درطرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان کرمانشاه؛ توانمندی‌ های تولیدکنندگان عضو خانه خلاق استان افزایش می یابد

درطرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان کرمانشاه؛ توانمندی‌ های تولیدکنندگان عضو خانه خلاق استان افزایش می یابد

نشست کانون کارآفرینی استان کرمانشاه با موضوع ارائه گزارش پیشرفت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان و برنامه ریزی جهت شناسایی و تعامل با فعالین خانه خلاق استان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه، در این نشست  که مهندس سجاد سنجابی رییس شورای مرکزی کانون‌های کارافرینی کشور، مهندس امین کبودی مدیر توسعه کارافرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مهندس ناهید حسینی راهبر خانه خلاق، مهندس داریوش پناهی دبیرکل اتاق بازرگانی کرمانشاه و مهندس شهاب خوش خوی نماینده سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه و مسئول ارتباطات و نهادسازی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان کرمانشاه حضور داشتند بر توسعه همکاری ها تاکید شد .
در این نشست خوش‌خوی با اشاره به روند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان کرمانشاه گفت: این طرح توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای و واسط، این طرح را در ۳۱ استان کشور به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و همچنین حمایت از توسعه و ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی ذیل برنامه اشتغال فراگیر در حال اجراست.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این طرح هم اکنون دربرخی رسته های شغلی در حال اجراست افزود: ویرایشگر متون، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، گلیم بافی، سازنده پاپوش‌های سنتی، تولیدات چرمی دست دوز، فرش بافی، پوشاک و تولیدعسل رسته های شغلی این طرح است.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مشاورین، فعالان و تولیدکنندگان عضو خانه خلاق استان کرمانشاه در حوزه کسب و کارهای خرد هنری و صنایع دستی خلاق از اولویت هاست.
مسئول ارتباطات و نهادسازی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان کرمانشاه تصریح کرد: از مزایای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی افزایش توانمندی ‌های تولیدکنندگان عضو خانه خلاق استان است.
در ادامه ناهید حسینی مسئول خانه خلاق استان ضمن اشاره به کمیسیون های تخصصی پیش بینی شده در خانه خلاق استان،گفت:به مشاوره های ارائه شده در این کمیسیون ها با هدف راهبری و هدایت متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در رسته های هنری و خلاق صورت می گیرد.
وی توانمندسازی در حوزه برندسازی، تبلیغات و بازاریابی را برای متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ضروری دانست و بر همکاری خانه خلاق استان برای مجریان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تاکید کرد.
در ادامه سجاد سنجابی رییس شورای مرکزی کانون های کارافرینی کشور ضمن قدردانی از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان تصریح کرد: مشارکت فعالین بخش هنری و صنایع دستی خلاق در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ضروریست .
وی خاطر نشان کرد: باید با بازدیدهای مستمر از کارگاه ها و برگزاری نشست های هم اندیشی بصورت ماهیانه روند اجرای این طرح را تقویت کنیم .
درپایان رییس شورای مرکزی کانون های کارافرینی کشور افزود: شبکه سازی در حوزه بازاریابی و فروش محصولات بصورت آنلاین از نکات مهم جهت توسعه هرچه بهتر کسب و کارهای خانگی است .

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات