناور برتر انتخاب شده، جمعاً ۴۵۰ میلیون تومان جایزه فناور برتر دریافت کردند که امسال نیز این برنامه برقرار خواهد بود که در توسعه فناوری‌ها و محصولات جدید بسیار موثر است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، اظهار داشت: "هم‌سرمایه‌گذاری" نیز یک جریان حمایتی است که اگر فناوری قابل سرمایه‌گذاری باشد، صندوق نوآوری تا ۴ برابر سرمایه‌گذاری و آورده فناوران، منابع مالی تامین می.کند که به طور اختصاصی در هفته پژوهش در استان‌ها دنبال می‌‌‌شود.
وی در پایان یادآور شد: در این خصوص حدود ۳۵ طرح به وزارت علوم وصول شده است که از این تعداد ۱۰ مورد آن به طور جدی بررسی می‌شود و احتمالاً ۳ مورد آن تا هفته آینده برای امضای قرارداد به نتیجه برسد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات