چهارمین دوره رقابت‌های اینوتکس پیچ برگزار می‌شود

چهارمین دوره رقابت‌های اینوتکس پیچ برگزار می‌شود



چهارمین دوره رقابت‌های اینوتکس پیچ که یکی از رویدادهای جانبی نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (Inotex) است، از ۲۳ بهمن سال جاری تا اردیبهشت ۱۴۰۰ در استان‌های بوشهر، کرمان، تهران، قزوین،تبریز و همدان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خلیج فارس، «سجاد عباسی فشمی» دبیر دهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (Inotex ۲۰۲۱) با اعلام این خبر، گفت: اینوتکس پیچ یکی از بخش‌های رقابتی رویداد اینوتکس است. استارتاپ‌ها از استان‌های مختلف کشور در این رویداد ثبت نام کرده و با یکدیگر مقابل سرمایه‌گذاران رقابت می‌کنند و برگزیدگان استانی راهی رقابت نهایی می‌شوند. رویداد نهایی هم مقابل سرمایه‌گذاران و شرکت‌های وی سی برگزار می‌شود.

تیم های شرکت کننده رقابت‌ اینوتکس پیچ ۲۰۲۱ ، امسال در ۶ استان کرمان، تهران، قزوین، بوشهر، آذربایجان شرقی و همدان در این رقابت‌ها امکان ثبت نام دارند. پس از آن، استارتاپ‌های ثبت‌نام شده بر اساس اطلاعاتی که داده‌اند، به صورت آنلاین داوری شده و سپس از هر استان ۱۰ استارتاپ‌ برای شرکت در مسابقات انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: طی این رقابت‌ها، استارتاپ‌های انتخابی هر استان در مرحله اول خود را به داوران معرفی کرده، فعالیت، محصولات و یا خدماتشان را به آنها ارائه می‌دهند. سپس به انتخاب داورها از هر استان دو تیم برتر به رویداد نهایی راه می‌یابند.

دوره شتابدهی

ایمان محمد علی مجری برگزاری رویداد در ادامه تشریح فرآیند رقابت‌های اینوتکس پیچ، اظهار کرد: بین رقابت‌های مقدماتی و مسابقه نهایی تقریبا یک ماه فاصله است. دبیرخانه اینوتکس طی این یک ماه با معرفی منتور یا مشاور متخصص به تیم‌های برگزیده خدماتی برای ارتقای فعالیت‌هایشان به آنها ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر این یک ماه را می‌توان یک دوره شتابدهی کوچک در نظر گرفت. در این دوره شتابدهی روی نقاط ضعفی که داوران پیش از آن بر کار آنها وارد کرده‌اند، تمرکز شده و در جهت برطرف کردن ضعف‌ها به تیم‌های مختلف کمک می‌شود. به این صورت دبیرخانه اینوتکس به آمادگی بیشتر برای هرچه بهتر ظاهر شدن تیم‌ها در رویداد نهایی، به آنها کمک می‌کند.

رقابت نهایی و نبرد استارتاپی در آخرین روز اینوتکس ۲۰۲۱

محمد علی در مورد رقابت نهایی، گفت: از سرمایه‌گذاران برای حضور در رقابت نهایی دعوت می‌شود و تیم‌ها در حضور آنها با یکدیگر رقابت می‌کنند. حضور سرمایه‌گذران، فرصتی است که استارتاپ‌های منتخب خود را به آنها معرفی کرده و برای جذب سرمایه تلاش کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته یک رویداد با عنوان Inotex Battle یا نبرد استارتاپی به رقابت نهایی اضافه شد. نبرد استارتاپی، گفتگوی چالشی دو تیم با هم است. به عبارت دیگر تیم‌ها با هم مناظره کرده و یکدیگر را در حوزه‌ی بازاریابی به‌چالش می‌کشند. برنده‌ی این نبرد توسط مخاطبان حاضر و داوران انتخاب شده و همراه برنده اینوتکس پیچ مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

حضور سرمایه‌گذاران جهان اسلام در رقابت نهایی

عباسی دبیر دهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری در مورد تفاوت این دوره اینوتکس پیچ با دیگر دوره‌ها، خبر داد: بسیاری از استارتاپ‌های ایرانی ظرفیت صادرات محصولات خود را به‌کشورهای هم‌جوار دارند. با در نظر گرفتن این نکته و بعد از گفتگو با کشور ترکیه، تصمیم گرفته شد تعدادی از سرمایه‌گذران ترک هم در رویداد نهایی امسال حضور داشته باشند. همچنین برای تیم‌های برتری که به رویداد نهایی راه پیدا کنند، امکان برگزاری جلسات B ۲ B با سرمایه‌گذاران کشور ترکیه هم فراهم می‌شود. از این طریق تیم‌های شرکت کننده می‌توانند در مسیر بین‌المللی شدن کسب و کارشان قدم بردارند.

