برترین تولیدکنندگان کالاهای تندمصرف جهان...

برترین تولیدکنندگان کالاهای تندمصرف جهان...

برترین تولیدکنندگان کالاهای تندمصرف جهان در سال (۲۰۲۰)

شرکت‌های بررسی‌شده در گزارش

Nestle

Procter ; Gamble Company

Pepsi . Co

Unilever

JBS S.A

British American Tobacco

The Coca-Cola Company

L’Oreal

Philip Morris International

Danone

موارد بررسی‌شده در گزارش

نوع کسب‌و‌کار شرکت

کشور مبدا

شهر مبدا

سال تاسیس

مدیرعامل

تعداد نیروهای فعال در شرکت

فروش کلی تا پایان سال ۲۰۱۹

Nestle

نوع کسب‌و‌کار: مواد غذایی

کشور مبدا: سوئیس

شهر مبدا: وِوِی ( vevey )

سال تاسیس: ۱۸۶۶

مدیرعامل: مارک اشنایدر

تعداد کارکنان: ۳۵۰+ هزارنفر

فروش سال ۲۰۱۹ : ۹۴ بیلیون‌دلار

کمپانی نستله یک شرکت جهانی فعال در زمینه تولید و عرضه مواد غذایی گوناگون است. این مواد غذایی شامل پودرها، مایعات، محصولات شیری مانند بستنی، شیرینی‌جات، غذای حیوانات و آب است. برندهای اصلی این کمپانی شامل نسکافه، کیت‌کت، نسپرسو، مگی، تول‌هاوس و میلو است.

Procter ; Gamble

نوع کسب‌و‌کار: محصولات بهداشتی

کشور مبدا: آمریکا

شهر مبدا: سینسیناتی (اوهایو)

سال تاسیس: ۱۸۳۷

مدیرعامل: دیوید تیلور

تعداد کارکنان: ۹۹ هزارنفر

فروش سالانه ۲۰۱۹: ۶۷ بیلیون‌دلار

این شرکت ارائه‌دهنده محصولات مراقبت و بهداشت شخصی، غذای حیوانات، مواد شوینده و دیگر محصولات بهداشتی است. این شرکت روی عناوین گوناگونی نظیر مراقبت کودکان، بهداشت خانواده، مراقبت مو و... کار می‌کند. برندهای اصلی این شرکت شامل پمپرز، آریال، تاید، ژیلت، پنتن و اورال‌بی است.

Pepsi.co

نوع کسب‌و‌کار: مواد غذایی

کشور مبدا: آمریکا

شهر مبدا: سینسیناتی

سال تاسیس: ۱۹۲۵

مدیرعامل: رامون لاگوآرتا

تعداد کارکنان: ۲۶۷+ هزارنفر

فروش سالانه ۲۰۱۹: ۶۵ بیلیون‌دلار

برند پپسی ( Pepsi ) یکی از معروف‌ترین برندهای دنیاست. معروفیت این شرکت بیشتر از همه به خاطر تبلیغات خلاقانه و همچنین رقابتش با شرکت رقیب یعنی کوکاکولا است. این کمپانی از اولین روزهای شروع فعالیت خود در یک داروخانه در کارولینای شمالی توانسته به برندی مطرح در جهان تبدیل شود و محصولاتش را تقریبا در تمام کشورهای دنیا عرضه کند.

Unilever

نوع کسب‌و‌کار : مواد غذایی و بهداشتی

کشور مبدا: انگلیس

شهر مبدا: لندن

سال تاسیس: ۱۹۲۹

مدیرعامل: الن جوپ

تعداد کارکنان: ۱۵۳+ هزارنفر

فروش سالانه ۲۰۱۹: ۶۰ بیلیون‌دلار

یونیلِوِر یک شرکت چندملیتی بریتانیایی-هلندی است که مالک شمار زیادی از نام‌های تجاری بین‌المللی در زمینه مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، محصولات مراقبت‌های شخصی، شوینده‌ها و لوازم آرایشی-بهداشتی است.

این شرکت دارای بیش از ۴۰۰ برند و نشان تجاری است. از برندهای اصلی متعلق به یونیلور می‌توان به لیپتون، کنور، لوکس، سانسیلک، داو، رکسونا، وازلین و اکس اشاره کرد.

JBS S.A

نوع کسب‌و‌کار: مواد پروتئینی

کشور مبدا: برزیل

شهر مبدا: سائوپائولو

سال تاسیس: ۱۹۵۳

مدیرعامل: ژوزه سوبرینو

تعداد کارکنان: ۲۴۲ هزارنفر

فروش سال۲۰۱۹: ۴۹ بیلیون‌دلار

جی‌بی‌اس( JBS ) یک شرکت صنایع غذایی برزیلی است که با در اختیار داشتن ۱۵۰ کارخانه صنعتی در سرتاسر جهان، بزرگ‌ترین توزیع‌کننده گوشت گاو، مرغ و خوک در جهان است.

شرکت جی‌بی‌اس در سال ۱۹۵۳ راه‌اندازی شد و در طول دوران فعالیتش، از طریق خریداری و ادغام رقبای بزرگ خود در سطح بین‌المللی، توسعه یافت. کارخانجات و مراکز توزیع این شرکت، در کشورهای برزیل، آرژانتین، ایالات متحده آمریکا و استرالیا مستقر هستند که از طریق این چهار کشور، محصولات خود را به ۱۱۰ کشور جهان عرضه می‌کند.

British American Tobacco

نوع کسب‌و‌کار: تولید سیگار و تنباکو

کشور مبدا: انگلیس

شهر مبدا:‌ لندن

سال تاسیس: ۱۹۰۲

مدیرعامل: جک باولز

تعداد کارکنان: ۶۰ هزارنفر

فروش سال۲۰۱۹: ۳۳ بیلیون‌دلار

British American Tobacco شرکت تولیدکننده سیگار و تنباکو است که در لندن، پایتخت کشور انگلستان مستقر است. این شرکت در بیش از ۱۸۰ کشور جهان مشغول به فعالیت و در بیش از ۵۰ کشور پیشتاز بازار است. چهار نشان تجاری برتر این شرکت از نظر فروش شامل برند بومی‌دانهیل، لاکی‌استرایک، کنت و پال‌مال هستند. بنسن اند هجز و روتمنز نشان‌های تجاری دیگری هستند که از سوی این شرکت به‌فروش می‌رسند. کمتر شرکت فعال در این زمینه می‌تواند روزانه ۱۵۰ میلیون مشتری فعال داشته باشد.

The Coca-Cola Company

نوع کسب‌و‌کار: مواد غذایی

کشور مبدا: آمریکا

شهر مبدا: آتلانتا

سال تاسیس: ۱۸۹۲

مدیرعامل: جیمز کوئینسی

تعداد کارکنان: ۸۶+ هزارنفر

فروش سال۲۰۱۹: ۳۲ بیلیون دلار

شرکت کوکاکولا یک شرکت صنایع غذایی آمریکایی است که تمرکز اصلی آن بر تولید، بازاریابی و توزیع نوشیدنی‌های غیرالکلی معطوف است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر آتلانتا، جورجیا قرار دارد .

شناخته‌شده‌ترین محصول این شرکت نوشابه کوکاکولاست که نخستین بار در سال ۱۸۸۶ توسط داروساز آمریکایی جان پمبرتون در کولومبوس، جورجیا ساخته و تولید شد. برند و فرمول تجاری محصول کوکاکولا در سال ۱۸۸۹ توسط آسا گریگس کندلر خریداری شد. کندلر تا سال ۱۸۹۲ شبکه توزیع محصولات کوکاکولا را راه‌اندازی و در همین سال نیز به‌طور رسمی اقدام به تاسیس شرکت کوکاکولا کرد.

LOREAL

نوع کسب‌و‌کار: محصولات آرایشی

کشور مبدا: فرانسه

شهر مبدا: کلیچی

سال تاسیس: ۱۹۰۹

مدیرعامل: جان آگون

تعداد کارکنان: ۸۸ هزارنفر

مجموع فروش: ۳۲ بیلیون‌دلار

لورئال شرکت تولید محصولات آرایشی- بهداشتی فرانسوی است که به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده لوازم آرایشی در جهان شناخته می‌شود.

شرکت لورئال در سال ۱۹۰۹ توسط شیمی‌دان فرانسوی اوژن شولر در شهر پاریس تاسیس شد و امروزه طیف وسیعی از محصولات آرایشی- بهداشتی را تولید می‌کند و تمرکز اصلی آن بر توسعه محصولاتی چون رنگ مو، کرم‌های مراقبت از پوست و ضدآفتاب، لوازم آرایشی، عطر و ترکیبات معطر، همچنین تحقیقات در زمینه‌های مهندسی بافت، درماتولوژی و تولید داروهای شیمیایی معطوف بوده و در حوزه فناوری نانو دارنده بالاترین تعداد ثبت اختراع در ایالات متحده است.

Philip Morris International

نوع کسب‌و‌کار: سیگار و تنباکو

کشور مبدا: آمریکا - سوئیس

شهر مبدا: نیویورک - لوزان

سال تاسیس: ۱۸۴۷

مدیرعامل: آندره کالانتزاپولوس

تعداد کارکنان: ۷۳+ هزارنفر

فروش سال ۲۰۱۹: ۲۹ بیلیون‌دلار

فیلیپ موریس یک شرکت دخانیات آمریکایی-سوئیسی است که در بیش از ۲۰۰ کشور محصولات خود را ارائه می‌کند و ۱۵درصد از بازار بین‌المللی سیگار در خارج از ایالات متحده را در اختیار دارد. دفتر مرکزی فیلیپ موریس در نیویورک قرار دارد و دفتر عملیاتی آن در لوزان سوئیس مستقر است. در سال‌های اخیر در پی اعمال قوانین محدودکننده دولت فدرال آمریکا، بخش اعظم کسب‌وکار این شرکت توسط شرکت آلتریا، اما با برند فیلیپ موریس و در کشور سوئیس مدیریت می‌شود. شرکت فیلیپ موریس مالک برند مارلبرو است.

Danone

نوع کسب‌و‌کار: مواد غذایی

کشور مبدا: فرانسه

شهر مبدا: پاریس

سال تاسیس: ۱۹۱۹

مدیرعامل: امانوئل فِیبر

تعداد کارکنان : ۱۰۳ هزارنفر

فروش سال ۲۰۱۹: ۲۸ بیلیون‌دلار

شرکت Danone یک شرکت اروپایی چندملیتی در حوزه محصولات غذایی است که دفتر مرکزی آن در شهر پاریس مستقر است. این شرکت در ابتدا در کشور اسپانیا و شهر بارسلون تاسیس شد . دنون یک برند جهانی سلامت‌محور در حوزه غذا و نوشیدنی است. شرکت دنون دارای برندهای متعدد بین‌المللی و داخلی از محصولات لبنی و گیاهی، آب بسته‌بندی‌شده، غذای کودک در ماه‌های اولیه و غذای بیماران است.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات