عرضه اولیه سهام اسپاتیفای در تالار بورس نیویورک

عرضه اولیه سهام اسپاتیفای در تالار بورس نیویورک

اسپاتیفای از ورود این کمپانی با ارزش 23 میلیارد دلار به تالار بورس خبر داد. عرضه اولیه سهام آن در تالار بورس نیویورک آغاز خواهد شد.

به گزارش اکوسیستم، اسپاتیفای اعلام کرد که به زوردی وارد تالار بورس خواهد شد و عرضه اولیه سهام در تالار بورس نیویورک آغاز می‌کند. شاخص سهام این کمپانی با نام SPOT خرید و فروش می‌شود. طبق اطلاعاتی که منتشر شده است، هر سهم اسپاتیفای در بازار‌های غیر رسمی و خصوصی تا ۱۳۲/۵ دلار نیز مبادله می‌شود، این موضوع ارزش کل کمپانی را به ۲۳ میلیارد دلار رسانده است.

علیرغم رقبای قدرتمندی مانند اپل، اسپاتیفای عنوان بزرگ‌ترین سرویس استریم موسیقی جهان را به خود اختصاص داده است. براساس آماری که این شرکت سوئدی منتشر کرده است، سرویس استریم موسیقی آنها بالغ بر 159 میلیون کاربر فعال در ماه دارد که از این تعداد 71 میلیون آبونمان عضویت پرداخت می‌کنند، این در حالی است که اپل به عنوان بزرگترین رقیب آن، فقط ۳۶ میلیون کاربر دارد. اسپاتیفای در بیش از ۶۱ کشور جهان فعالیت دارد.

درآمد سالانه این کمپانی در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷میلادی به ترتیب ۲/۳۷، ۳/۶ و ۴/۹۹ میلیارد دلاری گزارش داده است. آمارها نشان می‌دهد که میزان کاربرانی که آبونمان ماهیانه پرداخت می‌کنند، با نرخ ۴۶ درصدی در هر سال رشد می‌کند. تعداد کاربران فعال ماهیانه این کمپانی نیز دارای نرخ رشد ۲۹ درصد است. البته اسپاتیفای سال ۲۰۱۷ میلادی را با ضرر عملیاتی ۱/۵ میلیارد دلاری پشت سر گذاشت، بالغ بر یک میلیارد این ضرر عملیاتی به علت همکاری با Tencent مربوط بود و یک بار برای این کمپانی اتفاق افتاده است. ضرر عملیاتی ثبت شده برای اسپاتیفای در سال ۲۰۱۶میلادی ۴۲۵/۹ میلیون دلار بوده است.

اسپاتیفای برای آنکه بتواند فعالیت‌های خود را گسترش دهد با چالش‌های بسیاری روبرو است از جمله مبلغی که باید به استودیوهای سازنده موسیقی پرداخت کند که با نوسان نیز همراه است.

    نظرات