صنایع حرارتی، بازار سردی را تجربه می کنند

گرچه پرداخت قیمت نهایی بر گرده مصرف‌کننده قرار دارد و فشار حداکثری را به او وارد می‌کند اما امتناع مصرف‌کننده از خرید کالای جدید و تلاش برای تعمیر و تعویض قطعات، بر بازار فروش و نصب صنایع حرارتی تاثیر گذاشته است. محمد احمدی تعمیرکار دیگ‌های بخار می‌گوید: تا همین چند سال پیش به محض ایجاد سوراخ یا مشکل، اغلب مشتری‌ها دیگ جدید سفارش می‌دادند اما این روزها که گاهی به مشتری توصیه می‌کنیم دیگ دیگری جایگزین کند و هزینه تعمیر نکند، آنها اظهار می‌کنند هزینه تعویض خیلی بالاست و هرطور شده کار تعمیر انجام شود. مهدی آذرنسب از مدیران فروش یکی از شرکت‌های تولیدکننده صنایع حرارتی به «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: تا پیش از ساخت مسکن مهر محصولات تولیدی بیشتر معطوف به بازارهای صنعتی بود و چند برند ریشه‌دار پاسخگوی نیاز مصرف خانگی بودند اما طی یک دهه گذشته بازار مسکن مهر راه افتاد و پیمانکار ترکیه‌ای که هزاران واحد در اطراف تهران ساخته ابتدا پکیج واحدهای مورد نظر را خودش تامین می‌کرد. آذرنسب در ادامه از تاثیر کرونا روی بازار صنایع حرارتی می‌گوید و اظهار می‌دارد: البته وجود کرونا باعث شده مردم تا حد ممکن با تعمیرکاران برای حضور در منزلشان و تعمیر تماس نگیرند و با وجود رعایت انواع پروتکل‌ها توسط همکاران تعمیرکار و نصاب، باز در بخش خدمات متوجه می‌شویم خیلی از مشتریان قصد دارند با راهنمایی گرفتن و به شکل غیرحضوری مشکل پکیج یا آبگرمکن را حل کنند که با توجه به شرایط ایمنی و نیاز به استانداردها برای تعمیرکارها این امکان وجود ندارد. صنایع حرارتی در ایران توان تولید محصول باکیفیت و صادرات به کشورهای همسایه را نیز دارند و بعضی شرکت‌ها در این مسیر تلاش می‌کنند اما گرانی مواد اولیه در ایجاد بازار، نسبت به رقبا در همسایگی، دستشان را می‌بندد.

متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو

    منبع خبر

    مدیر اینفو

    مدیر اینفو

    مدیر اینفو یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات