نخستین تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گلستان اعطاء شد

نخستین تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گلستان اعطاء شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گلستان مهرماه امسال با حضور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با سرمایه اولیه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال افتتاح شده بود.

مجوز فعالیت این صندوق نیز هفته گذشته پس از بازدید مجازی ناظران کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری صادر شده بود.

نخستین تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گلستان به میزان یک‌میلیارد ریال با حضور دکتر رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری و رئیس پارک علم و فناوری گلستان در اختیار یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری گلستان قرار داده شد.

گفتنی است؛ صندوق‌های پژوهش و فناوری با تسهیلاتی که از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت می‌کنند، مجازند به شرکت‌های فناور، خلاق و استارتاپ‌ها تسهیلات ارائه و یا سرمایه‌گذاری نمایند. بنابراین شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که دانش‌بنیان نیستند، اما ظرفیت فناوری داشته و می‌توانند در توسعه نوآوری کشور نقش بسزایی داشته باشند، می‌توانند از ظرفیت صندوق پژوهش و فناوری بهره‌مند شوند.

در این صندوق تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ سود چهار الی ۱۱ درصد و در قالب سرمایه در گردش یا سرمایه ثابت پرداخت می‌شود که این امر کمک می‌کند تا یک استارتاپ نوپا رشد کرده و شکل بگیرد.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات