مرکز افکارسنجی سپنتا: درخواست ۸۸٪ کاربران برای بازگشت نرخ خودرو و مسکن
مرکز افکارسنجی سپنتا پس از گذشت بیش از هشت ماه از حذف قیمت خودرو و مسکن از پلتفرمها درج آگهی آنلاین یک نظرسنجی گسترده مردمی را انجام داده که نتایج حاصل از آن نشان میدهد ۸۸درصد مردم خواهان بازگشت قیمتها به این پلتفرمها هستند. برای بررسی دقیقتر نظرات کاربران این پلتفرمها و سنجش میزان رضایت آنها از حذف قیمت آگهیهای خودرو و مسکن، مرکز افکارسنجی سپنتا در یک نظرسنجی با مشارکت بیش از هزار کاربر عادی و آژانس املاک در شهر تهران، تاثیر این تصمیم را در کیفیت مواجهه آنها با این پلتفرمها مطالعه کرد. بر اساس گزارشی که مرکز افکار سنجی سپنتا منتشر ساخته حدود ۷۵ درصد از کاربران عادی میزان استفاده خود از این پلتفرمها در یک سال اخیر را «بسیار زیاد» یا «زیاد» عنوان کردند که نیمی از آنها بیشتر بهعنوان خریدار و نیمی دیگر اغلب بهعنوان فروشنده به این پلتفرمها سر زدهاند. بیش از ۸۷ درصد کاربران عادی اعتقاد داشتند حذف قیمت پیشنهادی فروشنده از این پلتفرمها انجام معاملهها را دشوار کرده است. در گزارش سپنتا تاکید شده که حدود ۹۵ درصد جامعه آماری اظهار کردند حذف قیمتها سبب شده است آنها وقت بسیار بیشتری برای برقراری تماس تلفنی با آگهیگذاران یا انجام مکالمه متنی در محیط پلتفرم جهت پرسیدن قیمت ملک یا خودرو صرف کنند. در این پژوهش، حدود ۹۷ درصد از آژانسها میزان استفاده خود را از پلتفرمهای نیازمندیهای آنلاین در یک سال اخیر «بسیار زیاد» یا «زیاد» عنوان کردند و ۸۵ درصد از آنها موافق بازگشت قیمتها به این پلتفرمها بودند. حدود ۸۰ درصد آژانسهای املاک معتقد بودند حذف قیمت پیشنهادی فروشنده از این پلتفرمها سبب دشواری انجام معامله شده است.
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات