شرکت‌های دانش‌بنیان از حمایت‌های تسهیلاتی بانک توسعه صادرات بهره‌مند می‌شوند

شرکت‌های دانش‌بنیان از حمایت‌های تسهیلاتی بانک توسعه صادرات بهره‌مند می‌شوند

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری پس از دیدار با رئیس بانک توسعه صادرات استان گلستان که به‌منظور بررسی راهکارهای لازم جهت تامین مالی شرکت‌های دانش‌محور در محل این پارک برگزار شد، بیان داشت: بانک توسعه صادرات ایران به منظور تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صادرات و مکمل زنجیره صادرات اقدام به اعطای تسهیلات حمایتی می‌نماید.

دکتر غفاری تصریح کرد: تامین مالی شرکت‌ها در دو بخش سرمایه در گردش و سرمایه ثابت با اولویت طرح توسعه صورت می‌پذیرد و متقاضیان می‌توانند با تنظیم طرح توجیهی تهیه شده توسط یکی از شرکت‌های عضو کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی نسبت به ارائه درخواست خود به بانک اقدام نمایند.

وی گفت: منابع سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی خاص شرکت‌های دانش‌بنیان با نرخ ۱۲ درصد و منابع بانک با نرخ سود ۱۸ درصد به عنوان ۲ منبع تامین مالی شرکت‌های دانش‌محور به حساب می‌آیند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان خاطرنشان ساخت: قراردادهای تسهیلات در قالب عقود مبادله‌ای یا مشارکتی تنظیم و برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز یک دوره مالی حداکثر دو سال و برای تامین مالی پروژه‌ها حداکثر هفت سال در نظر گرفته می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اعتبار متقاضی دریافت تسهیلات بر اساس اعتبارسنجی بانک تعیین می‌گردد، افزود: از جمله وثایق و تضامین قابل ارائه به بانک می‌توان به ضمانت‌نامه صندوق ضمانت صادرات ایران، وثیقه ملک، گواهی سپرده گذاری مدت‌دار، ضمانت‌نامه صندوق‌های پژوهش و فناوری مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سفته و چک مدت‌دار مشتریان معتبر شرکت اشاره کرد.

دکتر غفاری اضافه کرد: از آنجایی که مرجع تشخیص شرکت‌های دانش‌بنیان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌باشد و از طرفی بانک توسعه صادرات ایران تفاهم‌نامه‌ای با معاونت مذکور با موضوع تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان امضاء نموده است، لذا معرفی اولیه می‌بایست از طریق معاونت تجهیز منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یا پارک علم و فناوری هر استان صورت پذیرد.

وی در پایان گفت: از جمله مراحل پذیرش و بررسی درخواست تسهیلات نیز به ترتیب می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. معرفی متقاضی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بانک
  2. افتتاح حساب در یکی از شعب
  3. تنظیم گزارش کارشناسی توسط کارشناس شعبه
  4. طرح گزارش کارشناسی توسط کارشناس شعبه
  5. طرح گزارش کارشناسی در رکن اعتبار شعبه یا کمیته اعتباری مرکز
  6. چنانچه مبلغ مصوب در سقف اعتباری شعبه باشد، مصوبه اجرا و در غیر اینصورت گزارش برای بررسی و طرح در کمیته اعتباری مرکز به معاونت اعتبارات ارسال می‌گردد.
  7. بررسی و طرح گزارش در کمیته اعتباری مرکز و ابلاغ مصوبه به شعب جهت اجرا
  8. درخواست‌های مرتبط با طرح‌ها پس از تایید رکن اعتباری مرکز جهت تایید نهایی برای هیات عامل بانک ارسال می‌گردد

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات