بازدید معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از پارک علم و فناوری فارس

بازدید معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از پارک علم و فناوری فارس

بازدید معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از پارک علم و فناوری فارس
دکتر رحیمی شعرباف معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به استان فارس از پارک علم و فناوری فارس بازدید کرد.

نشست مشترک با هیات رئیسه پارک، بازدید از طرح‌های عمرانی درحال اجرا، بازدید از واحدهای فناور منتخب و افتتاح آزمایشگاه تخصصی با مدیریت بخش خصوصی از برنامه های بازدید معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از پارک علم و فناوری فارس بود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تاکید کرد:

لزوم عزم جدی پارک‌های علم و فناوری در راستای توسعه نهادهای فناوری استان

دکتر غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با سفر به استان فارس، ضمن بازدید از پارک علم و فناوری این استان اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان باید برای توسعه نهادهای فناوری در استان، عزم جدی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبر از پارک علم و فناوری فارس، دکتر رحیمی در نشست مشترک با رئیس و مسئولان پارک علم و فناوری فارس بر توسعه و توزیع رسالت و ماموریت پارک در استان تاکید کرد و گفت: پارک علم و فناوری استان باید برای توسعه نهادهای فناوری در استان، عزم جدی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه “پارک علم و فناوری فارس از معدود پارک‌های رشدیافته در کشور است”، گفت: دانشگاه‌ها باید از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری استان‌ها استفاده کرده و در مدیریت مراکز رشد و پردیس‌های مشترک با پارک، از تجربه انباشته پارک‌ها استفاده کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: سرریزِ دانشِ معطوف به کاربردِ دانشگاه باید در قد و قامت نهادهای فناوری همچون پارک‌های علم و فناوری ظاهر شود.

سیاست ما حمایت از توسعه واحدهای فناور است

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، با تاکید بر اینکه توسعه پارک علم و فناوری به اشتغال دانش‌بنیان و دانش‌آموختگان دانشگاهی کمک خواهد کرد، گفت: مسئله ما، کمبود فضا برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی است تا آنان در مشاغل متناسب با رشته خود مشغول به‌کار شوند البته این امر با همراهی پارک‌ها، مراکز رشد و پردیس‌های علم و فناوری استان‌ها محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: پارک‌ها وابستگی تشکیلاتی دارند و آن را وابسته به مسئولان استانی، معاونت علمی ریاست جمهوری و مدیران اقتصادی می‌دانیم و وزارت علوم نیز زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند.

دکتر رحیمی تاکید کرد: معتقدیم شرکت‌های دانش‌بنیان باید در رشته‌های علوم انسانی نیز وارد میدان شوند و نسبت با گسترش علوم انسانی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. رسانه‌ها نیز بایستی توجه به علوم پایه و انسانی را از دانشگاه‌ها مطالبه کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تاکید کرد :

سوق یافتن روند رشد نظام‌ فناوری از حوزه آموزش به پژوهش و فناوری

دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: روند رشد نظام‌ فناوری از حوزه آموزش به پژوهش و فناوری کشیده شده است.

دکتر رحیمی در سفر یک‌روزه خود به فارس پس از بازدید از مراکز دانشگاهی، پارک علم و فناوری استان فارس و شرکت‌های مستقر در آن  طی گفتگوی اختصاصی باخبرنگار شبکه خبر اظهار داشت: روند رشد نظام فناوری از حوزه آموزش به پژوهش و فناوری کشیده شده است.

وی ادامه داد: توسعه کمی پژوهش به حداکثر رسیده است و از این پس باید به صورت عمیق در بخش پژوهش ورود پیدا کنیم بر همین اساس برای توسعه می‌توانیم به‌تدریج زیرساخت‌ها را به حوزه پژوهش به‌ویژه فناوری و تحقیق اختصاص دهیم.

وی بیان کرد: برخی از شرکت‌ها نیز مرحله نوپایی را طی کردند و تولید هم دارند ولی بازار آن‌ها را نمی‌شناسد، این شرکت‌ها نیازمند معرفی هستند که با استقرارشان در پارک‌ها می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم تا محصول خود را به بازار معرفی کنند.

دکتر رحیمی خاطرنشان کرد: دسته سوم شرکت‌های رشد یافته هستند که جای آن‌ها در پارک نیست و باید با در شهرک‌های صنعتی مستقر شوند چون سازوکار مالی آن‌ها متفاوت خواهد بود و یک بازار بزرگ خواهند داشت البته این بدان معنا نیست که از تسهیلات پارک برخوردار نباشد، واحد تحقیق و توسعه شرکت‌های رشدیافته می‌تواند در پارک مستقر باشد.

دکتر ذوالقدر، رئیس پارک علم و فناوری فارس نیز در ادامه این بازدید به معرفی و ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت‌های پارک پرداخت.

وی پردیس نوآوری و فناوری شیراز، برج فناوری و مراکز رشد شهرستان ها را از جمله پروژه‌های توسعه‌ای اخیر این پارک برشمرد.

گفتنی است معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از پارک علم و فناوری فارس علاوه بر افتتاح آزمایشگاه تخصصی با مدیریت بخش خصوصی در پارک از پروژه در حال احداث برج فناوری پارک و تعدادی از واحدهای فناور مستقر بازدید و از نزدیک با روند فعالیت آن‌ها آشنا شد.

نشست مشترک با هیات رئیسه پارک، بازدید از طرح‌های عمرانی درحال اجرا، بازدید از واحدهای فناور منتخب و افتتاح آزمایشگاه تخصصی با مدیریت بخش خصوصی از برنامه های بازدید معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از پارک علم و فناوری فارس بود.

شایان ذکر است در این بازدید، دکتر قادری نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز دکتر رحیمی را همراهی کردند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

      نظرات