بیش از ۲۰ واحد فناور در مرکز رشد شهرستان کنگان مورد حمایت قرار گرفت

بیش از ۲۰ واحد فناور در مرکز رشد شهرستان کنگان مورد حمایت قرار گرفت



عمار جعفری، مدیر مرکز رشدعلم و فناوری شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری گفت: این مرکز رشد در سال۱۳۹۰ و با مجوز شورای گسترش آموزش عالی و با هدف ایجاد مکانی جهت حمایت از متخصصین، کارآفرینان و خدمات‌دهی به دانش آموختگان و دانشجویان، تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی کاربردی به ویژه در حوزه صنعت گاز و پتروشیمی، توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط دانش‌بنیان تاسیس شده است و تنها مرکز رشد علم و فناوری در جنوب استان بوشهر می‌باشد.

وی ماموریت اصلی مرکز رشد علم و فناوری را ایجاد یک مرکز قابل اطمینان برای حمایت و هدایت متخصصین دانست و افزود: کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی به منظور تجاری‌سازی ایده‌های با سطح دانش بالا به ویژه در زمینه مرتبط با نیازهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به حمایت چنین مراکزی نیاز دارند.

مدیر مرکز رشدعلم و فناوری شهرستان کنگان گفت: از بدو افتتاح این مرکز، ۲۰‌ واحد فناور جذب و پذیرش شده است که برخی از این شرکت‌ها در بیش از ۵۰ نمایشگاه استانی و ملی شرکت کرده و مورد حمایت قرار گرفته‌اند، و علاوه بر این این مرکز توانسته است شرایط اشتغال  برای ۷۰ نفر نیز فراهم سازد.

جعفری با اشاره به ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: خدمات متعددی را به شرکت‌های پذیرفته شده ارایه می دهیم که این خدمات در چند قالب ارائه می‌شود از جمله: خدمات عمومی و دفتری : مهیا کردن فضا جهت فعالیت حرفه‌ایی شرکت‌ها، دفتر کار، اتاق کنفرانس، اینترنت، رایانه، منشی و کارهای دفتری و... خدمات‌ اداری : تسهیلات دولتی، کمک‌های مالیاتی، بحث اجاره بها و... خدمات فنی و تخصصی : مشاوره‌های بازاریابی و حقوقی، دوره های آموزشی و دسترسی به منابع مالی می‌باشد.

وی افزود: تاکنون چند شرکت دانش بنیان در این پارک مستقر هستند که می‌توان به شرکتهای دانش بنیان ابزار دقیق، شیمی، مدیریت پسماند، فناوری اطلاعات، حفاظت کنترل خوردگی، بیو تکنولوژی کشاورزی، معماری و خدمات‌ مالی اشاره کرد.

مدیر مرکز رشدعلم و فناوری شهرستان کنگان  با بیان تولیدات مبتنی بر دانش و فناوری این مرکز گفت: یکی از تولیدات مبتنی بر دانش فناوری که توسط شرکت یاخته‌سازان جوان جم که در زمینه بیو تکنولوژی کشاورزی در حال فعالیت هستند که ایده اصلی آنها تکثیر نهال درخت انار شیطان می‌باشد، به دلیل اینکه این نهال در معرض انقراض می‌باشد و همچنین در زمینه فرسایش،حفظ منابع آب، مقاوم در برابر شوری و عدم ضربه به تاسیسات و گرما مقاوم است.

وی در ادامه افزود: اهمیت این پارک‌ها در توسعه اشتغال پارک های علم و فناوری، از ارکان اصلی اقتصاد دانش بنیان است و در زمینه اقتصاد دانش بنیان و با توجه به تحریم‌های ظالمانه چند سال اخیر، وظیفه مراکز رشد حمایت از ایده‌های نو‌ و توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های جوانان و تمرکز بر توان داخلی کشور می‌باشد.

جعفری با بیان اینکه برخی از مشکلات مربوط به خود شرکت‌ها است گفت: عمده‌ترین مشکلات این شرکت‌ها عبارتند از: چالش‌های تولید کنندگان،چالش‌های داخلی کشور و مشکلات بین المللی است که با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به اعتماد به جوانان، پیشرفت کشور نیز به دست جوانان ‌و شرکت‌های دانش بنیان در صورت اعتماد به آنها قابل حل است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    منبع خبر

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

      نظرات