گزارشی از ۱۰۰ برند برتر ۲۰۲۰

گزارشی از ۱۰۰ برند برتر ۲۰۲۰

گزارشی از ۱۰۰ برند برتر ۲۰۲۰

در مطلب زیر گزارشی از ۱۰۰ برند برتر دنیا در سال ۲۰۲۰ آورده شده است که براساس آن برندهای آمازون، اسپاتیفای و نتفلیکس از بزرگ‌ترین رشدهای رتبه‌بندی در زمان شیوع ویروس کرونا برخوردار هستند. همچنین نام تعدادی از برندها به‌عنوان برندهای تازه‌وارد به فهرست برترین‌های سال ۲۰۲۰ به چ شم می‌خورد.

طبق گزارش ۱۰۰ برند ب رتر دنیا در سال ۲۰۲۰ که با سال ۲۰۱۹ تفاوت‌هایی دارد، برندهای زوم و تسلا در رده بهترین برندهای جهانی ۲۰۲۰ اینتربرند قرار می‌گیرند و برند مایکروسافت با پیشی گرفتن از برند گوگل، وارد سه جایگاه برتر می‌شود .

برندهای تازه‌وارد به فهرست ۱۰۰ برند برتر سال ۲۰۲۰ عبارتند از: اینستاگرام با رتبه ۱۹؛ یوتیوب با رتبه ۳۰؛ زوم با رتبه ۱۰۰؛ تسلا با رتبه ۴۰.

در این فهرست برندهای فناوری مانند اپل، آمازون و مایکروسافت جزو ۱۰ برند برتر دنیا قرار گرفته‌اند . در برند آمازون بیشترین افزایش ارزش مشاهده می‌شود و در برندهای اسپاتیفای و نتفلیکس بیشترین رشد در رتبه‌بندی و از میان برند‌های تازه‌وارد، برند اینستاگرام بسیار غافلگیرانه وارد فهرست شده است .
برندهایی که بر پایه فناوری هستند رشد را نشان داده‌اند، در حالی که برندهای خرده‌فروشی در میان التهابات جهانی دست و پنجه نرم می‌کنند .

در میان بحران‌ها و التهابات جهانی با تاثیر قابل‌توجه آن در تجارت در سال ۲۰۲۰، اینتربرند برندهایی را معرفی کرده است که در رتبه‌بندی بهترین برندهای جهانی ۲۰۲۰ بهترین عملکرد را داشته‌اند . همان‌طور که انتظار می‌رفت، در ۱۲ ماه گذشته برندهای رسانه‌های اجتماعی و ارتباطات وضعیت خوبی داشته‌اند و برند اینستاگرام (شماره ۱۹)، برند یوتیوب (شماره ۳۰) و برند زوم (شماره ۱۰۰) برای اولین‌بار در رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند. برند تسلا با ارزش تجاری ۱۲،۷۸۵میلیون‌دلار بار دیگر در رتبه ۴۰ قرار گرفت .

برندهای رسانه‌ای نیز موفقیت‌هایی را در میان آشفتگی‌های ایجادشده توسط ویروس کرونا مشاهده کرده‌اند. برند اسپاتیفای با رتبه ۷۰، با افزایش ۵۲ درصدی ارزش نام تجاری به ۸۳۸۹ میلیون‌دلار آمریکا و جهش ۲۲ پله‌ای و برند نتفلیکس با ۴۱ درصد افزایش به ۱۲،۶۶۵ میلیون‌دلار، به رتبه ۴۱ رسید. استراتژی‌های مختلف در تجارت در این موفقیت نقش داشته‌اند .

۱۰ برند برتر

دراین فهرست برند آمازون با ارزش ۲۰۰،۶۶۷ میلیون‌دلاری بهترین عملکرد را داشت و رتبه ۲ را کسب کرد و ارزش برند را ۶۰درصد افزایش داد. در حالی که برند اپل جایگاه نخست خود را در جدول حفظ کرده است، افزایش ارزش برند مایکروسافت در سال جاری (۱۶۶،۰۰۱ میلیون‌دلار) به معنای پیشی گرفتن از گوگل (رتبه ۴) است تا به رتبه ۳ برسد .

برند گوگل برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۲ به بعد از جمع سه نفر برتر خارج شده است .

در همین حال، برند سامسونگ با رتبه ۵ (۶۲،۲۸۹ میلیون‌دلار آمریکا) برای اولین‌بار به جمع پنج برند برتر راه یافته است.

کوکاکولا با رتبه ۶ (۵۶۸۹۴ میلیون‌دلار)، تویوتا با رتبه ۷ (۵۱،۵۹۵ میلیون‌دلار‌)، مرسدس‌بنز با رتبه ۸ (۴۹۲۶۸ میلیون‌دلار‌)، مک‌دونالد با رتبه ۹ (۴۲۸۱۶ میلیون‌دلار‌) و برند دیزنی با رتبه ۱۰ (۴۰،۷۷۳ میلیون‌دلار‌) ده برند برتر امسال را تشکیل می‌دهند .

تاثیر ویروس کرونا بر برندها

همچنین در رتبه‌بندی بهترین برندهای جهانی ۲۰۲۰ «تاثیر ویروس کرونا» مشاهده شد که بسته شدن فروشگاه‌های جهانی باعث افت ارزش برند زارا (رتبه ۳۵) و برند اچ اند ام (رتبه ۳۷) به ترتیب با ۱۳ و ۱۴ درصد شد که هر دو حداقل ۶ پله سقوط کردند.

سایر برندها و صنایع از «تاثیر ویروس کرونا» بهره‌مند شده‌اند، به‌ویژه لجستیک (حمل‌و‌نقل) که رشد متوسط ​پنج‌درصدی داشته است، UPS (رتبه ۲۴)، FedEx (رتبه ۷۵) و DHL (رتبه ۸۱) همه رشد مثبت برند را مشاهده کرده‌اند .

PayPal (رتبه ۶۰)، Visa (رتبه ۴۵) و Mastercard (رتبه ۵۷) نیز به ترتیب ۱۲ ، ۱۰ و ۵ پله در رتبه‌بندی صعود کرده‌اند. همه‌گیری ویروس کرونا و تغییر ناگهانی به سمت الکترونیکی شدن به‌عنوان روش اصلی پرداخت به نفع این برندهای معتبر شد .

ارزش برندها

ارزش کلی برندها به ۲،۳۳۶،۴۹۱ میلیون‌دلار‌ آمریکا افزایش یافته (۹ درصد بیشتر از ۲۰۱۹ ( و رشد صنعت فناوری تاثیر بسزایی در ارزش برندها داشته است. رشد متوسط ​​ارزش برند در میان تمام برندهای در حال رشد ۱۴درصد بود. رشد متوسط ​​برندهای بر پایه فناوری ۲۰درصد بود. برندهای فناوری و پلتفرم فناوری اکنون ۴۸درصد از ارزش کل جدول را در مقابل تنها ۱۷درصد در سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهند .

منبع: دنیای برند

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات