در دومین همایش بیمه‌های عمر و تامین آتیه مطرح شد / فین‌تک‌ها تمایلی برای ورود به شرکت‌های بیمه ندارند

در این همایش که فعالان و پیشکسوتان صنعت بیمه حضور داشتند سخنرانی‌هایی متفاوتی درباره نقش بیمه‌های زندگی و ضرورت آن صحبت شد. جمشید نظری، مدیر توسعه سیستم بیمه پاسارگاد از سخنرانان این همایش بود که درباره «ویژگی‌های برنامه جامع فناوری اطلاعات در بیمه‌های زندگی» صحبت کرد. داتین به‌دنبال ارائه راهکارها و خدمات فناوری اطلاعات در صنعت بیمه اکبری در ادامه به شرکت‌های مهم دنیا در حوزه مالی، بیمه‌های زندگی و فناوری اطلاعات اشاره کرد و توضیح داد: «اگر به شرکت‌هایی مانند، اپل، مایکروسافت، آی‌بی‌ام و غیره نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این شرکت‌ها فروش‌های بالا با سودهای زیادی دارند. واقعیت این است که شرکت‌های فناوری اطلاعات به کسب‌وکارهای متعدد ورود و بعضا محصولات و خدمات بیمه‌ای را عرضه کرده‌اند.» او در ادامه به اهمیت یافتن فناوری اطلاعات در سبد زندگی افراد در دنیا اشاره کرد و گفت: «باید بدانیم که فناوری ابزاری برای حل مساله است نه خود مساله. اکبری با بیان اینکه در حال حاضر سیاست‌های بازاریابی تغییرات اساسی کرده، گفت: «افراد انتظارات متفاوتی دارند و شرکت‌ها نیز برای همین تغییر نگرش و بقای خود مجبورند مبتنی بر ذائقه مشتریان رفتار کنند. در ادامه اکبری به نقش اتوماسیون هوشمند در صنعت بیمه اشاره کرد و توضیح داد: «در اتوماسیون هوشمند چهار مرحله در فرایند بیمه‌گری در نظر گرفته شده است؛ تهیه کردن پیش‌نویس، صادرکردن بیمه‌نامه، ارائه خدمات پس از صدور بیمه‌نامه به مشتریان و پشتیبانی از خسارت. مدیرت مستندات، بحث دیگری بود که اکبری درباره آن توضیح داد: «با تکنولوژی‌های تشخیص محتوا این امکان وجود دارد که اطلاعات مستندات را استخراج کرد و این موضوع در مدیریت کردن خسارات و درخواست‌ها می‌تواند کارایی بالایی داشته باشد. او در پایان توضیح داد: «انتظار این است که با تغییر دیدگاه اهالی صنعت بیمه در استفاده از فناوری اطلاعات، هزینه به سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

متن کامل خبر در سایت راه پرداخت

منبع خبر

راه پرداخت

راه پرداخت

رسانه فینتک ایران

    نظرات