آزمایشگاه اینترنت اشیا و الکترونیک مرکز رشد علم و فناوری دشتی راه‌اندازی شد

آزمایشگاه اینترنت اشیا و الکترونیک مرکز رشد علم و فناوری دشتی راه‌اندازی شد



مدیر مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتی از راه اندازی آزمایشگاه اینترنت اشیا و الکترونیک در مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری خبر داد و اظهار داشت: تجهیزات این مرکز شامل اسیلوسکوپ، فانکش ژنراتور، مولتی مترومیزی، منبع تغذیه دوبل تراکینگ، هویه هوای گرم، سه دستگاه رایانه، بردهای حرفه‌ای مخصوص برنامه‌نویسی، بردهای الکترونیکی حوزه‌ی اینترنت اشیا و همچنین بیش از ۵ هزار قطعه‌ی الکترونیکی می باشد.

علی قاری بوشهری ارزش حدوی تجهیزات این مرکز حدود دو میلیارد ریال عنوان نموده و افزود: ۵۰ درصد تجهیزات این آزمایشگاه توسط یک خیّر نخبه اهل شهرستان دشتی خریداری شده و مابقی تجهیزات با همکاری پارک علم و فناوری خلیج فارس(استان بوشهر) تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه علاقمندان به حوزه اینترت اشیا، برنامه‌نویسی و الکترونیک با داشتن ایده‌ی کاربردی و قابلیت تجاری می توانند به صورت رایگان از این آزمایشگاه استفاده نمایند، بیان داشت: هدف از راه‌اندازی این آزمایشگاه حمایت از صاحبان ایده، تیم‌ها و هسته‌های فناور و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه اینترنت اشیا و الکترونیک است.

قاری بوشهری همچنین ابراز امیدواری کرد با توجه به پتانسیل موجود در شهرستان بتوان نخبگان و صاحبان ایده‌ را شناسایی نموده و با حمایت مرکز رشد، ایده‌های کاربردی آنان را تجاری‌سازی کرد و تصریح کرد: تعداد ۱۲ شرکت فناور در مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتی مستقر هستند و اشتغال ایجاد شده توسط شرکت های فناور این مرکز ۵۴ نفر می باشد.

وی با بیان اینکه زمینه فعالیت این شرکت‌ها در حوزه‌های کشاورزی، عمران، انرژی‌های نو، فناوری اطلاعات، صنایع دستی و تولید‌محتوا می باشد، اضافه کرد: مرکز رشد جهت حمایت از این واحدهای فناور برنامه‌های مدوّنی را در برنامه عملیاتی خود قرار داده است. همچنین اختصاص فضا، تسهیلات مناسب با بهره‌ی پایین، مشاوره‌های فنی و عمومی، مشاوره در حوزه مالکیت فکری، آموزش‌های مدیریتی و کسب و کار، معافیت‌های مالیاتی، تبلیغات و بازاریابی، حضور در نمایشگاه‌ها و ... نیز می توان از جمله اقدامات مهم مرکز رشد جهت راه اندازی، حمایت و توسعه کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیان در شهرستان دشتی برشمرد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    منبع خبر

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

      نظرات