چگونه با آمار دروغ بگوییم

چگونه با آمار دروغ بگوییم

چگونه با آمار دروغ بگوییم

معرفی کتاب

آمارها و تجارب آماری در حال شکل‌دهی به ذهنیت و تصمیمات ما هستند. البته این آمارها گاه به شکل درستی بیان نمی‌شوند و حتی وقتی به شکل درستی گفته می‌شوند، آنگونه که درست است بیان نمی‌شوند.

در جای‌جای این کتاب مثال‌هایی را خواهید دید که هر روز از طریق رسانه‌های مختلف با آنها روبه‌رو هستید و سعی این کتاب این است که این مثال‌ها را بررسی کرده و نشان دهد که چگونه با آگاهی می‌توان از سوءاستفاده از اعداد و آمار جلوگیری کرد. در ضمن خواهید دید برای پایان دادن به استبداد نیاز به سواد زیادی نیست. روش‌های کشف حلقه‌های آماری در موارد زیادی، بسیار ساده هستند. فقط به کسی نیاز است که آگاهی‌اش را بالا ببرد و به واسطه آن آگاهی از ابهت اعداد نترسد.

در فصل نخست این کتاب آمده است: آمار بیش از آن چیزی که فکر می‌کنید با زندگی روزمره ما آمیخته شده است. بنابراین قدرت تحلیل آمارهایی که هر روز می‌شنویم، نیاز هر فرد به‌عنوان افکار عمومی و مشتری کالا و عضوی از جامعه است.

اهمیت و نقش مهم آمار در کسب‌وکارهایی مانند داروسازی، پزشکی، بازاریابی و حتی اقتصاد و سیاست، سبب شکل‌گیری شرکت‌های متعددی شده است که متخصص در آمار و نظرسنجی هستند.

چگونه با آمار دروغ بگوییم کتابی است با زبان ساده به ترجمه و تالیف حسین راهداری. این کتاب مشتمل بر ۹ فصل با عناوین: مقدمه، آمارگیری مغرضانه و جهت‌دار، بازی با لغات و تعاریف، مهندسی ارائه تصاویر دلخواه از واقعیات، بازی با علت و معلول‌ها، هیاهو برای هیچ، اعداد وصله‌پینه شده با چاشنی پنهانکاری‌، حلقه بازی با نمودارها و چگونه با آمار فریب نخوریم، است که توسط انتشارات دنیای اقتصاد منتشر شده است.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات