نارضایتی برخی از کارمندان فیسبوک از کارزار تبلیغاتی علیه قابلیت‌های حریم خصوصی اپل

این بدان‌معنی است که برنامه‌ها نمی‌توانند به‌راحتی تبلیغات شخصی را ارائه دهند؛ ازاین‌رو، فیسبوک نیز بیانیه‌هایی تمام‌صفحه در روزنامه‌ها و آگهی‌های درون‌برنامه‌ای و سایر کمپین‌ها برای مقابله با شفافیت حریم خصوصی اپل منتشر کرده است. حال مشخص شده است که برخی از کارمندان خود فیسبوک نیز از حملات رسانه‌ای به اپل متعجب هستند. فیسبوک در بیانیه‌هایش می‌گوید سیاست‌های حریم خصوصی اپل برای مشاغل کوچک ویرانگر خواهد بود و مشاغل برای جبران آسیب واردشده به تجارتشان ممکن است هزینه‌ی اشتراک‌ها را افزایش دهند و در‌نهایت، اینترنت به مکانی گران‌قیمت تبدیل شود؛ اما این بیانیه‌ها منتقدانی نیز دارند. EFF می‌گوید این امر درواقع اقدامی علیه مشاغل کوچکی است که فیسبوک آن‌ها را محور قرار داده و ادعا می‌کند قصد دارد از آن‌ها حمایت کند؛ زیرا اغلب درآمد تبلیغات هدفمند را دلالان می‌دهند و شرکت‌های بزرگی مثل فیسبوک دریافت می‌کنند و اجازه‌ی خودنمایی شرکت‌های کوچک را نمی‌دهند. اکنون، به‌دنبال انتقادات از حملات فیسبوک به اپل مشخص شده است که در گفت‌وگویی داخلی با محوریت کارزار تبلیغاتی علیه اپل، کارمندان فیسبوک سؤالاتی درباره‌ی عواقب احتمالی این حملات مطرح کرده‌اند و از قرار معلوم، برخی از کارمندان فیسبوک رفتار این شرکت در‌برابر اپل و قوانین حریم خصوصی را قبول ندارند. یکی دیگر از کارمندان فیسبوک در یادداشتی گفت تلاش‌های فعلی فیسبوک می‌تواند به روابط‌عمومی این شرکت ضربه بزند؛ زیرا مردم به قابلیت‌های حریم خصوصی اهمیت می‌دهند و تلاش‌های شرکت علیه آن، با دیدی منفی دیده می‌شود. افزون‌براین، برخی از کارمندان فیسبوک باین می‌کنند غول رسانه‌های اجتماعی باید شفافیت بیشتری انتخاب و به‌تبع آن، کاربران را به انتخاب گزینه‌ی ردیابی برای تبلیغات هدفمند ترغیب می‌کرد.

متن کامل خبر در سایت زومیت

    منبع خبر

    زومیت

    زومیت

    مرجع اخبار تکنولوژی، رویداد‌ فناوری و بررسی گجت‌

    نظرات