علی فتح اللهی فرماندار رشت: تفکر خلاق و تصمیم درست، نیاز جامعه امروز است

علی فتح اللهی فرماندار رشت: تفکر خلاق و تصمیم درست، نیاز جامعه امروز است

فرماندار رشت با تاکید بر نقش محوری پارک علم و فناوری در پیشرفت و توسعه کشور، خاطر نشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تفکر خلاق و تصمیم گیری صحیح هستیم.

روز ۲۳ آذرماه فرماندار رشت با حضور در پارک علم وفناوری گیلان از نزدیک با برخی از دستاوردهای فناوران مستقر در پارک علم و فناوری گیلان آشنا شد و با مدیران این شرکت ها گفتگو کرد.

دکتر باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان ضمن خیر مقدم به حضور فرماندار رشت گفت: پارک علم و فناوری به عنوان یکی از ارکان اکوسیستم نوآوری یک سری برنامه ها را در سال جاری انجام داده است، اما  نکته مهم در ارتباط با پارک های علم و فناوری این است که باید در محیط اطرافش تاثیرگذار باشد.

در ابتدا دکتر باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان توضیحاتی را در مورد اهداف، ظرفیت‌ها و ماموریت‌های پارک علم و فناوری گیلان ارائه نمود و حمایت دستگاه های نظارتی و اجرایی را از اصلی‌ترین، تاثیرگذاران در اکوسیستم نوآوری و برای پیشرفت فضای علمی شهرستان و استان دانست.

ایشان در ادامه از برنامه‌های آینده پارک علم و فناوری گیلان، بخصوص ایجاد طرح جامع ۳۰ هکتاری پارک علم و فناوری گیلان صحبت کرد و تکمیل این پروژه بزرگ را مستلزم حمایت‌های همه‌جانبه مسئولین استان و کشور دانست.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در ادامه به معرفی شرکت‌های فناور که محصولات فناوارنه خود را روانه بازار نموده‌اند، پرداخت و گفت: برخی از این شرکت‌های فناور مستقر در پارک دارای ایده محوری در حوزه‌های کشاورزی هستند و در این مدت توانسته‌اند محصولات خود را تولید و روانه بازار نمایند.

فرماندار رشت در این دیدار با تبریک فرارسیدن هفته پژوهش و فناوری, تاکید کرد: با توجه به نقش محوری پارک علم و فناوری در کمک به جوانان خلاق در راستای تولید و ارائه خدمات نوآورانه، آمادگی داریم از همه ظرفیت شهرستان جهت حمایت از فعالیت های پارک علم و فناوری بهره بگیریم.

مهندس فتح اللهی با بیان اینکه یقینا هر آن چیزی که با تدبیر و تفکر انجام شود منجر به نتیجه مطلوب خواهد شد، افزود: امروز جامعه ما، بیش از هر چیز، نیازمند خوب اندیشیدن و تصمیم گیری درست در راستای توسعه است.

وی پارک علم و فناوری را به عنوان ریل گذار توسعه کشور دانست که در تمامی زمینه ها می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و خاطرنشان کرد: فعالیت این مرکز می تواند موجب تقویت انگیزه جوانان خلاق و شکوفایی استعداد آنان باشد.

فرماندار رشت با حضور در مجتمع کارگاهی - نیمه صنعتی فشتام از کارخانه‌های تولیدات برخی از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری گیلان بازدید کرد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گیلان

    پارک علم و فناوری گیلان

    پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

      نظرات