رئیس پارک علم و فناوری مازندران خبر داد: نخستین برج فناوری مازندران در پردیس پارک علم و فناوری ساخته می شود

رئیس پارک علم و فناوری مازندران خبر داد: نخستین برج فناوری مازندران در پردیس پارک علم و فناوری ساخته می شود

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران:  رئیس پارک و علم و فناوری مازندران امروز در نشستی که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری با سرمایه گذاران و شرکت های فناور استان  برگزار شد، از نخستین مجتمع فناورانه با عنوان ((برج فناوری» رونمایی کرد.

رییس پارک علم و فناوری مازندران در این مراسم گفت: این برج در زمین پردیس پارک علم و فناوری مازندران با زیربنای ۷۰۰  متر در ۱۰ طبقه خواهد بود.

دکتر علی معتمد زادگان تامین اعتبار ساخت این برج را بر عهده سرمایه گذاری خود شرکت‌های فناورانه و دانش بنیان اعلام کرد و افزود: محل احداث برج در قلب پردیس پارک علم و فناوری مازندران درکیلومتر ۹ جاده دریا خواهد بود.

وی با بیان اینکه زمین برج در داخل پارک بوده و هیچ هزینه ای برای سرمایه گذاری جهت خرید زمین نیاز ندارد گفت: این برج به منظور استفاده خود شرکت های دانش بنیان و فناور ساخته و متناسب با نیاز آنها طراحی شده است.

رییس پارک علم و فناوری مازندران هزینه ساخت این برج را حدود پنجاه میلیارد تومان اعلام کرد که از تسهیلات دولتی نیز برخوردار خواهد بود.

معتمدزادگان از مزایای این برج را استفاده از به روزترین طراحی ها برای حداکثر بهره وری شرکت های فناورانه، ارزش افزوده بالا در تملک واحدها، عدم امکان خرید و فروش به غیر از شرکت های حاضر در پارک علم و فناوری، قرارگیری در محور دانشگاهی شهرستان ساری و استان با بیش از ۱۰ دانشگاه و همچنین مجاورت با دیگر شرکت های پارک علم و فناوری عنوان کرد.

وی گفت که فاز نخست این ساختمان تا سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد. ساخت برج فناوری مازندران در راستای برنامه های حمایتی دولت برای تشویق شرکت های فناورانه جهت توسعه و بالندگی است که با فراهم کردن زیر ساخت های زمین، مجوزات و حتی تسهیلات دولتی همراه است.

شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر نقش بسزایی در تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی کشور داشتند و موجب حرکت گسترده دانشگاهیان به سمت کسب و کار نوآورانه و فناورانه شدند. این شرکت ها علاوه بر حصول ارزش‌ افزوده، با درآمدزایی پایدار و گردش مالی بالا، نقش بسزایی در اشتغال زایی بر عهده دارند.

حمایت دولت در حوزه شرکت های دانش بنیان استان مازندران نه تنها باعث رشد سه برابری تعداد این شرکت ها شده ، بلکه میزان اشتغال آنها را نیز تقریبا هفت برابر کرده است.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری مازندران

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری مازندران

    پارک علم و فناوری مازندران

    پارک علم و فناوری مازندران یک پارک علم و فناوری در شهر ساری می باشد

      نظرات