ارائه دستاوردهای فناوری جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اسلامی

ارائه دستاوردهای فناوری جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اسلامی

نشست تفاهم نامه سه جانبه فی مابین شبکه نانو فناوری جهان اسلام و شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام و شبکه پارکهای علم و فناوری جهان اسلام با حضور «کریم نجفی برزگر، دبیر کل دانشگاه های مجازی جهان اسلام»، «علیرضا خاوندی مدیر شبکه نانو فناوری جهان اسلام» و «علی باستی دبیرکل شبکه پارک های علم و فناوری جهان اسلام»  برگزار شد.

هدف از این تفاهم نامه تبادل اطلاعات در ارتباطات با ظرفیت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در حوزه‌های فعالیت این سه شبکه؛ تقویت ارتباط با کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی؛ برگزاری دوره های آموزشی،کارگاه ها، پروژه ها،کنفرانس ها و نمایشگاه های بین المللی مشترک؛ تقویت ارتباط با نهاد‌های حاکمیتی داخلی و نهاد های بین المللی با استفاده از ظرفیت سه شبکه؛ ایجاد کمیته اجرایی مشترک؛ انتقال بانک اطلاعاتی اعضای سه شبکه به یکدیگر؛ تجاری سازی دانش و محصولات دانش بنیان بوده است.

علی باستی دبیرکل شبکه پارک های علم و فناوری جهان اسلام اظهار داشت: اهمیت این سه شبکه در جهان اسلام است و این وظیفه را برای ما سخت تر می‌کند؛ اما از طرفی انگیزه مان را در جهت پیشبرد امور افزایش می‌دهد.

وی افزود: فعالیت های ما در خارج از جمهوری اسلامی ایران باید بیشتر باشد و این انگیزه ای را ایجاد می کند تا بتوانیم از نیروهای جوان در این مسیر استفاده کنیم و با برنامه ریزی صحیح به هدف مطلوب خود برسیم.

در پایان نشست  تفاهم نامه بین «شبکه نانو فناوری جهان اسلام»، «شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام» و شبکه پارکهای علم و فناوری جهان اسلام امضا گردید.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گیلان

    پارک علم و فناوری گیلان

    پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

      نظرات