وی در مورد دیگر ویژگی چهارمین دوره رقابت‌های اینوتکس پیچ، اظهار کرد: در این دوره از رقابت‌ها نشست سرمایه‌گذاری فناوری (TIM) است. نشست سرمایه‌گذاری فناوری بین ۸ کشور مسلمان عضو گروه برگزار می‌شود. طی مذاکره‌ای که با دبیرخانه TIM داشتیم، تصمیم بر این شد که اینوتکس پیچ تهران را همراه با این رویداد برگزار کنیم.

او توضیح داد: به عبارت دیگر رقابت‌های اینوتکس پبچ تهران، در حضور سرمایه‌گذاران شرکت کننده در نشست سرمایه‌گذاری فناوری، برگزار خواهد شد. سرمایه‌گذرانی که از ۸ کشور مسلمان در این رویداد شرکت خواهند داشت و این هم زمانی برگزاری دو رویداد، به دیده شدن تیم‌های شرکت کننده در سطح بین‌المللی،کمک بیشتری خواهد کرد.

عباسی در خاتمه در مورد جوایز برگزیدگان چهارمین دوره اینوتکس پیچ گفت: به برندگان چهارمین دوره رقابت‌های اینوتکس پیچ جوایز نقدی اعطا می‌شود. تیم‌های اول تا سوم این رقابت‌ها به ترتیب ۲۰، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان به عنوان جایزه در نظر گرفته شده است.

«ایمان محمد علی» مجری چهارمین دوره اینوتکس پیچ ، در مورد آمار دوره قبلی اینوتکس پیچ گفت: حدود ۲۰۰ استارتاپ برای شرکت در سومین دوره رقابت‌های اینوتکس پیج ثبت‌نام کردند. پس از داوری، از هر استان ۱۰ تیم و در مجموع ۶۰ تیم برای شرکت در رقابت‌ها انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در هر رقابت استاتی که به صورت آنلاین برگزار شد، حدود ۲۰۰ بازدید کننده وجود داشت. در مجموع حدود ۱۲۰۰ بازدید کننده به صورت زنده رقابت‌ها را تماشا می‌کردند. با توجه به شرایط کرونا، این آمار بیش از پیش‌بینی ما بود.

محمدعلی در مورد برندگان نهایی دوره پیشین اینوتکس پیچ، بیان کرد: برگزیدگان نهایی دوره سوم اینوتکس پیچ تیم‌های فعال در حوزه‌های گردشگری، سلامت و فناوری بودند. و در سه دوره گذشته حدود ۸ میلیارد تومان برای این تیم ها جذب سرمایه انجام شده است.

وی در مورد هزینه‌های شرکت در این رقابت‌ها بیان کرد: شرکت در چهارمین دوره اینوتکس پیچ کاملا رایگان است. تیم‌های علاقه‌مند برای شرکت در رقابت‌ها لازم است به آدرس http://pitch.inotex.com مراجعه و اقدام به ثبت نام کنند.

چهارمین دوره رقابت‌های اینوتکس پیچ، ۲۳ بهمن ماه سال جاری با در استان کرمان آغاز می‌شود. پس از آن به ترتیب استان‌های تهران، قزوین، بوشهر و تبریز میزبان برگزاری رقابت‌ها خواهند بود. آخرین رقابت‌های استانی هم ۲۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در استان همدان برگزار خواهد شد.

همچنین علاقه‌مندان به حضور در رقابت‌ها به عنوان تماشاگر هم، می‌توانند از طریق همین سایت برای ثبت نام اقدام کرده و مسابقات را به صورت زنده و انلاین از طریق حساب کاربری اینوتکس در اینستاگرام دنبال کنند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    منبع خبر

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

      نظرات