انبوهی تعطیلی، اندکی خوشبینی

انبوهی تعطیلی، اندکی خوشبینی

انبوهی تعطیلی، اندکی خوشبینی

چشم‌انداز خرده‌فروشی سال ۲۰۲۱ در کانادا

برای بسیاری از خرده‌فروش‌ها، پایان فصل تعطیلات، زمانی برای تسویه‌حساب مالی است اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعطیلات و فصل فروش معنای گذشته را نداشت.

منسوخ شدن مدل‌های قدیمی تجارت، ترازنامه‌های مالی ضعیف، برندهای نه‌چندان جذاب، سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و فشار صاحبخانه‌ها به مستاجران واحدهای تجاری، روزهای تلخی برای صنعت خرده‌فروشی در کانادا رقم زده‌اند.

کسری بودجه

برخی برندها در تامین موجودی سه‌ماهه چهارم با کمبود اعتبار مواجه شدند. مواجهه با مصرف‌کنندگان نه‌چندان سخاوتمند، کمرنگ شدن یارانه‌های دولت و در برخی موارد افزایش اجاره‌بها، باعث شد بدهی‌ها از دارایی‌ها جلو بزنند. از طرفی گاهی‌اوقات، ترخیص کالا باعث فشار به خرده‌فروشان می‌شود.

برخی برندها زنده می‌مانند تا دوباره بجنگند و گروهی دیگر امیدوارند با تجمیع با یک برند دیگر یا توسط یک سرمایه‌دار و گروهی تجاری از خطر نابودی نجات یابند.

گروه دیگری هم به شکل متفاوتی در سال جدید وجود خواهند داشت. برخی با تجارت الکترونیکی که شیب مناسبی دارد و گروهی با  ترافیک فروشگاهی کمتر از سال گذشته به حیات‌شان ادامه می‌دهند. آنها برای تعطیلات ابتدای سال ۲۰۲۱ دوباره جمع می‌شوند و آن زمان قطعا برهه بهتری برای خرده‌فروشی خواهد بود.

کمک‌های آمازون

آمازون به والمارت و کاستکو کمک خواهد کرد در بازار سرمایه لازم را به دست بیاورند. خرده‌فروشان تا پایان سال سختی قابل توجه‌تری را احساس خواهند کرد. با پایان برنامه‌های کمکی دولت کانادا از جمله مهلت قانونی تخلیه، مستاجران مراکز خرید متوجه شدند موقعیت مالی آنها چقدر ضعیف است. پس بنابراین سطح فروش همچنان ضعیف خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود برندها و مراکز خرید با تداوم شیوع کرونا در تعطیلات کریسمس هم اوضاع نابسامانی داشته باشند. این برای اکثر مستاجران مال‌ها خبر خوبی نیست. سال جدید که فرابرسد، برخی خرده‌فروش‌ها درهای خود را می‌بندند زیرا دیگر نمی‌توانند خودشان را سرپا نگه دارند.

کریگ پترسون، سردبیر و بنیانگذار «ریتیل‌اینسایدر» روند تعطیلی فروشگاه‌ها را «فاجعه‌بار» توصیف کرد. او در اوایل سال گفت بیش از هزار فروشگاه امسال در کانادا بسته خواهد شد. به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا مشکلات قبلی دنیای خرده‌فروشی را چندبرابر کرده است. او افزود: «اکنون شاهد تعداد قابل توجهی از پرونده‌های ورشکستگی هستیم. این لزوما به معنای نابودی خرده‌فروشان نیست اما برخی به مرز ورشکستگی کامل رسیده‌اند و برخی دیگر در حال بازسازی هستند. به من گفتند اکثر خرده‌فروشان در این کشور به نوعی تغییر ساختار داده‌اند. حمایت‌های دولتی هم وجود دارد که حداقل در حال حاضر به تداوم فعالیت در تجارت کمک کرده اما وقتی این حمایت‌ها تمام شود، شاهد تعطیلی بیشتر مراکز خرید و خرده‌فروشی‌ها خواهیم بود. قصد داریم پرونده‌های ورشکستگی بیشتری را مشاهده کنیم. برخی از خرده‌فروشان امیدوارند خسارات خود را در ماه دسامبر و حین خرید کریسمس جبران کنند اما بسته به مواردی مانند موج دوم و سوم شیوع کرونا، نمی‌دانیم اوضاع چگونه پیش خواهد رفت. فکر می‌کنم ژانویه ۲۰۲۱ برهه‌ای کلیدی باشد و تعداد قابل توجهی از تعطیلی فروشگاه‌ها در کانادا را شاهد خواهیم بود؛ احتمالا بیشترین مواردی که در طول عمر خود در مدت زمان کوتاهی دیده‌ایم!»

به اعتقاد این کارشناس، شیوع ویروس کرونا باعث شده تغییراتی که در ۱۰ سال رخ می‌دهد، طی هفت ماه به وقوع بپیوندد. مایکل کهو، کارگزار- مالک املاک تجاری «فیرفیلد» در «کلگری» و از پیشکسوتان این صنعت گفت خرده‌فروشی همیشه در حال تغییر و تحول است و ما در هفت ماه گذشته شاهد ۱۰ سال تغییر بوده‌ایم.

او افزود: «اگرچه در دوران تحولات صنعت خرده‌فروشی هستیم اما هنوز در کانال تولد این فرآیند قرار داریم و در سال ۲۰۲۱ پیشرفت واقعی نمود پیدا می‌کند. بسیاری از خرده‌فروشان و صاحبان املاک و مستغلات در تلاش برای مقابله با تغییرات و آینده ناشناخته‌ای که ترسناک یا هیجان‌انگیز است، هستند. به نظر می‌رسد ساختارهایی که ما می‌شناختیم و به آنها اعتماد کرده بودیم در حال فروپاشی است. آینده می‌تواند بر ترس ما بیفزاید یا صنعت خرده‌فروشی را با ایده‌های جدید و امکانات نوآورانه روبه‌رو کند. در سال ۲۰۲۱ شاهد تعطیلی فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و افتتاح فروشگاه‌های جدید خواهیم بود. صاحبان ساختمان و وام‌دهندگان آنها با شرایط سازگار می‌شوند و دولت‌ها باید از روند منفی خرده‌فروشی جلوگیری کنند و  ضمن ارائه خدمات بهتر به مصرف‌کنندگان، موانع را از پیش‌ رو بردارند.

مراکز خرید و مفهوم خرده‌فروشی سازمان یافته، بزرگ‌ترین پیشرفت کارآفرینی در تاریخ بشر است و هر دو طرف معادله (مستاجر و موجر) همچنان از مسیرهای ناشناخته آینده الهام خواهند گرفت. صنعت املاک و مستغلات براساس روابط ساخته شده و عمده‌ترین تغییرات در این زمان حول سازماندهی مجدد روابط در کل زنجیره معاملات املاک و مستغلات خواهد بود.

طبق جدیدترین نظرسنجی فدراسیون تجارت مستقل کانادا از هر هفت شغل کوچک در کانادا یکی در معرض بسته شدن و تعطیلی است. ۶۲درصد از مشاغل کوچک فعلا کاملا فعال هستند، ۳۷درصد کارکنان به‌طور کامل کارمند هستند و فقط ۲۶درصد مراکز خرید و مال‌ها فروش عادی دارند.

منبع: . RETAIL-INSIDER.COM

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات