صندوق نوآوری و شکوفایی ظرفیتی هدفمند و موثر در اکوسیستم نوآوری کشور پدید آورده است

صندوق نوآوری و شکوفایی ظرفیتی هدفمند و موثر در اکوسیستم نوآوری کشور پدید آورده است


به گزارش روابط عمومی ‌‌صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر منصور غلامی، ‌‌وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم امضای قرارداد هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح‌های فناورانه پارک‌های علم و فناوری ضمن قدردانی از اقدامات صندوق نوآوری بر لزوم حرکت در مسیر ارتقای اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد و گفت: برای افزایش بهره‌وری از نتایج تحقیقات و گسترش شرکت‌های دانش بنیان و ارتقای سطح اقتصاد دانش بنیان باید بازیگران این حوزه در کنار هم قرار بگیرند که در یک دهه گذشته اقدامات شایسته و قابل توجهی نیز انجام شده و حرکت در این مسیر شیب بیشتری گرفته است. این عرصه نیازمند هماهنگی همه عوامل این اکوسیستم است و صندوق نوآوری و شکوفایی از اعضای موثر شکل‌گیری مجموعه دانش بنیان به حساب می‌آید که در کنار وزارت علوم ظرفیتی هدفمند و موثر در اکوسیستم نوآوری کشور پدید آورده است.
وی ادامه داد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها در مجموعه صندوق نوآوری و شکوفایی با دقت انجام می‌شود و توانسته‌اند تشکیل صندوق‌های پژوهش و فناوری در سراسر کشور را به درستی پیش ببرند.
وزیر علوم در مورد ضرورت وجود صندوق‌های پژوهش و فناوری تاکید کرد: شکل‌گیری صندوق‌های پژوهش و فناوری در کنار پارک‌های علم و فناوری یکی از ضروریات مهم زیست‌بوم نوآوری کشور است که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی شکل گرفته است و زیرساخت خوبی برای مجموعه فناورانه کشور به حساب می‌آید. در حال حاضر ۴۳ پارک علم و فناوری فعال در کشور وجود دارد که ۳۷ پارک ذیل معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم فعالیت می‌کنند و باقی پارک‌ها که توسط دستگاه‌های دیگر ایجاد شده‌اند با توجه به سازوکار خود در زمینه اخذ مجوز ارتباط مستقیم و نزدیک با این حوزه دارند.
دکترغلامی در مورد سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه فناوری نیز گفت: حضور بخش خصوصی در صندوق‌های پژوهش و فناوری غالب است و دولت با سهامداری کمتر در کنار آنها قرار دارد که موجب ایجاد انگیزه فعالیت و حفظ سرمایه در این صندوق‌ها می‌شود. سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه نوآوری پیش از صندوق نوآوری و شکوفایی وجود نداشته است در حالی که برای حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ضروری است و امروز با اهرم صندوق نوآوری پیش می‌رود و به راه‌اندازی مجموعه‌های فناورانه بزرگ کمک می‌کند.
وی در پایان افزود: برای ارتقای توان مالی صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش می‌کنیم تا جریان تامین مالی صندوق همانند آن چیزی که در قانون آمده است به‌صورت مرتب و سالانه در بودجه قرار بگیرد. آینده در زمینه توسعه فعالیت دانش بنیان و حمایت از صاحبان ایده و فناوری جدید در این بخش رقم خواهد خورد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

    پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

    پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان یک پارک علم و فناوری در شهر زاهدان می باشد

      نظرات