توسعه واحدهای فناورانه زمینه افزاش بهره‌وری محصولات و درآمد سرانه مردم را فراهم می‌آورد

توسعه واحدهای فناورانه زمینه افزاش بهره‌وری محصولات و درآمد سرانه مردم را فراهم می‌آورد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق‌شناس عصر روز چهارشنبه ۱۰ دی در دیدار با دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ۲۰ درصد جنگل‌های هیرکانی در گلستان قرار دارد؛ ۹۲ نوع محصول گیاهی در این استان تولید می شود، بهترین زعفران، زیره، گندم، کلزا، زیتون و میگوی کشور در گلستان تولید می‌شود، بیش از هزار واحد مرغداری در این استان فعال است و بیش از ۵۰۰ تن مرغ روزانه به تهران ارسال می‌شود؛

وی افزود: این استان تنها تولیدکننده ید کشور است؛ اما متاسفانه علیرغم تمام ظرفیت‌های موجود درآمد سرانه مردم این استان، ۵۰ درصد مردم کشور است.

دکتر حق‌شناس ادامه داد: مهم‌ترین دلیل پایین بودن درآمد سرانه مردم گلستان که غالباً از کشاورزی می‌گذرد، عدم فرآوری محصولات و خام‌فروشی است.

استاندار گلستان  تاکید کرد: دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری می‌توانند با همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان در فرآوری محصولات و همچنین کاهش هزینه‌های تولید، زمینه ارتقاء درآمدی را فراهم آورند.

همچنین در این دیدار معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، گلستان را استانی توانمند دانست و ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های مدیران استان و همت عالی مردم و تولیدکنندگان شاهد رشد و توسعه گلستان باشیم.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات