تلاش شدید وب‌سایت علی بابا برای به دست آوردن پلتفرم سرویس توزیع غذا چینی Ele.me

تلاش شدید وب‌سایت علی بابا برای به دست آوردن پلتفرم سرویس توزیع غذا چینی Ele.me

علی بابا، غول تجارت الکترونیک قصد دارد تا با استفاده از شبکه سرویس چینی توزیع غذا Ele.me جایگاه این سرویس را در ارسال غذا از آن خود کند و از نحوه ارسال غذا در این سرویس برای ارسال سایر اقلام سفارشی در این وب سایت استفاده نماید.

به گزارش اکوسیستم، وب‌سایت خرید و فروش اینترنتی علی‌بابا که به‌عنوان یکی از غول های تجارت الکترونیک شناخته می شود قصد دارد تا با استفاده از خریداری پلتفرم سیستم و شبکه انتقال غذا سرویس Ele.me و استفاده از آن برای ارسال اقلامی به‌ غیر از غذا به یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت های خرید و فروش و ارسال محصول آنلاین و فوری تبدیل شود. علی‌بابا قصد دارد تا با استفاده از یکسری مذاکرات پلتفرم سرویس توزیع غذا Ele.me را از آن خود کند و به این ترتیب سود بیشتری را در بازار سودآور چین که سرویس های آنلاین به‌خصوص سرویس های توزیع غذا در آن موفق عمل کرده اند، به دست آورد.

بر اساس اخبار منتشر شده توسط بورس اوراق بهادار پکن، شرکت Hualian Department Stroe Co صاحب2 درصد از سهام پلتفرم سرویس توزیع غذای Ele.me است که در تمامی جلسات تشکیل شده برای سهامداران Ele.me شرکت کرده است و به عقیده کارشناسان این نشان می دهد که این پلتفرم قرار است به فروش برسد و از آنجایی که علی‌بابا یکی از مشتریان جدی این پلتفرم است، بنابراین به‌احتمال زیاد Ele.me به این شرکت واگذار و فروخته خواهد شد.

هرچند هنوز بحث ها و صحبت های زیادی بر سر واگذاری پلتفرم Ele.me به علی‌بابا مطرح می شود اما اگر این انتقال و واگذاری با موفقیت انجام شود، علی‌بابا صاحب تمام و کمال این شرکت خواهد شد و به‌عنوان بزرگ‌ترین غول تجارت الکترونیک در چین و دنیا با سرمایه 1.25 میلیارد دلار در سال شناخته خواهد شد. هرچند با این وجود، شرکت Baidu که به‌عنوان غول تکنولوژی در چین شناخته می شود، همچنان یکی از رقبای اصلی علی‌بابا همچنان باقی می ماند.

پلتفرم Ele.me در چین دارای فروش سالانه 300 میلیون ین معادل 32 میلیارد دلار است که در حدود 300 میلیون کاربر آن از طریق اپلیکیشن این شرکت که بر روی تلفن های هوشمند قابل استفاده است، غذا سفارش می دهند. در سال گذشته میلادی، این پلتفرم به دلیل استفاده مناسب از تکنولوژی هوش مصنوعی توانسته بود با درآمد 800 میلیون دلاری به یکی از رقبای Baidu Waimi که به‌عنوان یکی از غول های تکنولوژی شناخته می شود، تبدیل شود. بر اساس گزارش های منتشر شده توسط بسیاری از رسانه های چینی، علی‌بابا یکی از ثروتمندترین و درآمدزاترین وب‌سایت های خرید و فروش و ارسال محصول آنلاین در چین است. نکته مهم این است فعالیت های این وب‌سایت در خرید و فروش انواع محصولات از جمله محصولات الکترونیکی بسیار گسترده و فراگیر است و توزیع غذا و فروش آنلاین غذا در صورت اضافه شدن به خدمات این وب‌سایت، یکی از فعالیت های جانبی این وب‌سایت محسوب خواهد شد. به عقیده بسیاری از کارشناسان تصمیم علی‌بابا برای خرید پلتفرم Ele.me استفاده از سرویس توزیع غذا و همچنین نحوه شبکه بندی پلتفرم Ele.me برای توزیع و ارسال سایر کالاهایی است که از طریق این وب‌سایت خریداری می شود. در صورتی که علی‌بابا موفق به تعمیم و گسترش این شبکه به شبکه ارسال کالای خود شود، در آینده مشتریان این شرکت می توانند از طریق تلفن های همراه خود از خطوط فروشگاه دیدن کنند و از طرفی در کمتر از 30 دقیقه کالای خود را در محل مورد نظرشان دریافت نمایند. در حال حاضر سوپر مارکت های زنجیره‌ای علی‌بابا که با نام Hema Xiansheng شناخته می شوند، دارای ده ها شعبه در سراسر کشور چین هستند و به زودی برخی از شعب این سوپر مارکت در شهرها و مکان های دیگر دنیا فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

از آنجایی که سرویس Ele.me برای ارسال غذا به مشتریان، تعداد زیادی نیروی موتور سوار در اختیار دارد، در صورتی که علی‌بابا بتواند پلتفرم Ele.me را از آن خود کند، می تواند در ارسال محصولات سفارش داده شده توسط مشتریان در مدت زمان کمتر از 30 دقیقه به موفقیت های چشم گیری دست یابد. بنابراین از این پس مشتریان می توانند اقلامی از جمله دارو، گل ، خواروبار و همچنین محصولاتی را که ارسال آن ها می بایست در مدت زمان کمی انجام شود، به صورت آنلاین سفارش دهند. تمامی این موارد می تواند باعث شود تا علی‌بابا بتواند به راحتی به سراسر کشور چین خدمات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد.

خوشبختانه سرویس  Ele.me در زمینه ارسال و توزیع غذا بسیار قوی عمل می کند و به همین دلیل در اختیار داشتن آن توسط علی‌بابا می تواند تا حد زیادی باعث کم شدن کاستی های علی‌بابا در زمینه ارسال محصولات شود. هرچند باوجود کاستی های قابل‌توجه در شبکه انتقال و ارسال محصول علی‌بابا، عملکرد آن در زمینه ارسال محصولات به مشتریان عملکرد خوب و قابل قبول داشته است. به‌عنوان مثال سال گذشته میلادی علی‌بابا سرمایه‌گذاری 15 میلیارد دلاری برای افزایش کیفیت و بهبود عملکرد ارسال و انتقال محصول خود انجام داده است. اما در اختیار داشتن Ele.me می تواند تا حد قابل‌توجهی قابلیت های علی‌بابا را در ارسال محصول به‌خصوص محصولاتی که ارسال آن ها فوری است، افزایش دهد.

نظرات