پرداخت ۱۷ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال تسهیلات به واحدهای فناور طی ۹ ماهه نخست امسال

پرداخت ۱۷ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال تسهیلات به واحدهای فناور طی ۹ ماهه نخست امسال

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان؛ دکتر مهدی غفاری در نهمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان استان گلستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان از دو منظر برای مجموعه پارک دارای جایگاه ویژه ‌است؛ نخست حضور سرمایه انسانی ارزشمند و دانشجویان نخبه و توانمندی که در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و نکته دوم این است که این افراد در آینده‌ای نزدیک، سیستم آموزش کشور را در اختیار خواهند داشت.

دکتر غفاری با بیان اینکه نوع نیاز دانش‌آموزان در حال تغییر است و آموزش‌ها به گونه دیگری می‌تواند ارائه شود،‌ تصریح کرد: پیشنهاد بنده به دانشجومعلمان این است که از قالب همیشگی که در حال حاضر برای ارائه آموزش‌ها استفاده می‌شود، فاصله بگیرند و پیشنهادات خود را برای ارائه آموزش‌ها به گونه‌ای دیگر و یا به صورت اداره کردن استارتاپ‌هایی در حوزه آموزش مطرح نمایند.

وی تاکید کرد: لزوما شخص نباید در حوزه تخصصی خودش ایده‌ای داشته و یا استارتاپ موفقی را اداره کند؛ در هر زمینه‌ای که شما بتوانید نیازی را به طور دقیق شناسایی و برای آن استارتاپی تعریف کنید که پاسخی برای یکی از نیازهای بیرونی باشد و افراد حاضر باشند بابت آن نیاز هزینه کنند، ما در پارک علم و فناوری از آن حمایت خواهیم کرد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در ادامه به مهم‌ترین دلیل شکست تیم‌های استارتاپی در ایران اشاره کرد و گفت: عمده‌ترین دلیل شکست تیم‌های استارتاپی در ایران، مشکل تیم‌سازی بر روی ایده است؛ به همین دلیل نیاز است که افراد آموزش‌های لازم تیم‌سازی را ببینند و با اشخاص با تخصص‌های مختلف آشنا شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا یکی از رسالت‌های مهم پارک گلستان، برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف از قبیل تیم‌سازی است که اغلب این دوره‌ها بدون دریافت هزینه از شرکت‌کنندگان برگزار می‌‌شود و تلاش می‌شود این دوره‌ها در بازه‌های زمانی مختلف با حضور اساتید مجرب برگزار شود و افراد آموزش ببینند تا در نهایت ریسک شکست آنها به حداقل برسد و با علم و آگاهی کامل بتوانند رو به جلو حرکت کنند.

دکتر غفاری همچنین به حمایت‌های مالی انجام شده توسط پارک گلستان از واحدهای فناور در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: پارک گلستان در سال ۹۷ به میزان ۳۰۰ میلیون تومان، در سال۹۸ میزان ۷۰۹ میلیون تومان و در ۹ ماهه نخست امسال میزان یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان حمایت مستقیم از واحدهای فناور انجام داده است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در پایان از آمادگی کامل این پارک برای راه‌اندازی یک مرکز رشد مشترک با همکاری دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: امید داریم که با افتتاح این مرکز رشد مشترک بتوانیم دوره‌های آموزشی مختلفی را برگزار و خدمات متعدد از قبیل حمایت‌های مالی را به مراجعه‌کنندگان ارائه نماییم.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات