گرافن اکسید تک لایه ایران ساخت عرضه می شود

گرافن اکسید تک لایه ایران ساخت عرضه می شود

به گزارش پایگاه خبری "ایران ساخت"، شرکت نانو مواد گستران پارس یکی از شرکت های جوانی است که در هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت شرکت کرده است . نانو مواد گستران پارس با استفاده از توان داخلی اقدام به تولید گرافن اکسید تک لایه کرده است. این مواد در حال حاضر در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کاربرد دارد ، همچنین شرکت های این حوزه نیز برای واحد R ;D   خود به این ساختارهای نانو نیاز دارند .

گرافن اکسید تک لایه در گروه های علمی مختلف مانند عمران ، مکانیک ، ... کاربرد دارد و به صورت کلی باعث ایجاد استحکام در مواد می شود . محققین حوزه عمران سعی می کنند با استفاده از این ماده بتن و مصالح مستحکم تری بسازند . یکی از کارشناسان این شرکت می گوید بر این اساس سعی کردیم تا در نمایشگاه  سالهای قبل تجهیزات و مواد آزمایشگاهی با محققان ، اساتید دانشگاه و چهره های علمی  ارتباط برقرار کنیم ، تا با استفاده از این ظرفیت ، پتانسیل های جدیدی برای توسعه و تجاری سازی محصولاتمان پیدا کنیم . خوشبختانه این ارتباط در توسعه روابط مذکور به ما کمک کرد .

این مجموعه همچنین با تکیه بر نیروهای توانمند داخلی خود و پس از ماه ها مطالعه و آزمایش موفق به تولید صنعتی نانو ذرات اکسید روی شده است. نانو ذرات اکسید روی یکی از ذرات معدنی پر کاربرد است که به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی مناسب مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است. از جمله خواص ویژه نانو ذرات اکسید روی می توان به پایداری شیمیایی بالا، ثابت دی الکتریک پایین، فعالیت کاتالیزوری بالا، جذب نور فرو سرخ و فرابنفش و از همه مهم تر خاصیت ضد باکتری اشاره کرد.

از نانو ذرات اکسید روی علاوه بر صنایع آرایشی و بهداشتی، سرامیک و لاستیک برای تولید پانسمان های طبیعی به منظور درمان زخم ها نیز استفاده می شود. به علت خاصیت ضد باکتریایی این نانو ذرات و همچنین به دلیل تضعیف اشعه فرا بنفش نور خورشید، از آنها در تولید کرم های ضد آفتاب نیز استفاده می شود. اکسید روی همچنین در مقیاس نانو، یک نیمه‌هادی با شفافیت زیاد و لومینسانس قوی در دمای اتاق است و به همین دلیل انتخاب ایده آلی برای انواع حسگرها، دیودهای لیزری، نمایشگرها و الکترود شفاف است.

هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت نمایشگاه به نشانی www.iranlabexpo.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۰۲۱۸۳۵۳۳۵۵۵ تماس حاصل نمایند.

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات