صنایع حرارتی، بازار سردی را تجربه می کنند
گرچه پرداخت قیمت نهایی بر گرده مصرفکننده قرار دارد و فشار حداکثری را به او وارد میکند اما امتناع مصرفکننده از خرید کالای جدید و تلاش برای تعمیر و تعویض قطعات، بر بازار فروش و نصب صنایع حرارتی تاثیر گذاشته است. محمد احمدی تعمیرکار دیگهای بخار میگوید: تا همین چند سال پیش به محض ایجاد سوراخ یا مشکل، اغلب مشتریها دیگ جدید سفارش میدادند اما این روزها که گاهی به مشتری توصیه میکنیم دیگ دیگری جایگزین کند و هزینه تعمیر نکند، آنها اظهار میکنند هزینه تعویض خیلی بالاست و هرطور شده کار تعمیر انجام شود. مهدی آذرنسب از مدیران فروش یکی از شرکتهای تولیدکننده صنایع حرارتی به «دنیایاقتصاد» میگوید: تا پیش از ساخت مسکن مهر محصولات تولیدی بیشتر معطوف به بازارهای صنعتی بود و چند برند ریشهدار پاسخگوی نیاز مصرف خانگی بودند اما طی یک دهه گذشته بازار مسکن مهر راه افتاد و پیمانکار ترکیهای که هزاران واحد در اطراف تهران ساخته ابتدا پکیج واحدهای مورد نظر را خودش تامین میکرد. آذرنسب در ادامه از تاثیر کرونا روی بازار صنایع حرارتی میگوید و اظهار میدارد: البته وجود کرونا باعث شده مردم تا حد ممکن با تعمیرکاران برای حضور در منزلشان و تعمیر تماس نگیرند و با وجود رعایت انواع پروتکلها توسط همکاران تعمیرکار و نصاب، باز در بخش خدمات متوجه میشویم خیلی از مشتریان قصد دارند با راهنمایی گرفتن و به شکل غیرحضوری مشکل پکیج یا آبگرمکن را حل کنند که با توجه به شرایط ایمنی و نیاز به استانداردها برای تعمیرکارها این امکان وجود ندارد. صنایع حرارتی در ایران توان تولید محصول باکیفیت و صادرات به کشورهای همسایه را نیز دارند و بعضی شرکتها در این مسیر تلاش میکنند اما گرانی مواد اولیه در ایجاد بازار، نسبت به رقبا در همسایگی، دستشان را میبندد.
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات