لزوم تلاش برای بهبود وضعیت پارک علم و فناوری خوزستان

لزوم تلاش برای بهبود وضعیت پارک علم و فناوری خوزستان

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خوزستان به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت تاثیرگذاری دانشگاه ها در زندگی روزمره، گفت: حتما باید سعی کنیم تا وضعیت پارک علم و فناوری خوزستان تقویت شود زیرا شایسته استان خوزستان نیست.

دکتر سورنا ستاری امروز (۲۲ دی) در جلسه جمع بندی سفر یک روزه به خوزستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پیش از انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم و همزمان نیز ۱۰۰ هزار دانشجو نیز در خارج از کشور بودند یعنی حدود ۳۷ تا ۳۸ درصد دانشجویان در خارج از کشور تحصیل می کردند. اتفاقی که پس از انقلاب رخ داد باعث توسعه آموزش عالی شد و تعداد دانشگاه های پس از انقلاب افزایش یافت. به گونه ای که شاهد تاسیس دانشگاه هایی مانند آزاد، علمی کاربردی و فنی و حرفه ای و... بودیم.

وی با اشاره به اهمیت تاثیر دانشگاه ها در زندگی روزمره مردم، افزود: قرار است که دانشگاه در زندگی روزمره مردم اثرگذار باشد، ما در مدارس دولتی درس خواندیم و با پول و مالیات مردم تحصیل کردیم. اما در مقابل درس خواندن ما، باید تاثیری در جامعه داشته باشد. هدف ما از آموزش و پژوهش فراهم آوردن زندگی بهتر برای مردم است و با این هدف آموزش و پژوهش شکل گرفت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: حتما باید سعی کنیم تا وضعیت پارک علم و فناوری استان تقویت شود زیرا شایسته استان خوزستان نیست . همچنین مردم باید اثر دانشگاه را حس کنند و مقایسه کنند که پس از تاسیس دانشگاه در یک شهرستان چه تغییراتی رخ داده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه ارزش افزوده در دانش است، تصریح کرد: ظرفیت‌ها، ذخایر و منابع استان خوزستان، بدون داشتن دانش هیچ ارزشی ندارد و حکم ماده اولیه یک محصول را دارند. می‌دانیم که با پول نفت به تنهایی نمی‌توان کشور را اداره کرد بنابراین شرکت‌های دانش‌بنیان را توسعه دهیم. اگر این اکوسیستم مبنی بر دانش در استان خوزستان حاکم شود، اتفاق بزرگی رخ می دهد. چراکه استان خوزستان فوق العاده مستعد است.




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خوزستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خوزستان

    پارک علم و فناوری خوزستان

    پارک علم و فناوری خوزستان یک پارک علم و فناوری در شهر اهواز می باشد

      نظرات