راه‌اندازی پلتفرم تجارت بین‌المللی برای فروش کالاهای ایرانی در پارک علم و فناوری فارس

راه‌اندازی پلتفرم تجارت بین‌المللی برای فروش کالاهای ایرانی در پارک علم و فناوری فارس

شرکت پیک فرزانه پویان مستقر در پارک علم و فناوری فارس با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به راه‌اندازی پلتفرم آنلاین تجارت بین‌المللی برای فروش کالاهای ایرانی با نام تجاری «چیگل» شده است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری فارس و به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، فرزانه دانشمند، مدیرعامل شرکت پیک فرزانه پویان در مورد پلتفرم آنلاین تجارت الکترونیک بین‌المللی «چیگل» گفت: در این بازار اینترنتی، تولید کننده و تامین کننده کالاهای ایرانی تمامی فرآیندهای حمل، توزیع داخلی، حمل و نقل بین‌المللی، تامین درگاه‌های دریافت ارزی، بازپرداخت ارزی و ریالی و تمامی فرآیندهای لجستیک در چرخه فروش خرد و عمده ایرانی را به چیگل و شرکای تجاری آن واگذار کرده‌اند.
وی ادامه داد: چیگل ابزار مدیریت فروش اینترنتی خرد و عمده کالاهای ایرانی است. این پلتفرم با اتصال به درگاه دریافت و پرداخت ارزی(۱۶ ارز) و حمایت از زبان‌های مختلف زنده دنیا(۲۰ زیان) در اختیار تولیدکنندگان کوچک، متوسط و بزرگ برای جهانی‌سازی کالای ایرانی قرار می‌گیرد.
دانشمند شعار این شرکت را «کالای ایرانی برای ایرانی و کالای ایرانی برای جهان» عنوان کرد و گفت: این پلتفرم ۶۰۰ کسب و کار مختلف خانگی و همچنین تولیدکنندگان داخلی را پوشش می‌دهد. ما در حوزه تولید هیچ انحصاری نداریم و هر نوع کالایی که تولید می‌شود را بعد از پایش و ارزیابی به منظور سطح‌بندی محصولات در پلتفرم برای فروش قرار می‌دهیم. ارزیابی ما برای کالاهای حوزه سلامت و بهداشت به مجوزهای سختگیرانه‌تری احتیاج دارد و کمترین سختگیری ما در خصوص صنایع دستی است که کمترین فرآیند ارزیابی را دارد.
وی مشتریان خارجی این بازار اینترنتی را ۳۰ درصد و از کشورهایی نظیر قطر، عمان، افغانستان، تایلند، مالزی و اندونزی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مشتریان بین‌المللی نیز می‌توانند از طریق چیگل محصولات ایرانی را خریداری کنند می‌توانیم ادعا کنیم که در کشور هیچ رقیبی برای چیگل وجود ندارد زیرا به عنوان مثال دیجی‌کالا تنها مشتری داخلی دارد. برای ارائه خدمات لجستیک و حمل و نقل از تمامی روش‌ها مانند ارسال با پیک، خودرو یا از طریق پست استفاده می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت پیک فرزانه پویان در مورد تسهیلاتی دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: محصول ما با حمایت صندوق نوآوری، بالغ و به مارکت وارد شده است. سه میلیارد تومان تسهیلات نمونه‌سازی از صندوق نوآوری دریافت کردیم و در حال حاضر کمتر از ۹ ماه است که در مارکت ورود کرده‌ایم و ۴ هزار کاربر، ۱۵ هزار قلم کالای ایرانی و ۱۷۰۰ تامین کننده داریم. به غیر از موبایل و تبلت باقی محصولات، کالای ایرانی هستند.
دانشمند بزرگترین برنامه آتی «چیگل» را تمرکز در مارکتینگ بیان کرد و گفت: مشتری‌مداری در سرلوحه کار ما قرار دارد و تاکنون هیچ شکایتی از کاربران خود نداشتیم و رتبه بالایی در مشتری‌مداری داریم. با این وجود در نظر داریم که تا پایان سال جاری پلتفرم چیگل را در یک کشور دیگر نیز راه‌اندازی کنیم. هدف ما از این اقدام صادر کردن پلتفرم به کشورهای دیگر و عرضه محصولات ایرانی به کشورهای دیگر است. به جرات در جهان اولین پلتفرمی هستیم که کالای ایرانی را به جهان عرضه می‌کنیم و کاربران بین‌المللی که به دنبال کالای ایرانی هستند می‌توانند از طریق این پلتفرم خواسته خود را برآورده کنند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

      نظرات